افزایش تدابیر امنیتی در واتیکان در پی نگرانی نسبت به حمله تروریستی به پاپ

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرنگاران: رسانه های خبری ایتالیا امروز شنبه اعلام کردند که تدابیر امنیتی در میدان سن پیتر واتیکان پس از آنکه سرویس های اطلاعاتی یک طرح احتمالی حمله را رهگیری نموده اند به شدت افزایش یافته است.

افزایش تدابیر امنیتی در واتیکان در پی نگرانی نسبت به حمله تروریستی به پاپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز به نقل از خبرگزاری فرانسه، افزایش تدابیر امنیتی در واتیکان در شرایطی است که سرویس های اطلاعاتی به شدت نگران به خطر افتادن جان پاپ فرانسیس هستند.

بر اساس این گزارش یک سرویس امنیتی خارجی پیش از این پس از رهگیری و شنود مکالمه تلفنی بین دو فرد عرب زبان نسبت به خطر احتمالی مربوط به حمله علیه پاپ فرانسیس در روز چهارشنبه به ایتالیا هشدار داده است. چهارشنبه روزی است که پاپ هر هفته در میدان سن پیتر در بین مردم حضور پیدا می نماید.

آنالیز های صورت گرفته از سوی واحد ضد تروریسم ایتالیا نشان می دهد که یکی از این دو نفر 8 ماه پیش وارد ایتالیا شده است و این مساله نگرانی ها نسبت به واقعی بودن این تهدید را افزایش داده است.

پیش از این نیز هشدارهای مطرح شده در مورد حمله احتمالی نیروهای تندروی داعش به پاپ از سوی واتیکان رد شده بود ولی تدابیر امنیتی طی روزهای چهارشنبه و یکشنبه که پاپ در جمع مردم ظاهر شده بود به شدت افزایش یافته است.

روزنامه ریپوبلیکا نیز نوشت، افسران عملیات ویژه ایتالیا با سگ های آموزش دیده به پلیس واتیکان برای یافتن مواد منفجره یاری نموده اند و هتل های منطقه نیز تحت نظارت و بازرسی پلیس قرار گرفته است.

این خبر یک روز قبل از سفر پاپ به آلبانی منتشر شده است، جایی که خطر احتمالی ناشی از بازگشت تروریست ها از خاور میانه به این کشور به شدت پاپ را تهدید می نماید. بعضی نگران این مساله هستند که پاپ با صحبت علیه داعش و حمایت از حملات هوایی آمریکا در عراق خود را به عنوان هدفی برای داعش قرار داده است.

حبیب الصدر نماینده عراق در واتیکان نیز در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لا نازیونه تاکید نمود که چیزی که از سوی داعش اعلام شده کاملا روشن و شفاف است. آنها می خواهند پاپ را به قتل برسانند. تهدید علیه پاپ معتبر و موثق است.

منبع: تسنیم

به "افزایش تدابیر امنیتی در واتیکان در پی نگرانی نسبت به حمله تروریستی به پاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تدابیر امنیتی در واتیکان در پی نگرانی نسبت به حمله تروریستی به پاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید