شهر کالینینگراد ، غربی ترین میزبان جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش وبلاگ بهروز، کالینینگراد، شهری بندری در ساحل دریای بالتیک است که به کشور روسیه تعلق دارد ولی از خاک این کشور جدا است و در میان لهستان و لیتوانی واقع شده است. این شهر که نام قدیمی آن به زبان آلمانی کونیگزبرگ بوده است بعد از جنگ جهانی دوم به وسیله روسیه از آلمانی ها گرفته می گردد و پس از آن، شهر را به نام میخائیل کالینین نام گذاری و در طول جنگ سرد نیز از آن به عنوان پایگاه اصلی دریایی خود استفاده می نمایند. شهر کالینینگراد با توجه به موقعیت جغرافیای مناسبی که دارد سرسبزترین و کوچکترین بخش روسیه است و اصلی ترین وسیله حمل و نقل در این شهر دوچرخه است که همین موضوع باعث شده تا آب و هوایی پاک و عالی داشته باشد. کالینینگراد با توجه به امکانات و موقعیت مناسبی که دارد برای میزبانی دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه نیز انتخاب شده است.

شهر کالینینگراد ، غربی ترین میزبان جام جهانی 2018 روسیه

جاذبه های گردشگری کالینینگراد

کالینینگراد در زمان جنگ دنیای دوم آسیب های فراوانی دید و بسیاری از آثار تاریخی و باستانی آن ویران شد اما با گذشت زمان دولت روسیه تعداد زیادی از آنها را بازسازی کرد. در این شهر کلیساها، موزه ها و مکان های تاریخی و طبیعی زیادی برای بازدید گردشگران و گردشگر ها وجود دارد از جمله کلیسای جامع کالینینگراد که در جنگ دنیای دوم تخریب اما سال 1990 دوباره بازسازی و بازسازی شد. موزه دروازه فرایدلند یکی دیگر از مکان های تماشای کالینینگراد که علاوه بر آثار داخل موزه، خارج و اطراف آن نیز ارزش تماشا دارد. موزه زیردریایی که در دوره 14 ساله جنگ سرد نقش مهمی را ایفا نموده است و هم اکنون به عنوان موزه برای بازدید گردشگر ها و گردشگران مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این مکان های ذکر شده، آثار تاریخی فراوان دیگری در شهر کالینینگراد نیز وجود دارد که بازدید از آنها در کنار تماشای مسابقات جام دنیای روسیه خالی از لطف نخواهد بود.

رستوران های کالینینگراد

شهر کالینینگراد رستوران های لوکس و معمولی بسیاری برای سرو انواع غذاهای روسی و اروپایی دارد. رستوران کلوب ماهی چشم انداز ای بی نظیر و منویی با انواع غذاهای دریایی تازه دارد. رستوران Borsch & Salo مکانی عالی برای خوردن غذاهای روسی، اروپایی و سوپ های اسپایسی با قیمتی مناسب است. رستوران زوتلر با انواع غذاهای آلمانی و روسی و داشتن فضا و قیمتی مناسب، مکانی ایده آل برای گردشگران است و بسیاری رستوران دیگر که در هر فصلی از سال آماده خدمت رسانی به گردشگر ها و مسافرین هستند.

مراکز خرید کالینینگراد

کالنینگراد فروشگاه ها و مراکز خرید بسیاری را در دل خود جای داده و خرید در این شهر فرصتی مناسب است تا گردشگران هم از خیابان ها و مراکز تجاری و شلوغ آن بازدید و هم از کالاها، صنایع دستی و سوغاتی کالنینگراد خرید نمایند. یکی از مهمترین محصولات کالنینگراد که معروفیت دنیای دارد، جواهرات کهربایی است. مرکز خرید اروپا در مرکز شهر کالینینگراد قرار گرفته است و یکی از برترین مراکز خرید با مجموعه ای از فروشگاه ها و مغازه ها با برندهای معروف دنیا است. محبوبیت مرکز خرید Polotskaya بخاطر قیمت های پایین و تنوع محصولاتی مانند مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم مسافرتی و الکترونیکی است. Yantarny یکی از بزرگترین مراکز فروش سنگ های قیمتی کهربا در دنیا است که نزدیک به مرکز شهر کالنینگراد قرار گرفته است.

فرودگاه کالینینگراد

فرودگاه خرابوروفو کالینینگراد به ایران و بالعکس پرواز مستقیم ندارد بنابراین برای سفر به این شهر می توان ابتدا به مسکو رفته سپس به شهر کالینینگراد سفر کرد.

استادیوم کالینینگراد

  • ساخت استادیوم کالینینگراد، به عنوان یکی از میزبان های مسابقات جام دنیای روسیه در سال 2015 آغاز و 2017 با ظرفیتی بیش از 35هزار نفر به خاتمه رسید. این استادیوم میزبان چهار بازی در مرحله مقدماتی جام دنیای 2018 روسیه است.

سارانسک میزبان بازی ایران و پرتغال - جام دنیای 2018 روسیه

سوچی میزبان جام دنیای 2018 روسیه

شهر کازان میزبان جام دنیای 2018 روسیه

منبع: فلای تودی

به "شهر کالینینگراد ، غربی ترین میزبان جام جهانی 2018 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر کالینینگراد ، غربی ترین میزبان جام جهانی 2018 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید