خبرنگاران ایجاد حدود 16 هزار شغل در بخش کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ بهروز، بجنورد- خبرنگاران- رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: دولت تدبیر و امید 15 هزار و 865 شغل در بخش های مختلف کشاورزی و دامپروری ایجاد کرد که این میزان ثبت سامانه شده است.

خبرنگاران ایجاد حدود 16 هزار شغل در بخش کشاورزی خراسان شمالی

عبدالله یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بهروز گفت: از سال 92 تا سرانجام سال 98، 38 هزار و 83 طرح اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی و با 32 هزار و 845 آن موافقت شد.

وی گفت: میزان تسهیلات مصوب برای اجرای این میزان طرح 16 هزار و 239 میلیارد ریال بود که در نهایت 9 هزار و 169 میلیارد و 302 میلیون ریال به 26 هزار و 992 طرح تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال اول دولت یازدهم برای اجرای 2 هزار و 285 طرح در بخش های مختلف کشاورزی 534 میلیارد و 114 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

یوسفی گفت: در سال 93، هزار و 563 طرح، در سال 94، هزار و 719 طرح، در سال 95، هزار و 900 طرح، در سال 96، دو هزار و 73 طرح، در سال 97، پنج هزار و 471 طرح و در سال 98 نیز 854 طرح بوده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی به تعداد سه هزار و 890 طرح به مبلغ دو هزار و 905 میلیارد و 440 میلیون ریال با ایجاد اشتغال پنج هزار و 747 نفر تسهیلات پرداخت شده که جهاد کشاورزی رتبه اول در جذب اعتبارات مذکور را به خود اختصاص داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه فرصت های سرمایه گذاری اولویت دار را در بخش باغبانی استان شامل ساخت، بازسازی و نوسازی گلخانه ها، کشت و توسعه گیاهان دارویی و زعفران، توسعه باغ ها در اراضی شیب دار و مستعد، اصلاح و بازسازی باغ ها و ساخت واحدهای باغ پایه مادری بیان کرد.

وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری در بخش زراعی و سایر بخش ها را نیز شامل فراوری انبوه و صنعتی نشای محصولات زراعی، سایت تکثیر بذور و حبوبات، تامین ماشین آلات و تجهیزات ادوات وابسته به بخش کشاورزی و دنباله بندها، بهسازی و نوسازی واحدهای دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته و به کار گیری توسعه فن آوری نوین در بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اولویت های سرمایه گذاری و توسعه بخش صنایع تبدیلی و غذایی را نیز شامل بسته بندی، عصاره گیری گیاهان داروئی، صنایع تبدیلی میوه های دانه دار و دانه ریز، بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و سورتینگ و بسته بندی میوه و سبزیجات مختلف بیان کرد.

یوسفی ایجاد، تجهیز و توسعه واحدهای فراوری دام و طیور در قالب زنجیره تکمیل، نوسازی و اصلاح واحدهای پرورش دام و طیور، توسعه پرورش گاو شیری اصیل، ایجاد و توسعه مزارع پرورش گوسفند و بز پربازده، توسعه و ساماندهی پرورش گاو های شیری دو منظوره، مراکز پرورش اسب و ساخت و تجهیز و نوسازی صندلی پرورش کرم ابریشم را از اولویت های سرمایه گذاری در بخش دام بیان کرد.

وی گفت: در سال گذشته 387 میلیارد و 398 میلیون ریال اعتبار تملک دارایی استانی و ملی برای 227 پروژه بخش کشاورزی اختصاص یافت که با این میزان اعتبار پروژه های مختلف اجرا شد.

این استان، 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

افزون بر 82 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند و 37 تا 42 درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایجاد حدود 16 هزار شغل در بخش کشاورزی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد حدود 16 هزار شغل در بخش کشاورزی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید