چرا کاربران اینترنت در دام فیشینگ می افتند؟

به گزارش وبلاگ بهروز، معضل فیشینگ

هیچ وقت روی لینک های ناشناسی که در فضای مجازی برای شما ارسال می گردد کلیک نکنید. طبق یک تحقیق نیمی از کاربران با وجود اطلاع از خطرات حمله های فیشینگ بر روی لینک های ناشناس کلیک می نمایند و به راحتی به دام سایت های مخرب می افتند. کارشناسان امنیت به شکل مداوم درباره اهمیت آموزش در مطلع سازی مردم از خطرات پدیده فیشینگ حرف می زنند. پدیده ای که در آن ایمیل های ناشناس راهنمایی نماینده کاربران با تکنیک های متفاوت به سایت های مخرب است. هرچند یک تحقیق تازه به وسیله پژوهشگرانی از آلمان نشان دهنده این است که در بسیاری مواقع مطلعی نیز راه حلی قطعی برای این تهدیدها نیست. تقریبا نیمی از شرکت نمایندگان بلافاصله بر روی لینک هایی که در ایمیل ها و پیام های فیس بوک خود به وسیله افراد ناشناس دریافت نموده اند، کلیک می نمایند. با این حال که بیشتر آنها از خطرات احتمالی فیشینگ مطلعند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانید.

چرا کاربران اینترنت در دام فیشینگ می افتند؟

طبق نتایج تحقیق، پیغام هایی که هدف خود را به نام یاد نموده اند؛ توانسته اند 56 درصد از کاربران ایمیل و 37 درصد از کاربران فیس بوک را برای کلیک متقاعد سازند. پیغام هایی که بدون نام ارسال شده اند تنها قادر بوده اند20 درصد از کاربران ایمیل را به دام بیندازند؛ اما در جذب 42 درصد از کاربران فیس بوک تا حدی پیروز عمل کردند. دکتر بننسون در شرح این تحقیق می گوید: نتایج کلی ما را متعجب کرد. به این علت که 78 درصد از شرکت کنندگان در فرم خود ذکر نموده اند که در جریان خطرات این گونه حملات هستند. بعلاوه تنها 20 درصد از شرکت کنندگان در تحقیق اول و 16 درصد از شرکت کنندگان در تحقیق دوم به کلیک بر روی لینک ها اعتراف نموده اند. با این وجود ما متوجه شدیم که 45 درصد از دانش آموزان وارد وب سایت شده اند.

بیشتر افرادی که به کلیک کردن اعتراف نموده اند؛ می گویند که فقط از روی کنجکاوی وارد وب سایت شده اند. در کنار این، نیمی از کسانی که از کلیک کردن بر روی لینک ها خودداری کردند می گویند ناشناس بودن فرستنده لینک ها علت اصلی تصمیم شان بوده است. بخش کوچکی از این گروه نیز می گویند نگران امنیت شخصی فرستنده لینک بودند و گمان کردندکه لینک اشتباهی برای آنها فرستاده شده است. بننسون می گوید: شخصا فکر می کنم با برنامه ریزی دقیق، می توان هرکسی وادار به کلیک بر روی این گونه لینک ها کرد؛ حتی اگر علت اصلی آنها کنجکاوی بیش از حد نباشد. با توجه به حجم بالای اطلاعات شخصی که در دسترس مهاجمان قرار گرفته است، شبیه سازی این دست از پیغام ها برای جلب توجه کاربران بسیار ساده شده است. این تحقیق نشان دهنده این است که اطلاع رسانی صرف، جلوی به دام افتادن کاربران در مقابل حملات فیشینگ را نخواهد گرفت.

فیشینگ یکی از شیوه های رایج برای فریب کاربران است که طی آن پیوندها و آدرس های سازمان ها و شرکت های غیرواقعی و جعلی به وسیله ایمیل فرستاده می گردد. این آدرس ها با آدرس های اصلی تنها در یک یا دو حرف متفاوتند.

منبع: الی گشت

به "چرا کاربران اینترنت در دام فیشینگ می افتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کاربران اینترنت در دام فیشینگ می افتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید