فراوری محتوای آموزشی؛ ثروت عظیم آموزش های مجازی

به گزارش وبلاگ بهروز، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم گفت: فراوری محتوای آموزشی به اسم ثروت عظیم آموزش های مجازی در دوران کرونا شناخته شده است.

فراوری محتوای آموزشی؛ ثروت عظیم آموزش های مجازی

علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار، درباره ضرر و زیان دانشگاه ها در دوران آموزش های مجازی اظهار کرد: حوزه های مختلف جامعه در دوران کرونا به شدت آسیب دیدند و این واقعیت را می توان به خوبی در دنیا هم شاهد بود.

او اضافه نمود: برخی از هزینه های استادان و دانشجویان در دوران کرونا افزایش یافته وکلاس های عملی هم با کیفیت بالا برگزار نشدند؛ بنابراین کلاس های مجازی هم در طول تحصیل اختلالات نسبی ایجاد کرد و هم در اجرای برخی دروس مشکلاتی به وجود آورد.

صفوی توضیح داد: کرونا از نظر مالی به بخش های مختلف جامعه به خصوص دانشگاه صدمه وارد کرد، البته از مزایای کلاس های مجازی می توان به تقویت زیرساخت ها در طول یک سال اشاره نمود، در صورتی که اگر ویروس کرونا باعث پدید آورد آموزش های مجازی نمی شد، شاید تقویت زیر ساخت ها بیش از 10 سال زمان می برد.

علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استادان و دانشجویان بخش قابل توجهی از آموزش هاو مهارت ها در دوران کرونا را فرا گرفتند، بعلاوه محتوا های آموزشی که گران قیمت ترین و سخت ترین بخش در یادگیری آموزش های الکترونیکی بود به سرعت فراوری شدند و هزینه های زیادی در این زمینه هم متحمل نشدیم.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: قبل از کرونا اگر پژوهشگر قصد کار تحقیقاتی به صورت الکترونیکی داشت هزینه ای را برایش پرداخت می کردیم، چرا که یک کار جدا حساب می شد، اما بعد از کرونا دیگر هزینه ای را برای آموزش های مجازی پرداخت نکردیم و لازم به ذکر است که فراوری محتوای آموزشی به اسم ثروت عظیم آموزش های مجازی در دوران کرونا شناخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری محتوای آموزشی؛ ثروت عظیم آموزش های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محتوای آموزشی؛ ثروت عظیم آموزش های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید