اختصاص 5میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر

به گزارش وبلاگ بهروز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از اختصاص 5میلیارد ریال برای احداث زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر دورود اطلاع داد.

اختصاص 5میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی در جلسه ساماندهی دریاچه گهر دورود که روز یکشنبه 14 اردیبهشت 99 برگزار گردید، گفت: با توجه به این که دریاچه گهر یکی از مناطق پربازدید گردشگری استان محسوب می گردد و سالانه حدود 70 هزار نفر از این دریاچه بازدید می نمایند پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران برای تکمیل زیرساخت های آن هزینه می گردد.

او همچنین از استقرار پایگاه امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در دریاچه گهر از ابتدای خرداد تا انتها شهریور 99 اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه نمود: مقرر شد تا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس مصوبات اسفند 97 برای به کارگیری اصول مهندسی رودخانه و جلوگیری شستشوی جهت به اجرای طرح های آبخیزداری تا سقف 20 میلیارد ریال در سال و همچنین تأمین دو دستگاه آبگرمکن خورشیدی اقدام کند.

او درباره تهیه طرح جانمایی استقرار چادرهای کمپ اقامتی که قرار است توسط مجری ارائه خدمات برپا گردد، گفت: این اداره کل برای بتن ریزی پد هلیکوپتری سابق و تکمیل آن نیز اقدام خواهد نمود.

قاسمی در ادامه اضافه نمود: شرکت توزیع برق استان برای تهیه طرح برق رسانی به دریاچه گهر به منظور توسعه و ایجاد شبکه اقدام می نماید و نسخه ای از طرح مذکور را برای پیگیری و اخذ مجوزهای لازم به اداره کل محیط زیست ارائه می دهد.

او توضیح داد: فرمانداری دورود برای استقرار تیم پزشکی اورژانس به وسیله شبکه بهداشت شهرستان از ابتدای خرداد تا انتها شهریور 99 اقدام می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تأکید کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده صنوف مستقر در منطقه این اداره کل برای توضیح خدمات جامع و انتخاب مدیریت واحد و قیمت گذاری خدمات مربوطه اقدام و فرمانداری دورود حمایت لازم را برای اجرایی شدن برنامه های مذکور از مجری به عمل آورد و برخورد قانونی و قضایی با متخلفان را در دستور کار قرار داد.

او توضیح داد: مقرر شد فرماندار دورود به وسیله فرمانده انتظامی شهرستان برای استقرار پاسگاه های ثابت و سیار در منطقه گهر و جهتهای دسترسی برای تأمین امنیت گردشگران و جلوگیری از اسکان در بالادست دریاچه و اماکن ممنوعه اقدام کند.

قاسمی اضافه نمود: شرکت مخابرات استان برای تأمین آنتن پایدار تلفن همراه به شکل 24 ساعته در گهر و جهت دسترسی اقدام نموده و تا انتها فصل گردشگری پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

طرح مدیریت واحد بهره برداری از منطقه شامل خدمات گردشگری، استقرار قایق های غریق نجات، ممانعت از ورود خودرو تا انتها مهرماه از سمت ورودی الیگودرز، ایجاد طرح تکمیل زیرساخت ها در سال 99 برای به احداث یک واحد ظرف شویی در پایین دست دریاچه با جمع آوری فاضلاب به وسیله چاه جذبی از دیگر مصوبات جلسه ساماندهی دریاچه گهر دورود بود که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "اختصاص 5میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 5میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید