حمایت عربستان و آمریکا از تشکیل نیرویی عربی در شمال شرق سوریه

به گزارش وبلاگ بهروز، برخی منابع محلی از مصاحبه های مقامات سعودی و آمریکایی در الحسکه با هدف تشکیل نیرو های عربی وابسته به قسد با حمایت مالی عربستان سعودی خبر دادند.

حمایت عربستان و آمریکا از تشکیل نیرویی عربی در شمال شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز برخی منابع محلی فاش کردند که مقامات سعودی و آمریکایی به دنبال تشکیل نیرویی عربی در شمال شرق سوریه هستند.

این منابع گفته اند که سعودی ها و آمریکایی ها در استان الحسکه گفتگو هایی در خصوص تشکیل نیرو های عربی وابسته به قوات سوریا الدیمقراطیه (قسد) (نیرو های دموکراتیک سوریه) انجام داده اند.

وبگاه عربی 21 به نقل از منابع گزارش کرد که این نیرو ها با حمایت مالی عربستان سعودی و نظارت آمریکا به بهانه مقابله با گسترش نفوذ ایران در شمال شرقی سوریه تشکیل خواهد شد.

این منابع همچنین گفتند که نشست هایی در منطقه توریستی الخابور در شهر الحسکه تشکیل و طی آن راهکار های مقابله با آنچه تلاش ایران برای گسترش نفوذ در منطقه شرق فرات تحت سیطره قسد خوانده شد، مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، هیأت سعودی با حمایت مالی و آموزش شبه نظامیان عربی موسوم الصنادید و حمایت و آموزش نیرو های النخبه وابسته به تیار الغد به ریاست احمد عاصی الجربا رئیس سابق ائتلاف معارض، موافقت کرد.

این منابع، نام شخصیت های سعودی را که در این نشست ها مشارکت داشتند، افشا نکردند.

از سوی دیگر ابراهیم الحبش مدیر پایگاه الخابور گفت که یک شرکت امنیتی آمریکا آموزش نیرو های عربی را بر عهده خواهد گرفت تا جوانان عرب را برای پیوستن به آن تشویق کند.

او اضافه کرد که حمایت های سعودی هر چند از دریچه نیرو های عربی باشد، اما در حمایت از قسد به بهانه مقابله با نفوذ ایران است.

الحبش اضافه کرد که نابودی داعش بهانه حمایت از قسد را از طرف های حامی آن گرفته بود، اما اکنون این طرف ها به دنبال بهانه دیگری تحت عنوان مقابله با نفوذ ایران هستند.

همچنین یک منبع نزدیک به کُرد ها گفت که قسد با حمایت مالی عربستان سعودی از نیرو های عربی وابسته به آن موافقت کرده است.

به گفته این منبع، از دیدگاه قسد این حمایت نگران کننده نیست بلکه حمایت از ارکان این گروه است.

نوامبر گذشته نیز یک هیأت از الادارة الذاتیة (خودمدیریتی) وابسته به قسد به ریاض سفر کرده بود.

بنابر گزارش وبگاه عربی 21 هدف از سفر این هیأت نیز تمایل عربستان برای فعال سازی نقش عشایر عربی جهت مقابله با نفوذ ایران در شرق سوریه بود و واشنگتن به دنبال آن است تا برای تشکیل نیروی عربی از روابط ریاض با عشایر سوریه استفاده کند چرا که عربستان از روابط خوبی با قبایل سوریه برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت عربستان و آمریکا از تشکیل نیرویی عربی در شمال شرق سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت عربستان و آمریکا از تشکیل نیرویی عربی در شمال شرق سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید