ربات اجتماعی در هفته پژوهش رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ بهروز، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از نسل چهارم ربات انسان نمای سورنا گفت: حضور من بیشتر در این مراسم جهت تشکر از اعضای این تیم است.

ربات اجتماعی در هفته پژوهش رونمایی می گردد

وی با بیان اینکه اصولا پروژه های این چنینی حالت سمبلیک و خط شکنی دارند، گفت: برای ساخت چنین ربات هایی از دانش ICT و هوش مصنوعی استفاده می گردد.

ستاری با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی آینده دنیاست، گفت: ما باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید نمود: شرکت های دیگری در حال حاضر توانسته اند در حوزه ساخت ربات گام بردارند و ربات های اجتماعی فراوری نمایند؛ پایه این ربات های اجتماعی هوش مصنوعی است.

وی با بیان خبری در زمینه رونمایی از یک ربات اجتماعی دیگر گفت: قرار است به مناسبت هفته پژوهش در نمایشگاه بین المللی 26 آذر یک ربات اجتماعی دیگر که ساخته دست محققان کشور است رونمایی گردد.

ستاری تاکید نمود: ضروری است چنین پروژه هایی آنقدر توسعه یابند که به مرحله تجاری سازی برسند.

وی با اشاره به نسل اول ربات سورنا که در سالهای گذشته رونمایی شد، گفت: اکنون از این ربات در مدارس و پژوهش سراها استفاده می گردد.

ستاری تاکید نمود: پروژه های خوبی در ساخت ربات های اجتماعی در آینده توسط محققان اجرایی خواهد شد.

وی در انتها اعلام نمود: در دسترس قرار دریافت چنین ربات هایی می تواند خیلی به مردم یاری کند. از این رو باید همیشه درصدد تجاری سازی آنها باشیم.

به گزارش وبلاگ بهروز، در این مراسم حناچی شهردار تهران حضور داشت همچنین شناسنامه ربات انسان نمای سورنا 4 توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهردار تهران، رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه تهران و مجری طرح امضا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ربات اجتماعی در هفته پژوهش رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات اجتماعی در هفته پژوهش رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید