خبرنگاران بیش از هفت میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان شمالی پرداخت شد

به گزارش وبلاگ بهروز، بجنورد-خبرنگاران- معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: هفت میلیارد و 200 میلیون ریال غرامت در قالب 334 درخواست به کشاورزان خسارت دیده استان از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز پرداخت شده است.

خبرنگاران بیش از هفت میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان شمالی پرداخت شد

محمدعلی حسین پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بهروز مجموع غرامت پرداخت شده سال زراعی گذشته را 170 میلیارد و 368 میلیون ریال دانست.

وی با بیان اینکه تمامی غرامت های کشاورزان بیمه گذار استان در سال زراعی گذشته پرداخت شده است افزود: در این سال 11 هزار و 651 فقره درخواست کشاورزان خسارت دیده از حادثه های طبیعی استان بررسی شده است.

وی درباره اقدامات صندوق بیمه کشاورزی استان در سال زراعی جاری گفت: در این بازه زمانی 219 هزار راس دام استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 44 درصد رشد دارد.

معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: بیمه طیور هم با پنج درصد رشد نسبت به سال زراعی قبل، به پنج میلیون و 281 هزار قطعه رسیده است.

حسین پور گفت: سال زراعی جاری 56 هزار و 970 هکتار عرصه زراعی استان بیمه شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل 23 درصد رشد دارد.

وی گفت: باغداران هم 12 هزار و 780 هکتار از باغ های خود را زیر پوشش بیمه برده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل هشت درصد کاهش دارد.

حسین پور گفت: در مجموع میزان اقبال کشاورزان استان در زیربخش های مختلف 15 درصد نسبت به سال زراعی قبل رشد دارد.

معاون خدمات بیمه ای مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون میزان نفوذ بیمه در حوزه زراعت 20 درصد، در حوزه باغ 27 درصد و در حوزه دام حدود 10 درصد است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان 307 هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.

بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از هفت میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان شمالی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از هفت میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خراسان شمالی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید