عقب نشینی گسترده دلار در برابر ارزهای مختلف با دور جدید جنگ تجاری

به گزارش وبلاگ بهروز، پس از آن که دعوای چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری به موج جدیدی از تعرفه ها ختم شد، دلار ریزش کرد.

عقب نشینی گسترده دلار در برابر ارزهای مختلف با دور جدید جنگ تجاری

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از رویترز، در شرایطی که همه طرف ها منتظر رسیدن یکم سپتامبر برای مشخص شدن تصمیم آمریکا به افزایش دادن یا ندادن تعرفه ها روی محصولات وارداتی چینی بودند، این بار چینی ها در اقدامی پیشدستانه بازارها را غافلگیر کردند و وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد تعرفه بر طیف وسیعی از محصولات وارداتی آمریکا نظیر نفت، خودرو و هواپیماهای کوچک به ارزش بیش از 75 میلیارد دلار بین 5 تا 10 درصد افزایش خواهد یافت.

دور جدید مناقشات تجاری بین چین و آمریکا خیلی سریع با واکنش بسیار منفی بازارها همراه شد: شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد با 0.6 دصرد کاهش به 97.624 واحد رسید. هر یورو با 0.6 درصد افزایش نسبت به روز قبل به ازای 1.1148 دلار معامله شد و پوند انگلیس به 1.2287 دلار افزایش یافت. دیگر ارز مهم اروپایی یعنی فرانک نیز در برابر دلار صعودی بود و هر فرانک به 1.0261 دلار رسید.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وعده داده است که آمریکا به عنوان پاسخ متقابل به این اقدام چین، از یکم اکتبر تعرفه بر واردات 250 میلیارد دلار از محصولات وارداتی چین را از 25 درصد به 30 درصد افزایش خواهد داد. وی هم چنین از شرکت های آمریکایی خواسته است تا هر چه سریع تر چین را ترک کنند و جایگزین دیگری برای این کشور بیابند.

البته اظهارات خشم گینانه ترامپ به اینجا محدود نشد: وی گفت از یکم سپتامبر (هفت روز دیگر) بر 300 میلیارد دلار از محصولات وارداتی چین تعرفه 15 درصدی (به جای 10 درصد قبل) اعمال خواهد کرد. وی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا را نیز شدیدا به خاطر اذعان به پیامدهای جنگ تجاری بر روی رشد اقتصادی آمریکا مورد انتقاد قرار داد و به وبلاگ بهروز گفت که اگر پاول بخواهد استعفا دهد مانع کارش نخواهد شد.

بیشترین ریزش دلار در معاملات امروز مربوط به ین بود جایی که نرخ برابری دلار با 1.1 درصد ریزش معادل 105.32 ین اعلام شد. دلار تنها در برابر یوان چین صعودی بود و با 0.6 درصد افزایش به ازای 7.1314 یوان مبادله شد.

هم چنین هر دلار امریکا در آخرین روز از معاملات هفتگی به ازای 71.8144 روپیه هند، 1.4808 دلار استرالیا و 1.3325 دلار کانادا معامله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عقب نشینی گسترده دلار در برابر ارزهای مختلف با دور جدید جنگ تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی گسترده دلار در برابر ارزهای مختلف با دور جدید جنگ تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید