آموزش مدل های مختلف کشیدن خط چشم

به گزارش وبلاگ بهروز، کشیدن خط چشم یکی از مواردی است که در زیبایی چشم ها تاثیر ویژه ای دارد. با مدل های مختلف کشیدن خط چشم بیشتر آشنا شوید.

آموزش مدل های مختلف کشیدن خط چشم

معمولا چشم ها کانون توجه افراد هستند و جالب است بدانید که از نظرروانشناسی اولین چیزی که افراد در نگاه کردن به کسی می بینند چشم ها است. برایآنکه چشم هایی زیبا و نگاهی جادویی داشته باشید می توانید از لوازم آرایشی چشماستفاده کنید. خط چشم یکی از لوازم آرایشی می باشد که بسیار مورد استفاده خانم هااست. با استفاده از خط چشم می توانید جلوه های مختلف زیبایی را برای چشم هایتانایجاد کنید.

کشیدن خط چشم برای اولین بار در مصر باستان و منطقه بین النهرین بهوسیله کشیدن خطوط سیاه و سفید تیره دور چشم مرسوم شد. در آن زمان خط چشم نه تنهابرای زیبایی بلکه به منظور محافظت پوست از نور خورشید و نیز برای محفوظ ماندن ازچشم بد کشیده می شد.

اما از آن زمان به بعد کشیدن خط چشم تغییرات بسیاری پیدا کرده است. علت اصلی این تغییرات متعدد استفادهگسترده از خط چشم بوده است. در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم مدل های خطچشم دستخوش تحولات زیادی شده است. امروزه نیز خط چشم به عنوان یکی از لوازمات آرایشیپر کاربرد استفاده می شود. با استفاده از خط چشم می توانید کاری کنید که حالت چشم هایتانبه گونه ای متفاوت از حالت اصلی شان به نظر برسد. مثلا می توانید چشم ها را درشت،کشیده و گوشه دار جلوه دهید.

فقط کافیست بدانید که خطوط را به چه شکل و در چه قسمت هاییاز چشم بکشید.خط چشم را حتی می توانید در زیر مژه های پایینی چشم نیز بکشید و جلوهچشم را دو چندان کنید. برخی از نمونه های کشیدن خط چشم را برای شما در اینجا معرفیمی کنیم.

حداقل 12 سبک اصلی برای کشیدن خط چشم وجود دارد:

  • کلاسیک ( Classic): این مدل خط چشم از بالای عنبیه شروع می شود و در بیرون از گوشه خارجی چشم خط ضخیم تر می شود و به سرانجام می رسد.
  • پین کردن ( Pin-up): در این سبک یک خط طولانیاز گوشه داخلی چشم کشیده می شود و امتداد می یابد تا به گوشه بیرونی پلک برسد. اینمدل کشیدن خط چشم باعث کشیده تر شدن چشم ها می شود.
  • صاف ( Smooth): این مدل مناسب استفادهروزانه است. دراین سبک یک خط گرد مطابق با خط فوقانی مژ های بالا کشیده می شود.
  • ساده ( Simple): این روش کشیدن خط چشمنیز مناسب استفاده روزانه می باشد. در این روش یک خط تیز بسیار نازک درست در بالایمژه ها کشیده می شود.
  • درام ( Drama): خط سیاه بسیار ضخیمی دراین خط چشم کشیده می شود و تمام پلک بالایی را پوشش می دهد. در حالی که با یک خط پلکپایینی نیز سیاه می شود. این مدل مناسب مهمانی های شبانه است و با پوشیدن لباس شبجلوه بهتری نیز دارد.
  • لوکس ( Luxe): این خط چشم بسیار شبیهبه مدل خط چشم درام است با این تفاوت که خطوط در آن باریکتر کشیده می شوند.
  • گربه ای ( Feline): در این روش کشیدن یک خط تیز بسیار نازک در گوشه داخلی چشم کشیده می شود و تا گوشه بیرونی چشم هاامتداد می یابد. این مدل خط چشم حالتی خاص و عاشقانه دارد و با مژه های بلند بسیارزیبا به نظر می رسد.
  • مصری ( Egyptian): دو خط ضخیم در این روشدر بالا و پایین چشم کشیده می شود. خط پایینی از خط پلک پایینی در جهت قسمت داخلیچشم جدا می شود و به حالت باز کشیده می شود.
  • پررنگ یا توپر ( Bold): یک خط ضخیم از ابتدا تاسرانجامی چشم و فقط بر روی پلک بالایی کشیدهمی شود.
  • روزانه ( Everyday): همانگونه که از اسم این مدل پیداست برای استفاده روزانه مناسب می باشد. برای کشیدن این خط چشم یک خط ضخیمدر وسط پلک، درست بالای عنبیه چشم کشیده می شود.
  • دو تایی ( Double-up): خطوط این مدل خط چشم باتأکید بر گوشه خارجی چشم بر روی پلک بالا و پایین کشیده می شوند. این مدل نیزبرای استفاده روزانه ایده آل است.
  • عمومی ( Basic): خطوط این مدل خط چشم باتأکید بر گوشه داخلی چشم بر روی پلک بالا و پایین کشیده می شوند. این مدل خط چشمنیز می تواند برای استفاده روزانه ایده آل باشد.

چندین مدل دیگر خط چشم را می توانید در تصاویر پایین ببینید:

ترجمه: مجله اینترنتی وبلاگ بهروز

منبع: setare.com

به "آموزش مدل های مختلف کشیدن خط چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مدل های مختلف کشیدن خط چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید