گنبد مینا تهران

به گزارش وبلاگ بهروز، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه های بسیار زیبای مرکز ایران، تهران یعنی گنبد مینا آشنا کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

گنبد مینا تهران

گنبد مینا بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه می باشد که در شهر تهران واقع شده است. این آسمان نما قابلیت های منحصر بفردی دارد که نمی توان به این سادگی از کنار آن عبور کرد. در این آسمان نما، با پرداخت مبلغ پانزده هزار تومان وارد یک سالن بزرگ خواهید شد و روی صندلی مربوطه نشسته و به تماشای فیلم هایی که موضوعات نجومی دارند می نشینید. تمامی این فیلم ها به طور سه بعدی به اجرا گذاشته می شوند.

آسمان نما یا پلانتاریوم فضایی است که می توانید برای ساعتی در خیال سفر به کهکشان در صندلی راحتی بنشینید. بزرگ ترین آسمان نمای ایران با نام گنبد مینا که همان تداعی کننده آسمان است و در آثار شاعران ایرانی از آن بسیار یاد شده، به تازگی دربوستان منظومه شمسی(قسمتی از بوستان آب و آتش) واقع در تپه های عباس آباد تهران، افتتاح شده است. هدف این مجموعه شبیه سازی آسمان شب است و به همین علت هم به آن آسمان نما می گویند. تصویرسازی کامپیوتری و فضای گنبدی شکل آن موجب می گردد که افراد در شرایط واقعی آسمان قرار بگیرند.

مبلغ بلیت هر سانس تماشای فیلم در گنبد مینا 15000 تومان است. برای مشاهده زمان بندی بازدیدهای عمومی در طول ایام سال می توانید پیش از مراجعه حضوری در این مجموعه، به سایت این مجموعه به نشانی gonbademia.tehran.ir مراجعه کنید. در این سایت برنامه این مجموعه برای ایام گوناگون سال به نمایش در می آید. مثلا نمایش فیلم ها و بازدید عمومی در ایام ماه مبارک رمضان در روزهای پنجشنبه و آدینه در ساعت 21 تا 22:30 برای سانس اول و 22:30 تا بامداد برای سانس دوم امکان پذیر است.

آدرس: تهران خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه دنیا کودک، خیابان ملاقات، بوستان نوروز

منبع: تاپ تراول

به "گنبد مینا تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبد مینا تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید