بیمه مسافرتی چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد؟

به گزارش وبلاگ بهروز، بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی قراردادی دو طرفه است که شرکت بیمه در مقابل پرداخت مبلغی از طرف شما، ضمانت می نماید که در کشور مقصد در صورت بروز مشکل جسمانی و مالی هزینه ها را تا مبلغ قابل توجهی پرداخت نموده و در صورت احتیاج شما را به کشور بازگرداند یا مشکل پیش آمده را حل نماید.

بیمه مسافرتی چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد؟

شاید قبلاً هرگز از بیمه مسافرتی استفاده نکرده باشید. اما در حال حاضر بیمه مسافرتی جز مدارک مهم سفر خارجی تلقی می گردد.

به ویژه زمانی که می خواهید برای دریافت ویزا اقدام کنید، به غیر از مدارک شخصی، واچر رزرو هتل و بلیط هواپیما، بیمه نامه مسافرتی نیز ضروری می باشد.

البته توجه داشته باشید که شرکت بیمه نمی تواند هر رویداد پیش آمده را پوشش دهد. در ادامه با بیمه مسافرتی و تمامی موارد تحت پوشش آن آشنا می شویم.

انواع بیمه مسافرتی

  • بیمه سفر تفریحی
  • بیمه سفر تجاری
  • بیمه سفر ورزشی
  • بیمه سفر زیارتی
  • بیمه سفر دانشجویی
  • بیمه سفر طولانی

شرکت های بیمه مسافرتی در ایران

در ایران چندین بیمه وجود دارد که در زمینه بیمه مسافرتی فعالیت دارند. از این بیمه ها می توان به بیمه پاسارگاد، بیمه سامان، بیمه ایران، بیمه ملت، بیمه sos و ... اشاره نمود.

  • بیمه پاسارگاد: این شرکت بیمه با در اختیار گذاشتن امکانات گوناگون برای مسافر، می تواند خیال شما را زا هر نظر راحت کند. از ویژگی هیا برجسته و بسیار خوب این شرکت بیمه می توان به همکاری همزمان با دو شرکت یاری رسان sos و اواسان، داشتن بیشترین شعب خدمات رسانی در بین بیمه های خصوصی در سراسر کشور و ... اشاره نمود.
  • بیمه سامان: این بیمه مسافرتی، به غیر از پوشش مسافر در هنگام سفر، بیمه ای برای سرقت و آتش سوزی منزل در هنگام سفر نیز قرار داده است.
  • بیمه ایران: این بیمه جز معدود بیمه هایی می باشد که در صورت وقوع حادثه پوشش بازگرداندن بچه ها بی سرپرست به کشور و نجات و جستجو بیمه گذار را دارد. بیمه ایران به وسیله شرکت بیمه اواسان در کشورهای خارجی به بیمه گذار خدمت رسانی می نماید.
  • بیمه ملت: بیمه سامان نیز یکی از شرکت های بیمه بسیار خوب ایران می باشد که برای افراد بالای 85 سال برای هر خسارت 25 یورو فرانشیز می نماید.

شرکت های یاری رسان بیمه مسافرتی

شرکت های بیمه مسافرتی به علت این که نمی توانند در کشور خارج به مسافر خدمات ارائه دهند، با شرکت های بیمه خارجی که با نام بیمه یاری رسان شناخته می شوند قرار داد می بندند تا در صورت بروز حادثه و مسئله ای به جای شرکت بیمه کننده به مسافر ارائه خدماتت کند.

از این شرکت های بیمه یاری رسان می توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  1. اواسان (Evasan)
  2. آلیانز (Allianz)
  3. میدست (Mideast)
  4. ...

بیمه مسافرتی تا چه زمانی اعتبار دارد؟

به محض پرداخت هزینه بلیط و دریافت آن بسته به شرکت بیمه کننده شما 6 ماه تا یک سال فرصت دارید که از بیمه خود بهره ببرید.

زمان مصرف بیمه نیز از لحظه خروج شما از کشور شروع می گردد.

بیشترین روزی که تمامی شرکت های بیمه مسافرتی، مسافر را تحت پوشش قرار می دهند 92 روز می باشد. پس اگر نیاز به روزهای بیشتر پیدا کردید. دوباره باید اقدام به خرید بیمه نمایید.

عوامل معین کننده قیمت بیمه مسافرتی

معین قیمت بیمه مسافرتی، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. این هزینه ها براساس 4 عوامل سن مسافر، مدت زمان سفر، کشور مقصد و پوششی که بیمه ارائه می دهد معین می گردد. با مطالعه بخش زیر از هزینه بیمه مسافرتی خود آگاه خواهید شد.

  • سن مسافر

تا حدودی می توان گفت سن هر فرد معین می نماید که چند درصد احتمال وقوع مسائل جسمی و ... برای مسافر وجود دارد به همین علت با بالا رفتن سن باید مبلغ بیشتری برای بیمه مسافرتی نیز پرداخت گردد.

به طور کلی برای بیمه مسافرتی هفت گروه سنی در نظر گرفته شده است.

  1. 0 تا 12 سال
  2. 13 تا 65 سال
  3. 66 تا 70 سال
  4. 71 تا 75 سال
  5. 76 تا 80 سال
  6. 81 تا 85 سال
  7. 86 سال به بالا
  • مدت زمان سفر

مدت زمانی که در کشور مقصد اقامت خواهید داشت نیز بسیار مهم می باشد چرا که در زمان بیشتر احتمال وقوع حوادث و بیماری نیز افزایش پیدا می نماید به همین علت برای سفرهای طولانی تر باید مبالغ بیشتر بپردازید. این مبلغ برای افراد با گروه سنی مختلف قیمت متفاوتی پیدا می نماید.

یعنی پس از انتخاب سن این مدت زمان اقامت می باشد که قیمت بیمه مسافرتی شما را معین می نماید.

البته توجه داشته باشید که برای کل سفرتان یک بیمه مسافرتی بلند مدت بخرید بسیار به صرفه تر از خرید چند بیمه نامه مسافرتی با اعتبار های کوتاه مدت می باشد.

حداکثر زمانی که میتوان برای آن بیمه تهیه کرد 6 ماه می باشد که از این 6 ماه شما تنها 92 روز تحت پوشش می باشید. این برای مواردی است که شما می خواهید در طول 6 ماه چندین بار به کشور مقصد سفر کنید.

  • کشور مقصد

هزینه درمانی در هر کشور متفاوت می باشد به همین علت برای سفر به هر کشور مبلغ بیمه متفاوتی در نظر گرفته می گردد. البته این تقسیم بندی بیشتر به صورت زیر انجام می گردد تا کشور مقصد.

  1. بیمه مسافرتی برای ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا
  2. بیمه مسافرتی برای کشورهای حوزه شینگن
  3. بیمه مسافرتی برای کشورهای غیر شینگن
  • تعهدات بیمه

اندازه خدماتی که هر بیمه مسافرتی ارائه می دهد، این قیمت را بالا و پایین می نماید.

اما به طور کلی بیمه های مسافرتی به صورت 10 هزار، 30 هزار و 50 هزار یورویی به فروش می رسد که قیمت های بالاتر موارد بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند.

منبع: طاهاگشت

به "بیمه مسافرتی چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه مسافرتی چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید