دانشگاه شهید چمران اهواز به دنبال ایجاد و گسترش تحصیل مجازی است

به گزارش وبلاگ بهروز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ایجاد و گسترش تحصیل مجازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جزو برنامه های اصلی این دانشگاه است.

دانشگاه شهید چمران اهواز به دنبال ایجاد و گسترش تحصیل مجازی است

علیرضا جلیلی فر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه وبلاگ بهروز، گفت: ایجاد و گسترش تحصیل مجازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جزو برنامه های اصلی این معاونت در دانشگاه شهید چمران اهواز است.

جلیلی فر اضافه کرد: امسال برای نخستین بار به صورت مجازی در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی، حدود 40 نفر دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرش شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: گسترش آموزش مجازی و زیرساخت های آموزشی این دانشگاه اعم از راه اندازی سامانه های مختلف، از سال 97 به شکل ویژه ای در معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مطابق آیین نامه آموزش دانشگاه، تا سقف 15 درصد از دروس هر رشته امکان ارائه شدن به صورت مجازی را دارند. بر همین اساس، در نیمسال تابستان سال 98 برای نخستین بار در دانشگاه شهید چمران اهواز سه عنوان درسی به صورت مجازی به دانشجویان ارائه شد. سامانه های آموزشی این دانشگاه در استان خوزستان بی مانند است و در قیاس با دیگر مراکز آموزش عالی کشور نیز از کیفیت و قابلیت های بسیار بالاتری برخوردار است.

جلیلی فر یادآور شد: بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور فاقد زیرساخت های آموزش مجازی مستقل هستند و زیرساخت های خود را از دانشگاه های بزرگی مانند امیرکبیر، صنعتی شریف و... عاریه گرفته اند. این در حالی است که دانشگاه شهید چمران اهواز به طور مستقل مجهز به زیرساخت های آموزش مجازی شده است.

وی گفت: در دوران پیش از شیوع کرونا، نظارت بر نحوه برگزاری کلاس های حضوری بر عهده مدیران گروه، مدیران آموزشی دانشکده و کارشناسان آموزش بود و دفتر برنامه ریزی هر دانشکده بر اساس گزارش دریافتی از این سه مرجع، نهایتا کار نظارتی خود را انجام می داد؛ بنابراین در همان زمان هم امکان سرکشی به تک تک کلاس ها و نظارت این چنینی وجود نداشت. در شرایط حاضر که آموزش به سمت مجازی سوق داده شده، امر نظارت بر کیفیت محتوا را به مدیر گروه و معاون آموزشی هر دانشکده واگذار کرده ایم. در حال حاضر آموزش مجازی برای 2 هزار و سیصد درس در سامانه دانشگاه تعریف شده، اما با وجود حجم بالای ارائه دروس به شیوه مجازی، از عملکرد نظارتی غافل نشده ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: به اساتید تأکید کرده ایم که برای هر جلسه آموزشی، بین 30 تا 40 دقیقه فایل صوتی به علاوه فایل پی دی اف یا پاورپوینت همان مبحث درسی را در سامانه ارائه دهند. همچنین به تمامی مدرسان تأکید شده که مبنای نمره دهی انتها نیمسال را بر اساس حضور الزامی دانشجو در کلاس های آنلاین، قرار ندهند.

وی بیان نمود: بهره مندی طیف وسیعی از دانشجویان از آموزش های ارائه شده توسط سامانه ها، نسبت به ظرفیت محدود کلاس های حضوری، یکی از بزرگ ترین محاسن آموزش مجازی در دانشگاه ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه شهید چمران اهواز به دنبال ایجاد و گسترش تحصیل مجازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه شهید چمران اهواز به دنبال ایجاد و گسترش تحصیل مجازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید