تایید قانون استخدامی معلمان حق التدریس در شورای نگهبان

به گزارش وبلاگ بهروز، سخنگوی شورای نگهبان از تایید قانون مشخص تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در این شورا اطلاع داد.

تایید قانون استخدامی معلمان حق التدریس در شورای نگهبان

به گزارش وبلاگ بهروز، عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تبیین جزئیات این مصوبه گفت: طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون معین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی یکی دو نوبت میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که در نهایت با ایجاد اصلاحاتی در آن، اعضای شورای نگهبان آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نشناختند.

وی اضافه نمود: بر این اساس، این مصوبه مراحل و تشریفات قانونی اش را برای اجرا طی می نماید و امیدواریم کمکی به معلمان پرتلاش حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی باشد که از مدت ها پیش منتظر معین تکلیف استخدامشان بودند.

کدخدایی، طرح استفساریه تبصره بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری را از دیگر مصوبات شورای نگهبان برشمرد و گفت: این طرح که نخستین بار به شورای نگهبان ارسال شد ناظر به مدارک تحصیلی ایثارگران عزیز است که مغایر نبودنش با موازین شرع و قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

وی اضافه نمود: این طرح نیز پس از طی تشریفات قانونی در مرحله اجرا قرار می گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیک شدن به اتمام این دوره از مجلس شورای اسلامی آیا طی شدن تشریفات قانونی اجرای این دو مصوبه طولانی تر از حد معمول نخواهد شد؟ تاکید نمود: این موضوع ارتباطی با تاخیر در طی شدن تشریفات قانونی برای اجرای این مصوبات ندارد و راستا قانونی اش را طی خواهد نمود.

کدخدایی اضافه نمود: با ارسال این طرح ها به مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس آن را به رئیس جمهور ابلاغ می نماید و رئیس قوه اجرایی نیز طبعا آن را باید برای قانون شدن که تشریفات زمانی دارد و پس از آن لازم الاجرا می گردد ابلاغ می نماید.

منبع: جام جم آنلاین

به "تایید قانون استخدامی معلمان حق التدریس در شورای نگهبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید قانون استخدامی معلمان حق التدریس در شورای نگهبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید