سلامتی و پزشکی

خودروساز گران فروش دیدید با ما تماس بگیرید

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزارت صمت و زیرمجموعه آن سازمان حمایت مصرف نمایندگان می توانند گرانفروشی خودرو های مونتاژی را به ما گزارش نمایند تا شعبه های تعزیرات حکومتی به موضوع رسیدگی نمایند.

6 خرداد 1402

جدیدترین فیلم از آذر و توران در سایت تکثیر

آذر و توران، توله یوز های آسیایی هستند که چندی پیش به وسیله چوپانی در زادگاهشان یعنی پارک ملی توران پیدا شدند و به سمنان آمدند و بعد از حدود 60 روز که 75 روزه شده بودند، به توران بازگشتند.

4 اردیبهشت 1402

گربه ای که عضو تازه یک کلاس شد!

دانش آموزان دبیرستانی در شهر گیرسون ترکیه از گربه ای که از مرگ نجات داده و در مدرسه درمان کردند، مراقبت می نمایند.

23 فروردین 1402

چرا شکارچی خشکی، نمی تواند هیولای آبی را بکشد؟، عکس

شیرهای کوهستانی موجودات مرموزی هستند، معمولا در خصوص آنها صحبت می گردد اما به ندرت دیده می شوند و تمساح ها هیولاهای آبی ترسناک بزرگی هستند که دندان هایشان کابوسی برای دیگر جانداران کره زمین است.

14 فروردین 1402

روش نگهداری لیمو ترش در طولانی مدت

اگر می خواهید لیمو ترش برای مدت طولانی به صورت تازه نگهداری کنید با ما همراه باشید. بعلاوه نکاتی درباره نحوه نگهداری آب لیمو ترش هم بیان خواهد شد.

11 فروردین 1402

مردان مجرد بخوانند؛ تجرد بلای بدی بر سر قلب تان می آورد!

به نظر می رسد سابقه زندگی مشترک و ازدواج، یک فاکتور مهم در افزایش طول عمر (بقا) در مردان مبتلا به نارسایی قلبی است. این در حالی است که چنین موضوعی در میان زنان کمتر صادق است.

13 اسفند 1401

چاقی در کودکی باعث این بیماری در بزرگسالی می گردد

پژوهشگران شرح می دهند:شیوع چاقی بچه ها در سراسر دنیا در حال افزایش است. چاقی دوران کودکی با چندین بیماری مزمن از جمله دیابت نوع 1 و 2 در بچه ها مرتبط است. با این حال، هرگز در رابطه با زیرگروه های اخیر دیابت بزرگسالان مورد آنالیز قرار نگرفته است. در این...

11 اسفند 1401

کم خونی فقر آهن چیست و چه علائمی دارد؟

کم خونی ناشی از فقر آهن زمانی اتفاق می افتد که شما آهن کافی در بدن خود نداشته باشید. بدن شما برای ساختن هموگلوبین، بخشی از گلبول قرمز که اکسیژن را به وسیله خون به تمام قسمت های بدن می رساند، به آهن احتیاج دارد.

6 اسفند 1401

بیمه مسافرتی چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می دهد؟

بیمه مسافرتی چیست؟بیمه مسافرتی قراردادی دو طرفه است که شرکت بیمه در مقابل پرداخت مبلغی از طرف شما، ضمانت می نماید که در کشور مقصد در صورت بروز مشکل جسمانی و مالی هزینه ها را تا مبلغ قابل توجهی پرداخت نموده و در صورت احتیاج شما را به کشور بازگرداند یا...

20 بهمن 1401

قرص خواب باعث زوال عقل می شود؟

به تازگی دانشمندان دریافتند که قرص های خواب رایج می توانند خطر ابتلا به زوال عقل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. آنان در مطالعه خود که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، افزایش خطر 79 درصدی هشدار دهنده را گزارش کردند.

16 بهمن 1401

اگر می خواهید حافظه تان را از دست ندهید؛ این نوشیدنی را مرتب بخورید

میوه هایی مانند توت، سبزیجات نارنجی و قرمز و سبزیجات برگدار نیز ممکن است به محافظت در برابر از دست دادن حافظه یاری نمایند.

14 بهمن 1401

راهکارهایی برای سفر خانوادگی لذت بخش

لذت بخش ترین سفرها مربوط میشه به وقت هایی که با جمع خانوادمون هستیم، چون هم خیال ما و خانواده میتونه از بابت هم راحت باشه و هم لذت بردن از جمع های خانوادگی، تجربه وصف ناپذیریه. در این میان اما یه سری مسائل هم تو انتخاب مکان سفر پیش میاد. باتوجه به اینکه...

1 بهمن 1401

چگونه در هوای آلوده سالم بمانیم

حسین رضایی زاده، با بیان اینکه امروز آلودگی هوا در کلانشهر ها به معضل جدی تبدیل شده و سلامت افراد را تهدید می نماید، گفت: آثار کوتاه مدت آلودگی هوا شامل حساسیت چشم ها، بینی و حلق، عفونت های دستگاه تنفسی، سردرد، تهوع و واکنش آلرژیک است، اما این پدیده در...

22 دی 1401

منطقه ییلاقی سوباتان ، ییلاق سرسبز شمال ایران

سوباتان یکی از زیباترین های شمال کشور است که در شهر لیسار استان گیلان واقع شده است. هوای پاک، چمنزارهای سرسبز، جنگل های انبوه، چشمه های خنک و جاذبه های طبیعی دیگر آن، باعث شده تا گردشگران زیادی از این منطقه زیبا بازدید نمایند. سفر به سوباتان تالش در فصل...

14 دی 1401

دانشگاهها ایده های هوش مصنوعی سلامت را به وزارت بهداشت ارائه دهند

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حمیدرضا بنفشه در رویداد جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران گفت: کاربرد هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت های آن در حوزه فناوری سلامت، پژوهش و آموزش در علوم پزشکی بدیهی است.

6 دی 1401

اهدای عضو پس از مرگ کامل در ایران برای نخستین بار در خاورمیانه

سرپرست واحد پیوند و فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فرآیند احیا و اهدای اعضای حیاتی بدن پس از تایید فوت فرد اهداکننده برای نخستین بار در خاورمیانه و در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد.

14 آذر 1401

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار متمم سفر رئیس جمهور به بخش درمان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هزار میلیارد ریال از محل اعتبار متمم سفر رئیس جمهور برای ساخت بخش سوختگی بیمارستان گچساران و یاسوج و تجهیز بیمارستان نرگسی دوگنبدان و بهمئی اختصاص یافت.

4 آذر 1401

طراحی برترین داروی کاهنده کلسترول و درمانگر سرطان

یک داروی خوراکی طراحی شده است که تا 70 درصد کلسترول را در مدل حیوانی کاهش می دهد.

30 آبان 1401

تاثیر حامیان مالی یک رسانه در جهت گیری اخبار آن

کارشناس سواد رسانه ای گفت: برای تشخیص صحت محتوایی پیغام باید بتوانیم سواد رسانه ای داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

27 آبان 1401

از تاثیر فیلم های ترسناک بر سلامتی انسان تا درمان اختلال استرس پس از سانحه

اخبار کلینیکی خبرنگاران را در این بسته مشاهده کنید.

18 آبان 1401
تعداد: (321)