تمام خوانندگان ایرانی که اسم و فامیل فِیک دارند!

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرنگاران: به هر حال این هم از تمهیدات مارکت موسیقی ست، با اسم و فامیل خَز و خیل! نمی گردد اسم درآورد، در این مطلب مروری کردیم بر خوانندگانی که اسم و فامیل خودشان را عوض نموده اند، بخوانید تا اعتماد به نفس خودتان را بازیابید!

تمام خوانندگان ایرانی که اسم و فامیل فِیک دارند!

امروزه عرصه هنر موسیقی در ایران به گونه ای است که شب می خوابیم و صبح با انبوهی خواننده جدید و البته جوان روبرو می شویم. برخی از آن ها هم ره صد ساله را یک شبه سپری می نمایند و به پیروزیت های زیادی دست پیدا می نمایند و هواداران زیادی را برای خود دست وپا می نمایند. در این میان، تعدادی از آن ها برای ایجاد جذابیت بیشتر، از نام های مستعار برای معروفیت خود استفاده می نمایند که در این مطلب قصد داریم به تعدادی از آن ها بپردازیم.

فرزاد فرخ

فرزاد فرخ، که نام اصلی اش فرزاد امید فرخی فرد شیرازی می باشد، یکی از خوانندگان خوش صدای ایرانی است. سبک خاص او هواداران بسیاری را به خود جذب نموده است. او در دهه شصت در شیراز به جهان آمد و درحال حاضر ساکن تهران می باشد. از سال 1380 با کلاس های گیتار موسیقی را شروع کرد و سپس به سمت پیانو رفت و ساخت موسیقی و ملودی را شروع کرد.

فرزاد فرخ با همکاری دوست خود در استودیوی شخصی منزل خود در تهران دو آهنگ با عنوان های هوای تو و لبخند را فراوری کرد و در کانال تلگرامی خودش آپلود کرد که بسیار مورد توجه کاربران نهاده شد. همین موضوع باعث شد که شرکت آوازینو به وی پیشنهاد همکاری دهد و زیر نظر این شرکت و تیم آوازینو به فعالیت خود ادامه دهد.

اولین آلبوم فرزاد فرخ در سال 97 به نام انرژی مثبت منتشر شد، وی تا به امروز بیش از 15 قطعه به صورت رسمی و با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر نموده است. انصافا این اسم و فامیل خیلی بی ربط نیست و حداقل خلاصه سازی شده!

حامد همایون

سید حامد محمودزاده، با نام هنری حامد همایون، خواننده و آهنگساز ایرانی است. همایون در شروع توسط پروژه استعداد های موسیقی ایران مؤسسه فرهنگی هنری ترانه شرقی معرفی گردید. او با قطعه چتر خیس به اوج شهرت رسید. این قطعه با 22 میلیون دانلود جزء بیشترین قطعه دانلود شده در ایران است.

نخستین حضور همایون در تلویزیون در ویژه برنامه شب یلدای سال 1395 بود که او به طور زنده از برج میلاد برای ویژه برنامه شبکه پنج اجرا کرد. هم چنین اولین آلبوم رسمی او به اسم دوباره عشق 23 دی 1395 منتشر شد که پرفروش ترین آلبوم سال 1395 بوده است. حامد همایون در تور کنسرت آمریکا خود با فروش 14000 بلیط در سالن فوروم لس آنجلس رکورد پرفروش ترین بلیط کنسرت خواننده ای ایرانی در کشور ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد. رکوردی که پیشتر دست محسن یگانه بود.

او در سال 1397 به انزوا رفته و بلیط هایش دیگر زیر یک دقیقه تمام نمی شوند. فروش بلیط ها در دو سانس طی حدود دو ماه، نشان از افول حامد همایون دارد.

حمید هیراد

حمید حسین زاده، با نام هنری حمید هیراد، متولد 1 بهمن 1370 در چابکسر و خواننده موسیقی پاپ اهل ایران است. او یکی از آثار سنتی خود را به مدیرعامل شرکت آوازینو ارسال کرد و پس از پذیرفته شدن، همکاری اش را با این شرکت شروع نمود. او پس از یک سال در اواخر سال 1395 کار موسیقی را رسماً شروع کرد.

اولین آهنگ وی با گروه پازل بند در کنار علی رهبری و آرین بهاری در 15 اسفند 1395 با نام بی تاب منتشر شد. در اردیبهشت 1396 آهنگ مستقل وی با نام مستم کن روانه بازار شد. در تیرماه 1396 آهنگ دلارام را به همراهی پازل بند منتشر کرد که مورد استقبال طیف گسترده ای از مردم نهاده شد.

هیراد مورد انتقاد برخی محافل هنری نهاده شده و برخی منتقدان و شاعران او را به سرقت ادبی متهم نموده اند که او از اشعار مولانا، سیمین بهبهانی و شهریار استفاده نموده، اما نام خود را به عنوان ترانه سرا ثبت نموده است. هیراد در بیانیه ای گفته که در بخش معرفی آثار، به خصوص در قطعات جدیدتر، منبع را ذکر نموده و سعی نموده از ترانه سرا اجازه بگیرد. در اسفند 1398 گزارش شد که وی به سرطان خون مبتلا شده و سه سال است که با این بیماری دست و پنجه نرم می نماید.

پرواز همای

پرواز همای با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی متولد 20 بهمن 1358 در احمدسرگوراب، از خوانندگان ایرانی در موسیقی سنتی ایرانی است. پرواز همای برای ورود به جهانی موسیقی ایران و اجرای سروده ها و آهنگ های خود در سال 1385 گروه مستان را راه اندازی کرد و با استفاده از سوژه های تازه در شعر و رنگی متفاوت از موسیقی و استفاده از نوازندگان چیره دست و با اجرا در تالار وحدت و کاخ نیاوران در کمترین زمان به شهرت بسیار بالایی دست پیدا کرد و خیلی زود برای اجرای کنسرت های عظیم به آمریکا و اروپا دعوت شد.

او همراه با گروه مستان که مجموعه ای از نوازندگان ساز های ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می پردازد. همای همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده است. او ترانه هایی را به زبان های گیلکی و تالشی نیز اجرا نموده و اپرا هایی را هم به روی صحنه برده است.

آرون افشار

وحید افشار با نام هنری آرون افشار امروزه به یکی از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی تبدیل شده است. آرون افشار در تاریخ 1 تیر ماه سال 77 در شاندیز مشهد به دنیا آمد.

او از کودکی به موسیقی علاقه مند بوده و ساز تخصصی او گیتار می باشد. او از 7 یا 8 سالگی، با گیتار فراگیری موسیقی را شروع کرد و در کنار آن به فراگیری پیانو نیز پرداخت. افشار به طور جدی از سال 1396 وارد عرصه موسیقی شد.

وی توانست با آهنگ جانم باش به محبوبیت دست یابد و در 28 دی ماه 98 اولین کنسرتش را در سالن میلاد نمایشگاده بین المللی تهران برگزار کرد.

مهراد جم

از جمله هنرمندان نوظهور که در مدت کوتاهی هم پیروز شده است، مهراد جم است که در کمتر از یک ماه و با انتشار دو تک آهنگ سروصدای زیادی به پا نموده است.

نام اصلی او محسن سعیدی کیا است و در تاریخ 14 مرداد سال 1376 در شهر آبادان به دنیا آمده است. این خواننده جوان در حال حاضر ساکن شهر تهران است. در خصوص اولین فعالیت هنری به صورت جدی مهراد جم باید به ترانه سرایی و آهنگ سازی قطعه میثم ابراهیمی به نام جان جان در بهمن سال 97 اشاره نمود. سپس قطعه شمال که نخستین آهنگ مهراد جم به شمار می رود نیز در تاریخ 9 اردیبهشت 98 منتشر شد و می توان گفت اوج به شهرت رسیدن او به انتشار این آهنگ برمی شود. قطعه بعدی این خواننده جوان هم به نام غمت نباشه، در تاریخ 30 اردیبهشت منتشر شد، یعنی 21 روز بعد از انتشار نخستین تک آهنگ او!

به این ترتیب او در فاصله زمانی کمتر از یک ماه و با داشتن فقط دو آهنگ توانست در شبکه های اجتماعی نامی به هم زند و حتی موتور های جستجوگر گوگل را هم به خود مشغول کند.

حامد هاکان

حامد ذاکری ملقب به حامد هاکان، متولد 17 مرداد 1362 در شهرری، معروف به دی جی حامد هاکان، خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم نماینده سبک پاپ اهل ایران بود.

حامد هاکان در یک خانواده مذهبی به جهان آمد و از سن 6 سالگی خواندن را با اشعار مذهبی شروع کرد و بیشتر به سبک سنتی مشغول بود، اما در 16 یا 17 سالگی به موسیقی پاپ روی آورد.

پدر وی محمدعلی ذاکری از روحانیون شهرری است. وی بعد از سال ها فعالیت در عرصه موسیقی پایان در سال 1393 پیروز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. گرچه در طی حیاتش هیچگاه آلبومی به صورت رسمی از او وارد بازار نشد اما در تابستان سال 1383 اولین آلبوم خود را با نام قاتل حرفه ای با 12 ترک به صورت اینترنتی منتشر کرد.

هاکان در عصر چهارشنبه 12 مهر 1396 در سن 34 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

منبع: گردآوری شده از ویکی پدیا.

منبع: برترین ها

به "تمام خوانندگان ایرانی که اسم و فامیل فِیک دارند!" امتیاز دهید

2 کاربر به "تمام خوانندگان ایرانی که اسم و فامیل فِیک دارند!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام خوانندگان ایرانی که اسم و فامیل فِیک دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید