خبرنگاران استاندار سابق تعز: امارات در حال تغییر ترکیب جمعیتی سواحل تعز است

به گزارش وبلاگ بهروز، تهران- خبرنگاران- علی معمری استاندار سابق تعز یمن روز آدینه فاش کرد که امارات متحده عربی در حال تغییر ترکیب جمعیتی سواحل این استان است.

خبرنگاران استاندار سابق تعز: امارات در حال تغییر ترکیب جمعیتی سواحل تعز است

به گزارش الجزیره، معمری اضافه نمود: امارات با توزیع سلاح و پول به مردم بعضی مناطق ساحلی تعز در حال آماده کردن آنها برای حمله به نیروهای عبد ربه منصور هادی است.

وی گفت: نیروهای وابسته به امارات متحده عربی در سواحل تعز، خانه هایی را اجاره و بعضی افراد را که از کودتا علیه دولت [مستعفی یمن] حمایت می نمایند، تأمین اقتصادی کردند.

استاندار سابق تعز افزود: سواحل این استان، دیگر تحت فرمان نیروهای منصور هادی نیست و این امارات است که اکنون آنجا را به کنترل خود در آورده است.

پیش تر صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل سابق دولت مستعفی یمن گفته بود که امارات متحده عربی و شبه نظامیان وابسته به آن (نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب) مانع اجرای توافقنامه ریاض شدند.

توافقنامه بین نیروهای وفادار به منصورهادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب این کشور پایان پس از ماه ها کشمکش و درگیری مسلحانه میان آنها، آبان گذشته با میانجیگری سعودی ها در ریاض به امضا رسید.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار سابق تعز: امارات در حال تغییر ترکیب جمعیتی سواحل تعز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار سابق تعز: امارات در حال تغییر ترکیب جمعیتی سواحل تعز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید