جدیدترین عارضه افزایش دما

به گزارش وبلاگ بهروز، بزرگترین پژوهشی که در مورد تاثیر تغییرات دما بر بیماری کلیوی اجرا شده است، نشان می دهد افزایش دما، ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش می دهد.

جدیدترین عارضه افزایش دما

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ بهروز به نقل از سایتک دیلی، بزرگترین مطالعه جهان که در مورد تاثیر تغییرات دما بر بیماری کلیوی اجرا شده نشان می دهد، 7.4 درصد از افرادی که به خاطر بیماری کلیوی در بیمارستان بستری می شوند، ممکن است به خاطر افزایش دما به این شرایط دچار شده باشند.

این مطالعه که از طریق یومینگ گو و شانشان لی از پژوهشگران دانشگاه مانش استرالیا و در مجله The Lancet Regional Health - Americas منتشر شد، برای اولین بار خطر بستری شدن در بیمارستان به خاطر بیماری های کلیوی مرتبط با دمای محیط را بررسی کرده که برای درک آن از داده های روزانه پذیرش بیمارستان های برزیل از بیش از یک هزار و 800 شهر استفاده کرده است.

این مطالعه در حالی انجام می شود که کنفرانس تغییرات اقلیمی 2021 سازمان ملل که بیست و ششمین کنفرانس این سازمان با این موضوع است هم اکنون در گلاسکوی اسکاتلند با حضور 25000 نماینده از 200 کشور و حدود 120 روسای دولت ها در حال برگزاری است.

یک مقاله برجسته در مجله لنست که در سال 2017 منتشر شد، بیماری های کلیوی را یک نگرانی برای سلامت عمومی جهانی گفت و تخمین زد که این بیماری منجر به تقریباً 2.6 میلیون مرگ در آن سال شده؛ نکته مهم این است که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کلیوی در مقایسه با یک دهه قبل 26.6 درصد افزایش یافته بود؛ افزایشی که این مطالعه نشان می دهد تا حدی ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جدیدترین عارضه افزایش دما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین عارضه افزایش دما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید