رکود چند ساله دوچرخه سواری قم باید جبران شود

به گزارش وبلاگ بهروز، خسرو قمری در مصاحبه با خبرنگاران، در حاشیه سفر به قم و حضور در مجمع انتخابات هیئت دوچرخه سواری استان قم گفت: اولویت فدراسیون دوچرخه سواری توسعه همگانی این رشته است ضمن اینکه هیئت دوچرخه سواری استان قم باید به دنبال استعدادیابی در بخش های مختلف این رشته باشد.

رکود چند ساله دوچرخه سواری قم باید جبران شود

وی افزود: توسعه 4 رشته کورسی، تریال، بی ام ایکس و کوهستان باید در دستور کار هیئت دوچرخه سواری قم قرار گیرد و باشگاهی حرفه ای در قم ایجاد شود که فعالیت های دوچرخه سواری قم و قهرمان پروری شکلی مشخص و سازمان یافته پیدا کند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: رکود چند ساله دوچرخه سواری قم باید جبران شود و این هیئت می تواند جزو هیئت های بر تر کشور باشد اما یکی از انتظارات فدراسیون این است که هیئت دوچرخه سواری قم، پایگاه فرهنگی دوچرخه سواری کشور باشد.

قمری مطرح نمود: یکی از گلایه های من از رئیس هیئت قبلی این بود که ارتباط وی با فدراسیون دوچرخه سواری ضعیف بود و روسای هیئت های استانی دوچرخه سواری باید ارتباطی مستمر و نزدیک با فدراسیون داشته باشند.

موفقیت دوچرخه سواری ایران در آسیا پس از انقلاب بی سابقه بوده است

وی درباره عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: موفقیت دوچرخه سواران ما در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند بهترین نتیجه ای بوده که نمایندگان دوچرخه سواری ایران کسب کرده اند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ابراز داشت: با توجه به کیفیت و کمیت نفراتی که به این مسابقات اعزام کردیم نتایج بسیار خوبی گرفتیم و با 9 مدال شامل 2 طلا 3 نقره و 4 برنز در این مسابقات به کار خود پایان دادیم و این موفقیت سبب شد سهمیه المپیک را کسب کنیم و 270 امتیاز برای فدراسیون دوچرخه سواری در رنکینگ فدراسیون جهانی این رشته درج شود.

قمری شرح داد: در 2 سال اخیر توانسته ایم در بخش جاده، فدراسیون بر تر آسیا شویم و موفقیت ما در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به ما کمک می کند برای سومین سال متوالی به این عنوان برسیم و در این صورت 2 سهمیه دیگر به سهمیه ورزشکاران بخش جاده ما اضافه کرده می شود.

باید دوچرخه سواری را حرفه ای کنیم

وی بیان داشت: سهمیه المپیک را کسب کرده ایم اما اینکه بتوانیم در المپیک عنوان کسب کنیم هنوز دور از ذهن است زیرا دوچرخه سواری ما در گذشته آماتور بوده و در چند سال اخیر به حالت نیمه حرفه ای درآمده است، هنگامی که بتوانیم دوچرخه سواری را حرفه ای کنیم می توانیم به کسب مدال در چنین سطحی نیز فکر کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درباره افزایش تعداد مربیان خارجی دوچرخه سواری در تیم های ملی گفت: در رشته کوهستان از وجود یک مربی هلندی برخوردار هستیم که خوشبختانه شرایط خوبی در این رشته هم ایجاد شده و یک گروه اقتصادی نیز وارد این بخش شده و نتیجه این فعالیت ها رشد رشته کوهستان است که به دلیل المپیکی بودن برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است اما در سایر بخش ها نیز به استفاده از علم و تجربیان مربیان خارجی طراز اول نیازمندیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رکود چند ساله دوچرخه سواری قم باید جبران شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود چند ساله دوچرخه سواری قم باید جبران شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید