صرافی دیجیتال چیست و چه خدماتی در ایران میدهد؟

به گزارش وبلاگ بهروز، رپرتاژ آگهی- همانطور که صراف و صرافی ها مسئول تبدیل پول به ارز (و بالعکس) هستند، صرافی های دیجیتال نیز مسئول تبدیل کردن ارزها به صورت آنلاین هستند. اما دامنه خدمات آن ها گسترده تر بوده و مسئولیت پرداخت های خارجی را نیز برعهده می گیرند. اگر قصد انتقال پول به خارج از کشور را داشته باشید، قطعا نمی توانید به سراغ بانک ها بروید، چرا که دسترسی آن ها به سیستم بانکداری جهانی قطع است. بنابراین، احتمالا باید به سراغ صرافی ها بروید که این کار نیز هم مستلزم مراجعه حضوری بوده و علاوه بر آن، کارمزدها دریافت شده نیز بسیار بالا است. صرافی های دیجیتال خدمات تبدیل ارز، رمزارز، پرداخت خارجی و خرید اکانت های دلاری (اسپاتیفای، فیسبوک، آزمون زبان، پلی استیشن و …) را انجام می دهند.

صرافی دیجیتال چیست و چه خدماتی در ایران میدهد؟

تفاوت صرافی دیجیتال با صرافی رمزارز چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد، صرافی دیجیتال خدمات متنوعی انجام داده، اما صرافی رمزارز (چه ایرانی و چه خارجی)، مکانی برای خرید و فروش رمزارزها است. پلتفرم های ارائه شده در صرافی های رمزارز، این امکان را به کاربر می دهد تا به معامله رمزارزها نشسته و یا آن ها را خریداری کرده و نگهدارد. بنابراین دامنه خدمات صرافی دیجیتال بسیار گسترده تر از صرافی رمزارز است. نکته جالب اینجاست که خرید و فروش رمزارزها در صرافی دیجیتال امکان پذیر بوده و کاربر می تواند در هر لحظه، اندازه رمزارز مورد نیاز خود را به قیمت روز، خریداری نماید. تنها تفاوت اینجاست که صرافی دیجیتال، والت اختصاصی برای کاربر ایجاد نکرده و پس از خرید رمزارز، کاربر باید موجودی خود را به والت های دیگر و یا حتی والت صرافی رمزارز انتقال دهد.

خرید بیت کوین از صرافی دیجیتال

بیت کوین و سایر رمزارزها را می توان هم از صرافی دیجیتال خریداری کرد و هم از صرافی رمزارز. بهتر است بدانید که فرآیند احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال زمان بر بوده و عموما تا چند روز زمان خواهد برد. علاوه بر آن، در بیشتر صرافی های ارز دیجیتال، بعد از تایید حساب، محدودیت روزانه در واریز و برداشت وجود داشته که قطعا دست و پای سرمایه گذاران را خواهد بست. برای مثال، در صرافی نوبیتکس، پس از تایید حساب (که چند روز زمان خواهد برد)، سقف واریز روزانه تنها 500 هزار تومان خواهد بود. علاوه بر آن، کار کردن با پلتفرم های صرافی های ارز دیجیتال، نیاز به اندکی دانش داشته و معامله کردن در آن، نیازمند ثبت سفارش و پیدا شدن طرف دیگر معامله است. رمزارزهای ارائه شده در پلتفرم های ایرانی به ندرت بیش از 20 رمزارز خواهد بود.

از طرف دیگر، خرید بیت کوین از صرافی دیجیتال بسیار آسان تر و سریع تر خواهد بود. اگرچه خرید رمزارز در صرافی دیجیتال نیز نیازمند احراز هویت است، اما این مرحله در چند دقیقه اجرا شده و بعد از آن، هیچگونه محدودیت در حجم یا نوع سفارشات وجود ندارد. برای مثال، صرافی کارتی شو امکان خرید بیت کوین و انتقال آنی آن به هر والت معتبر را ارائه کرده است. از لحظه ورود به وبسایت تا نهایی شدن و ارسال رمزارز، تنها در چند دقیقه اجرا شده و اگر حساب کاربری داشته باشید، در کمتر از یک دقیقه می توانید بدون هیچگونه معطلی، رمزارز مد نظر خود را خریداری کنید. برای خرید بیت کوین به راحت ترین روش ممکن، می توانید برروی این لینک کلیک کرده تا به صرافی دیجیتال معتبر کارتی شو منتقل شوید.

از طرف دیگر، بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند که از والت های معتبر خارجی برای نگهداری از رمزارزهای خود استفاده کنند. تراست والت و کوینومی جزو پیشرفته ترین و امن ترین والت های دیجیتال بوده که قابلیت نگهداری بیش از 1،000 رمزارز مختلف را دارند. خرید بیت کوین از صرافی دیجیتال و انتقال مستقیم به اینگونه والت ها، هم در زمان و هم در مجموع کارمزدهای پرداختی به صرفه تر بوده و به سرعت رمزارز خود را به والت معتبری انتقال خواهید داد. البته دقت داشته باشید که زمان انتقال و تایید تراکنش در شبکه های رمزارزی یا همان بلاک چین های مختلف متفاوت بوده و ممکن است از چند ثانیه تا چندین ساعت به طول بینجامد.

سایر خدمات صرافی دیجیتال در ایران

اگرچه خرید و انتقال رمزارزها بخش مهمی از خدمات صرافی های دیجیتال است، اما صرافی های دیجیتال معتبر محدود به این خدمت نیستند. از آنجاییکه بانک های ایرانی و خود ایرانیان تحریم هستند، امکان دسترسی به روش های پرداخت بین المللی ممکن نبوده و یا حتی اگر هم ممکن شود، همراه با ریسک و هزینه های بسیار بالا است. برای مثال، در حال حاضر امکان فعال کردن ویزا کارت یا پی پل برای کاربران ایرانی ایجاد شده، اما همواره این ریسک وجود دارد که به دلیل هویت ایرانی مالک حساب، موجودی آن بلوکه شود. علاوه بر آن، قیمت خرید ویزاکارت یا ساخت اکانت پی پل نیز بسیار بالاتر از آنی است که به صرفه باشد. بنابراین، صرافی های دیجیتال ایرانی، روش های جایگزینی را برای خرید و پرداخت الکترونیکی ارائه کرده اند که در ادامه چند مورد از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

روش پرداخت پرفکت مانی

حتی در کشورهایی که تحریم نیستند نیز امکان استفاده از پی پل و ویزا کارت در بعضی شرایط وجود ندارد. برای مثال، هنگامیکه کسی قصد دارد وارد سایت های پیش بینی شود، ترجیح می دهد که اثری از این تراکنش باقی نماند. یا هنگامیکه کسی قصد تمدید اکانت پلی استیشن را داشته باشد، دوست ندارد که در لیست تراکنش های کارت قرار بگیرد. پرفکت مانی با چنین هدفی ایجاد شد تا ردپای خریدها را از تراکنش ها پاک نماید. به همین جهت نیز سیستم پرداخت خود را به نحوی بنا کرد که هیچ زمانی نیاز به احراز هویت نباشد. اما داستان در ایران فرق دارد. برای انجام پرداخت های خارجی، حتی زمانیکه نیاز به پوشاندن رد پا وجود ندارد، باز هم دسترسی به روش های پرداخت دیگر وجود نداشته و به همین جهت نیز استفاده از روش پرفکت مانی می تواند گزینه خوبی برای ایرانیان باشد.

پرفکت مانی از سال 2007 میلادی فعال بوده و تا کنون موردی از مسائل ایمنی و امنیتی گزارش نشده است. این روش پرداخت جامع، امکان افتتاح حساب های بانکی برای نگهداری از دلار، یورو، طلا و بیت کوین را به افراد داده و کاربران ایرانی نیازی به مخفی کردن هویت خود ندارند. با افتتاح حساب پرفکت مانی، شما می توانید موجودی خود را به صورت دلار نگهداری کرده و علاوه بر آن، به حساب سایر افرادی که در پرفکت مانی حساب دارند، واریز انجام داده و یا از آن ها پول دریافت کنید. اما خدمت اصلی پرفکت مانی که در ایران به شدت رایج شده، چیزی به نام ووچر پرفکت مانی است که نیازی به افتتاح حساب هم ندارد!

ووچر پرفکت مانی

یکی از خدماتی که شرکت perfect Money ارائه کرده، امکان خرید یک گیفت کارت مجازی یا همان ووچر با عدد و رقم مشخص است. این ووچرها به صورت پیش پرداخت بوده و خریدار، همان مبلغی را که بخواهد، می تواند به صورت یک کد دریافت کند. در بسیاری از موارد، کاربر قصد دارد که مبلغی را به حساب یک وبسایت خارجی انتقال داده و خدمتی را خریداری کرده و یا اکانت خود را مجددا شارژ کند. بنابراین، نیازی به افتتاح حساب نبوده و می توان با خریدن ووچر پرفکت مانی به مبلغ دلخواه، اکانت را به همان اندازه شارژ کرد و یا محصول را خریداری نمود. ووچرهای پرفکت مانی بی نام بوده و صدور آن ها در کمتر از یک ثانیه انجام می شود. هر کس که این کد را در اختیار داشته باشد، مالک موجودی داخل آن خواهد بود. ووچرهای پرفکت مانی بین 1 تا 1،000 دلار بوده و می توان آن را با هر مبلغی بین این دو عدد، سفارش داد.

از کجا پرفکت مانی بخریم؟

امکان خرید پرفکت مانی در بسیاری از وبسایت های ایرانی وجود دارد. اما پیش از ثبت درخواست، باید چندین نکته را در نظر بگیرید. از آنجاییکه صدور ووچرها به صورت آنی هست، حتما از خدمات صرافی ای استفاده کنید که کد ووچر را در لحظه برای شما صادر کرده و به صورت پیامک و ایمیل برای شما ارسال کند. علاوه بر آن، دقت داشته باشید که محدودیتی در تعداد یا حجم خریدها وجود نداشته باشد، چرا که بسیاری از وبسایت ها، خرید پرفکت مانی را به حجم های بالا محدود کرده اند. در نهایت نیز باید به قیمت خرید آن دقت کرد. قیمت پرفکت مانی بر مبنای قیمت دلار آزاد بوده و تنها کارمزد اندکی بابت صدور آن دریافت خواهد شد. با بررسی تمامی این نکات، ما یک گزینه را به عنوان بهترین سایت برای خرید پرفکت مانی معرفی می کنیم.

صرافی دیجیتال کارتی شو

صرافی دیجیتال کارتی شو با هدف کاهش فشار تحریم های بین المللی بر زندگی روزانه ایرانیان تاسیس شده و در این راستا، بیش از 10 خدمت مختلف را ارئه کرده است. پرداخت با پرفکت مانی، وبمانی، پی سیف کارت، فوچرز و … از جمله خدمات پرداخت بین المللی ارائه شده در این صرافی معتبر است و علاوه بر آن، امکان شارژ اکانت و یا خرید اکانت کنسول های بازی، شبکه های پخش فیلم اینترنتی، اکانت های تخصصی وبسایت (الکسا، موز، ahref و …)، اکانت های موسیقی و … ارائه شده است. تیم پشتیبانی این صرافی در کمترین زمان ممکن به درخواست های شما پاسخ داده و مهمترین نکته این است که تمامی درخواست ها در این صرافی دیجیتال به صورت اتوماتیک انجام می شود. به همین دلیل نیز به محض انجام تراکنش و پرداخت مبلغ ریالی، ووچرهای مختلف به صورت پیامک و ایمیل برای خریدار ارسال می شود.

صرافی دیجیتال کارتی شو امکان خرید هرنوع رمزارز و انتقال سریع به والت های معتبر را ارائه کرده است. پس از ثبت سفارش و انجام تراکنش، رمزارزهای سفارش داده شده به سرعت برای آدرس والت ارسال شده تا از نگهداری امن آن مطمئن شوید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "صرافی دیجیتال چیست و چه خدماتی در ایران میدهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرافی دیجیتال چیست و چه خدماتی در ایران میدهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید