شروع اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور

به گزارش وبلاگ بهروز، در جلسه ای در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از ارائه گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور و تعرفه پیشنهادی آن شرکت برای ارائه خدمات ابر انتقال با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه و بالاتر، کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه پیشنهادی در شبکه ارتباطات زیر ساخت را آنالیز و تصویب کرد.

شروع اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور

به این ترتیب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 344 مورخ 1402/02/17 پس از استماع گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد طرح توزیع ترافیک و تمرکز زدایی شبکه ارتباطی کشور و در اجرای طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب جلسه شماره 66 مورخ 1399/06/25 شورای عالی فضای مجازی و تصمیم جلسه شماره 340 مورخ 1401/08/15، تعرفه پیشنهادی آن شرکت برای ارائه خدمات ابر انتقال با سرعت Mbps100 و بالاتر در شبکه ارتباطات زیرساخت را آنالیز و به توضیح زیر تصویب کرد:

ماده 1- ستون زیرساخت در جدول مندرج در جز (1) بند ج ماده (2) مصوبه جلسه شماره (266) مورخ 1396/08/21 کمیسیون به دو بخش داخل هر ناحیه و بین نواحی تفکیک و جدول مذکور به توضیح زیر اصلاح و از اول تیر 1402 اعمال می گردد:

لازم به ذکر است؛ تا پیش از این و طبق مصوبه 266 سال 1396، تعرفه خدمت ابر انتقال برای سرعت بالای 100 مگابیت بر ثانیه به سه دسته زیرساخت، غیر زیرساخت بین شهری و غیر زیرساخت شهری دسته بندی می شد، اما اکنون کمیسیون تنظیم مقررات آن را به دو بخش داخل هر ناحیه و بین نواحی تفکیک نموده است.

با مصوبه تازه، این تعرفه به دو بخش داخل هر ناحیه و بین نواحی تقسیم شده است و تعرفه گذاری نیز از این پس به دو صورت 10 تا 50 درصد تعرفه انجام می گردد. به این صورت که اگر انتقال در داخل هر ناحیه رخ داده باشد 10 درصد تعرفه و در بین نواحی 50 درصد تعرفه محاسبه خواهد شد.

و بعلاوه بر این اساس، 31 استان کشور به پنج ناحیه تقسیم شده اند که لیست استان های واقع در هر ناحیه زیرساخت به توضیح زیر است.

تعرفه ارائه خدمات ابر انتقال بر اساس نمودار پهنای باند تجمیع شده مصرفی دارنده پروانه در هر نقطه حضور شرکت ارتباطات زیرساخت بسته به اینکه داخل هر ناحیه یا بین نواحی قرار گرفته باشد، مطابق روش صدور صورتحساب بر مبنای میزان گیری مصرف بالاترین پیک ماهانه و گزارش سوئیچ دسترسی زیرساخت با میانگین پنج (5) دقیقه ای و لحاظ حداقل 20 درصد ظرفیت هر پورت محاسبه و به صورت ماهانه دریافت می گردد.

دارندگان پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و مشمولین بند (4-1-4) ماده (4) اصول حاکم بر پروانه های یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (موضوع مصوبه شماره (1) جلسه شماره (336) مورخ 1401/05/09)، موظفند ظرف مدت یک ماه، از تاریخ ابلاغ این مصوبه تصمیم خود را در مورد تأمین یا عدم تأمین تجهیزات حاکمیتی در نواحی (2) تا (5) جدول موضوع ماده (2)، به سازمان اعلام نمایند.

تبصره 1: برای اشخاص موضوع این ماده از تاریخ اعمال تعرفه های جدول ذیل ماده (1)، به مدت یک سال، تعرفه نقاط بین نواحی با ضریب 0/85 اعمال می گردد.

تبصره 2: در صورتی که اشخاص موضوع این ماده متقاضی استفاده از خدمات تجهیزات حاکمیتی شرکت ارتباطات زیرساخت باشند، تا زمان تأمین تجهیزات و ارائه خدمت مذکور به وسیله شرکت ارتباطات زیرساخت، تعرفه خدمات ابر انتقال ارائه شده به وسیله شرکت ارتباطات زیرساخت به آن ها، فارغ از اینکه مربوط به داخل یا بین نواحی جدول موضوع ماده (2) باشد بر اساس تعرفه نقاط داخل هر ناحیه جدول موضوع ماده (1) محاسبه شده و پس آغاز ارائه خدمات یاد شده، حسب مورد، تعرفه نقاط داخل هر ناحیه یا تعرفه نقاط بین نواحی اعمال می گردد.

براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات این مصوبه از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای طرح توزیع ترافیک و تمرکززدایی شبکه ارتباطی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید