پایکوبی 2 کهکشان مارپیچی در فضا

به گزارش وبلاگ بهروز، تلسکوپ فضایی هابل تصویری از پایکوبی دو کهکشان در فضا ثبت کرده است.

پایکوبی 2 کهکشان مارپیچی در فضا

ناسا به تازگی تصویری از دو کهکشان در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. در این تصویر دو کهکشان به نام آرپ 91 (Arp 91) دیده می شوند. این دو کهکشان در فاصله 100 میلیون سال نوری از زمین قرار دارند. به نظر می رسد کهکشانی که در پایین تصویر واقع شده است کهکشان بالایی را به سمت خود می کشد و کهکشان بالایی بازوی مارپیچی خود را به سمت پایین آورده است.

هردوی این کهکشان ها در دسته کهکشان های مارپیچی طبقه بندی می شوند اما ظاهر آن ها به دلیل جهت قرارگیری نسبت به زمین متفاوت به نظر می رسد. ستاره شناسان فکر می کنند که برخورد کهکشان های مارپیچی با یکدیگر منجر به ساخت نوع دیگری از کهکشان ها به نام کهکشان بیضوی می شود.

چنین برخوردهایی حتی با وجود پر انرژی و بزرگ بودن، سریع نیستند و طی صدها میلیون سال رخ می دهند. بنابراین نمی توان انتظار ایجاد تغییر در این دو کهکشان در طول زندگی خود داشته باشیم.

تلسکوپ فضایی هابل که این تصویر را ثبت کرده است، در سال 1990 به فضا رفت و بیش از 30 سال است که تصاویری از فضا به زمین می فرستد. این تلسکوپ تا به امروز چندین بار مورد تعمیر قرار گرفته که آخرین آن در ماه ژوئیه سال جاری انجام شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پایکوبی 2 کهکشان مارپیچی در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایکوبی 2 کهکشان مارپیچی در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید