بحران بی سابقه کمبود راننده کامیون به آمریکا رسید

به گزارش وبلاگ بهروز، آمریکا با بحران بی سابقه کمبود راننده کامیون و کافی نبودن ظرفیت انبار های بنادر برای تخلیه محموله کشتی ها روبروست.

بحران بی سابقه کمبود راننده کامیون به آمریکا رسید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کمبود راننده کامیون و کافی نبودن ظرفیت انبار های بنادر باعث جمع شدن تعداد زیادی از کشتی ها در سواحل این کشور شده است که منتظر نوبت برای تخلیه محموله خودشان هستند.

خبرنگار شبکه الجزیره در آمریکا گفت: نزدیک سواحل کالیفرنیا، 74 کشتی باری لنگر انداخته اند. این کشتی ها که از آسیا و دیگر منطقه ها دنیا هستند، منتظر نوبت برای تخلیه محموله کالا های خودشان هستند. به طور معمول مدت انتظار این کشتی ها چند ساعت تا چند روز بیشتر نبود، اما امروز به طور میانه باید 10 روز منتظر بمانند که این شرایط باعث ازدحام شدید در اسکله ها شده است.

نیک وایاس، استاد بخش اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا به الجزیره گفت: ما شاهد افزایش تقاضای مصرف نمایندگان و کمبود کارگر و تجهیزات هستیم که ناشی از اختلال کامل در نظام مالی است.

ارزیابی ها حاکی از آن است که این مشکل تا سال آینده ادامه خواهد داشت، اما مقامات بندر لانگ بیچ تاکید می نمایند گام هایی برای کاستن از این بحران برداشته اند.

نوبل هاسیگابا، معاون مدیرعامل بندر لانگ بیچ گفت: هر گامی که بر می داریم با هدف تخلیه سریعتر بار کشتی ها و کانتینر ها در سریعترین زمان ممکن است. تمدید ساعت های کاری و تشویق انبار ها به فعالیت شبانه روزی با هدف تخلیه سریعتر این کشتی ها صورت می گیرد.

خبرنگار الجزیره اضافه کرد: از جمله دلایل این ازدحام، کمبود تعداد رانندگان کامیون است که کالا ها را به مقاصد نهایی منتقل می نمایند. اما برخی از این رانندگان هم از طولانی شدن فرآیند ترخیص کالا ها از بنادر ناراضی هستند.

یک راننده کامیون در این خصوص می گوید: به دلیل بروز مشکل در داخل بندر، ما در اینجا سردرگم شده ایم. اگر آن ها کار ننمایند، ما هم نمی توانیم کار کنیم و اقتصاد هم تغییر نخواهد کرد. دولت بایدن به این مسئله رسیدگی کند.

میانه اندازه هزینه مصرف نمایندگان در آمریکا، در سه ماهه سوم سال جاری فقط به اندازه یک و شش دهم درصد افزایش یافته است. این شرایط نتیجه، کمبود عرضه به دلیل بحران واردات و افزایش قیمت هاست.

با نزدیک شدن به زمان اعیاد در آمریکا، نگرانی صاحبان فروشگاه ها درباره پیامد های بحران واردات بیشتر شده است و می ترسند که با فرا رسیدن ماه دسامبر، مشتریان آن ها برای خرید هدیه و بازیها، با قفسه های خالی فروشگاه ها روبرو شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بحران بی سابقه کمبود راننده کامیون به آمریکا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران بی سابقه کمبود راننده کامیون به آمریکا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید