پذیرش ولایت امام علی(ع) از روی احساس کافی نیست

به گزارش وبلاگ بهروز، داریوش ارجمند شامگاه چهارشنبه در در همایش نکات حقوق شهروندی و جشن عید غدیر خم که از سوی مرکز حقوقی حصا در سالن همایش شهرداری قم برگزار گردید در سخنانی گفت: بشر برای ادامه زندگی خود نیازمند یک الگوی کامل و جامع است و همواره دوست دارد تا از کسی پیروی کند.

پذیرش ولایت امام علی(ع) از روی احساس کافی نیست

وی گفت: مولا علی(ع) الگوی کاملی برای یک انسان است و نبی مکرم اسلام بی دلیل نفرموده اند، مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ، که این امر نشان دهنده آن است که پیامبر(ص) او را بدون واسطه به خداوند وصل نموده است.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) گفت: واقعه غدیر بیانگر آن است که امام علی(ع) انتخاب خداوند بوده است و من در طی این سال ها تحقیقات بسیاری انجام دادم و هیچ کسی را همانند علی بن ابی طالب(ع) ندیدم و او الگوی کامل انسانیت است.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) با آن همه گستردگی در ابعاد مختلف از جمله علم و زهد و تقوا وقتی در بستر می افتند می گویند به ضارب من از این شیری که به من می دهید بدهید و این نشان دهنده عظمت روح آن امام است.

غدیر فخر شیعیان است

ارجمند توضیح داد: با منطق و علم می توان اثبات کرد که امام علی(ع) رابطه مستقیمی با الله دارد و خداوند ایشان را برای ما آورده است و نباید فقط به مباحث احساسی و عاطفی برای توجه به امام علی(ع) و ائمه اکتفا کرد.

وی گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان و فخر شیعیان است که چنین امامی را قبول نموده ایم و برای این پذیرش شیعیان سختی های زیادی در طول تاریخ متحمل شدند که البته با جان و دل خریدارش هستند.

این هنرپیشه سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه نسل جوان امروز باید با نهج البلاغه ارتباط تنگاتنگی داشته باشد، بیان داشت: نباید نهج البلاغه این کتاب گرانسنگ را از دست داد چرا که این کتاب معارف بسیاری برای زندگی بشریت است.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ بشریت انسان های بسیاری بر روی کره خاکی آمده اند اما در بین همه آنها شخصیتی به اندازه مولی علی(ع) از تمامی جهات کامل نبوده است.

ارجمند گفت: زمانی که در فرانسه بودم با مسیحیان بحث می کردیم و من می گفتم نمی توانم مسیح را الگوی خود قرار دهم چرا که او پدر بودن را تجربه ننموده است و من نمی توانم چگونه پدر خوب بودن را از وی بیاموزم و این نشان می دهد که باید الگوی کاملتری پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پذیرش ولایت امام علی(ع) از روی احساس کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش ولایت امام علی(ع) از روی احساس کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید