برترین راه عایق صدا اتاق

به گزارش وبلاگ بهروز، چه در یک آپارتمان مرتفع زندگی کنید و چه در یک خانه وسیع در حومه شهر، عایق صدا می تواند مسئله ای باشد که همه انواع خانه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.ممکن است به سر و صدای بیرونی، مانند ترافیک و مشاغل بیرونی، یا سر و صدای داخلی، مانند همسایه های پر سر و صدا یا بچه های پر سر و صدا، توجه داشته باشید.

برترین راه عایق صدا اتاق

چگونه اتاق خود را عایق صدا کنیم؟

برای عایق بندی اتاق و کاهش سر و صدا باید صدا را جذب کنید. می توانید این کار را با افزودن فوم آکوستیک و پانل های آکوستیک بر روی دیوارها، آویزان کردن پتوها بر روی نقاط ورودی صدا و قرار دادن مبلمان و فرش ها برای یاری به جذب صدا انجام دهید. مواد جاذب صدا را در مسیر مستقیم منبع صدا قرار دهید.

چگونه اتاق خود را از داخل عایق صدا کنیم؟

هنگامی که آغاز به آنالیز عایق صوتی یک اتاق می کنید، مکان همه چیز است. عایق صدا کردن اتاقتان از داخل آنقدرها هم که تصور می کنید سخت نیست.

سه نقطه حیاتی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد سر و صدا در اتاق شود، بنابراین مطمئن شوید که هر مکان را در نظر بگیرید تا واقعاً صدای فضای شما کاهش یابد.

  1. منبع صدا
  2. نقطه ورود
  3. نقطه انعکاس
  4. منبع صدا

آیا این صدای خاصی است که می خواهید پنهان کنید، مانند تلویزیون، ساز یا ترافیک؟ این نوع صدا به طور کلی می تواند در یک نقطه خاص قرار گیرد. اولین قدم برای پنهان کردن صدا، شناسایی منبع است.هنگامی که دقیقاً بدانید از کجا می آید، برای رسیدگی به آن و رقیق کردن یا بی صدا کردن آن مجهزتر خواهید بود.

  1. نقطه ورود

نقطه ورود، ناحیه ای در فضای شماست که صدا وارد اتاق شما می شود. مجدداً، ممکن است این یک نقطه دقیق در مجاورت منبع صدا باشد یا می تواند یک دیوار کامل موجود باشد، مانند مورد دیوارهای مشترک در آپارتمان ها، آپارتمان ها یا دوبلکس ها.پنجره های بیرونی نیز نقاط ورودی رایج برای سر و صدای ناخواسته هستند.

  1. نقطه انعکاس

پس از اینکه صدا وارد فضای شما شد، در همان زاویه ورود منعکس می شود. در مثال بالا، این ممکن است شما را به انجام تکنیک های عایق صدا بر روی دیوار سر تخته و بعلاوه دیوار در انتهای تخته پا سوق دهد.از آنجایی که زاویه ورود در این حالت یک خط مستقیم است، صدا احتمالاً بین سر و تخته پا به جلو و عقب باز می شود تا زمانی که از بین برود.

در زیر به روش های مختلف روش های مقرون به صرفه و آسان برای عایق صوتی اتاق از داخل خواهیم پرداخت. برای پوشش موثر صدا، می خواهید تکنیک های عایق صدا را در هر سه نقطه ذکر شده در بالا پیاده سازی کنید.

راه های مقرون به صرفه برای عایق صدا اتاق

یکی از ساده ترین راه ها برای پوشاندن صدای ناخواسته در اتاق، اضافه کردن مبلمان و دکوراسیون طبیعی به فضای خود است. صدا از سطوح سخت، مانند کفپوش سخت یا دیوارهای خالی موجود، منعکس می شود.

برای از بین بردن صدا در آهنگ های آن، اضافه کردن خاتمه هایی را در نظر بگیرید که صدا می تواند جذب شود.

در اینجا سه تا از مقرون به صرفه ترین راه ها برای عایق صوتی اتاق با استفاده از مبلمان و دکور آورده شده است.

  1. از پرده ها و پنجره ها بهره ببرید

پرده ها نه تنها به عنوان یک مانع بصری عالی عمل می نمایند، بلکه باعث کاهش صدای دو منظوره نیز می شوند.

پارچه مخملی آویزان وضخیم به جذب صدای اضافی از بیرون و بعلاوه صدای ناخواسته ترافیک یاری می نماید.

عایق صدا با استفاده از پرده یا پنجره

در داخل، همین پرده ها به جذب نویزهای محیطی که در اطراف فضای داخلی شناور است یاری می نمایند.

  1. فرش های منطقه را اضافه کنید

برای پوشاندن صدایی که از همسایگان پایین تر در یک موقعیت آپارتمانی می آید، فرش های ضخیم را به محل زندگی اصلی خود اضافه کنید. فرش های بزرگ و ضخیم می توانند به عایق صوتی اتاق شما یاری نمایند

اضافه کردن یک پد زیر فرش راه دیگری برای افزایش پوشش صدا است.

  1. مبلمان روکش شده را اضافه کنید

اضافه کردن مبلمان روکش شده به فضای شما، نواحی بیشتری برای جذب صدا ایجاد می نماید و از جهش آن جلوگیری می نماید. اگر فضای بیشتری برای مبلمان ندارید، سعی کنید پتوهای ضخیم یا بالش های مخملی را به قسمت های موجود خود اضافه کنید.

چگونه یک اتاق را به صورت رایگان عایق صدا کنیم (با پتو)

اگر بودجه لازم برای خرید مبلمان، پرده یا فرش اضافی را ندارید، می توانید از پتو به عنوان یک جایگزین عایق صوتی رایگان بهره ببرید.

  1. پتو بگیرید - همه پتوها و لحاف هایی را که در اطراف خانه خود دارید جمع کنید. به یاد داشته باشید، هر چه ضخیم تر، بهتر!
  2. صدا در داخل یا خارج؟ - تصمیم بگیرید که آیا می خواهید صدا را در داخل نگه دارید (یعنی صدایی که می سازید) یا صدا را خارج نکنید (صدایی که از بیرون می آید)
  3. اگر می خواهید صدا را حفظ کنید، به پتو در هر طرف احتیاج دارید.
  4. صدا بیرون - اگر می خواهید صدای بیرون را حفظ کنید، باید روی منبع آن صداها پتو قرار دهید. به احتمال زیاد، این به معنای یک دیوار، در یا پنجره خاص است.
  5. چسباندن به دیوار - در هر دو مورد، بسته به سنگینی پتوها، می خواهید با استفاده از چسب، میخ یا پیچ، پتوها را آویزان کنید.

چسباندن پتو به دیوار، پنجره یا در می تواند به کاهش صدا یاری کند

برترین راه برای عایق صدا اتاق

راهکار های زیر ممکن است به میزان موارد ذکر شده در بالا مقرون به صرفه یا دو منظوره نباشند، اما صرف نظر از اینکه منبع صدا چیست، در عایق صوتی اتاق موثرتر هستند.

  1. پانل های آکوستیک را آویزان کنید

بسته به میزان و کیفیت، پانل های آکوستیک آویزان می تواند بسیار گران باشد، اما مطمئناً یکی از برترین راه ها برای عایق صوتی اتاق است. پانل های آکوستیک در جذب صداهای ناخواسته عالی هستند و می توانید آنها را مانند آثار هنری در اطراف اتاق یا آپارتمان خود آویزان کنید.

این پنل ها عموماً بسیار سبک هستند و در رنگ های متنوعی برای مطابقت با دکوراسیون شما وجود دارند. پنل های آکوستیک مقرون به صرفه قیمت مانند این پانل های فوم به راحتی نصب می شوند و به جذب صداهای ناخواسته یاری می نمایند.پانل های آکوستیک با قرارگیری مناسب می توانند از انعکاس نویز جلوگیری نموده و نویز را کاهش دهند.

برای کمی پول بیشتر، میزان های پانل صوتی بزرگ تری وجود دارد که می توان آن ها را با سخت افزارهای سنگین یا گیره های z-نصب هموار نصب کرد. اینها را می توان برای ساخت یک پانل بزرگ وصل کرد یا به طور مستقل استفاده کرد.

  1. فوم عایق صدا

اگر بودجه کمی دارید، می توانید کارهای بزرگی را با فوم عایق صوتی مقرون به صرفه انجام دهید. در سال های اخیر، فوم عایق صدا راه زیادی را پیموده است و بسیار مقرون به صرفه است.

با هزینه نسبتاً کم، می توانید فوم عایق صوتی مقرون به صرفه قیمت را پیدا کنید . بهتر از آن، معمولاً می توانید فوم عایق صدا را در رنگ های مختلف پیدا کنید، بنابراین لازم نیست کاملاً کاربردی باشد. این می تواند حس زیبایی شناختی خوبی به اتاق شما بیافزاید و در عین حال احتیاجهای عایق صوتی شما را نیز برآورده کند.

منبع: اتاق

به "برترین راه عایق صدا اتاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه عایق صدا اتاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید