گزارش فایننشال تایمز از مهاجرت ایرانی ها

به گزارش وبلاگ بهروز، نوشت: بر خلاف بسیاری از ایرانیان، مریم هرگز آرزوی مهاجرت به یک کشور غربی را نداشت. او معتقد بود کشورش می تواند آینده ای روشن را برای پسر 10 ساله اش رقم بزند.

گزارش فایننشال تایمز از مهاجرت ایرانی ها

به گزارش انتخاب به نقل از فایننشال تایمز؛ در ادامه این مطلب آمده است:، اما سال جاری، تجارت دو دهه ای واردات صنعتی او به دلیل تأثیر تحریم های اعمال شده از طریق ایالات متحده تقریباً از بین رفت.

مریم، 43 ساله، گفت: ما به دلیل کاهش ارزش ریال [ایران]تقریباً ورشکست شدیم و 16 کارمند خود را سال جاری اخراج کردیم.

در تابستان، خانواده مریم ویلای خود در شمال ایران را برای فروش گذاشتند و به ترکیه نقل مکان کردند. برنامه آن ها خرید ملکی به ارزش 250000 دلار، کسب شهروندی دائم ترکیه و سپس مهاجرت به کانادا یا استرالیا است.

ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه نیازی به ویزا ندارند و بسیاری دیگر نیز از این جهت پیروی می کنند. ایرانیان بزرگترین خریداران خارجی ملک ترکیه در سال 2021 بوده اند. آن ها بین ژانویه تا نوامبر سال جاری 8594 خانه در این کشور خریداری کرده اند که این رقم در مدت مشابه در سال 2020، 6425 بوده است.

بر اساس آخرین آمار موجود، بیش از 42000 ایرانی در سال 2019 به ترکیه مهاجرت کرده اند، در حالی که این رقم در سال گذشته حدود 32000 نفر و در سال 2016، 15000 نفر بوده است. حدود 18000 نفر از ایران نیز در سال 2019 ترکیه را ترک کرده اند، اما مشخص نیست که آیا آن ها به کشور بازگشته اند یا به جای دیگر.

منصور غلامی، وزیر پیشین علوم ایران، اوایل سال جاری تایید کرد که 900 استاد دانشگاه تنها در سال 2019 این کشور را ترک کرده اند. علی سالاریان، معاون نظام پزشکی نیز، ماه گذشته گفت که سالانه حدود 3000 پزشک ایران را ترک می کنند.

ایرانی ها تردید دارند که مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی در وین به نتایج پایداری برسد. با تورم نزدیک به 45 درصد و کاهش ارزش پول ملی از سال 2018، بسیاری از شهروندان بر این باورند که هر چقدر هم که سخت باشد، خیلی شرایط بهبود نخواهد یافت.

حسن نجار 35 ساله در فکر مهاجرت به آلمان است. دغدغه اصلی او آینده پسر سه ساله اش است. وی می گوید من نمی خواهم بشنوم که مهاجرت چقدر می تواند سخت باشد. حتی اگر زندگی من 1 درصد بهبود یابد، این من را امیدوار می کند که آینده فرزندم تا 100 درصد بهبود یابد.

منبع: فرارو

به "گزارش فایننشال تایمز از مهاجرت ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش فایننشال تایمز از مهاجرت ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید