افزایش بودجه وام ودیعه مسکن برای سال 1401

به گزارش وبلاگ بهروز، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده که قرار است بودجه وام ودیعه مسکن برای سال 1401 افزایش یابد و ساختار پرداخت آن نیز تغییر کند. به نظر می رسد این اولین گام در راستای ورود ستاد هماهنگی مالی به بازار اجاره است.

افزایش بودجه وام ودیعه مسکن برای سال 1401

به گزارش بلاگ وبلاگ بهروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، بخش مسکن پس از دخانیات بیشترین تورم ماهانه دی ماه را به خود اختصاص داد. براساس گزارش مرکز آمار ایران مستاجران در ماهی که گذشت افزایش قیمت 4.6 درصدی را متحمل شده اند.

پس انتشار این آمارها، نگرانی برای افزایش اجاره بها و بحرانی شدن شرایط تامین مسکن برای مستاجران بالا رفت. به همین علت رئیس جمهور در جلسه هفته گذشته ستاد هماهنگی مالی دستور داد که این ستاد برای کنترل بازار اجاره و یاری به مستاجران به این بازار ورود کند.

جدیدترین آپارتمان های اجاره ای تهران

به نظر می رسد اولین گام برای حمایت از مستاجران برداشته شده است، چرا که معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای ساماندهی بازار اجاره و تسهیل گری در پرداخت هزینه های اجاره خبر می دهد.

محمود محمودزاده می گوید: افزایش قیمت اجاره بها در توان پرداخت قشر مستاجر نیست، به همین علت پیشنهاداتی در قالب قانون بودجه تنظیم و ارائه شد تا نهایی و مصوب گردد. به گفته او قرار است که در قالب این پیشنهادات، تسهیلات یاری ودیعه مسکن به مستاجران پرداخت گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در اظهارات امروز خود عنوان نموده که قرار است بودجه وام اجاره افزایش یابد. بعلاوه قرار است که ساختار پرداخت آن تغییر کند تا در اختیار مستاجران قرار بگیرد.

آنطور که محمودزاده می گوید، پیشنهاد وزارت راه این است که تا 10 درصد تسهیلات حوزه مسکن مصوب در قالب وام ودیعه مسکن پرداخت گردد. این پیشنهاد تایید اولیه را دریافت نموده است و برای اجرا باید در بودجه نهایی تایید گردد.

دولت در دو سال گذشته بانک ها را ملزم به پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران کرد، اما با بهانه تراشی بانک ها بسیاری از متقاضیان واجد شرایط نتوانستند این تسهیلات را بگیرند.

سال جاری مبلغ وام ودیعه مسکن برای متقاضیان ساکن در تهران 70 میلیون تومان، متقاضیان ساکن کلانشهرها 40 میلیون تومان و متقاضیان از سایر شهرها 25 میلیون تومان معین شد. بعلاوه حدود 18 بانک دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مکلف به پرداخت وام ودیعه مسکن شدند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

منبع: بلاگ دیوار

به "افزایش بودجه وام ودیعه مسکن برای سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بودجه وام ودیعه مسکن برای سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید