سازمان ملل به دنبال حل مخالفت آمریکا با صدور ویزا برای هیأت های دیپلماتیک

به گزارش وبلاگ بهروز، دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی در مورد اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا برای هیأت های نمایندگی سازمان ملل از کوشش برای حل این مشکل با گفت وگو اطلاع داد.

سازمان ملل به دنبال حل مخالفت آمریکا با صدور ویزا برای هیأت های دیپلماتیک

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل امروز (پنجشنبه) گفت آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان در مورد اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا برای هیأت های روسیه در سازمان ملل نگران است و در کوشش است به وسیله گفت وگو با آمریکا این مشکل را برطرف کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، دوجاریک در جمع وبلاگ بهروز به موضوع عدم صدور ویزا آمریکا برای هیأت های روس در سازمان ملل اشاره نموده و شرح داد: موضوع عدم صدور ویزا و وضع محدودیت های شدید برای بعضی کشورهای عضو سازمان ملل، به یکی از موضوعات نگران نماینده دبیرکل سازمان ملل تبدیل شده است و من فکر می کنم که چندی پیش ایشان مستقیماً در کنفرانس خبری، ابراز نگرانی خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: هم دبیرکل و هم شورای حقوقی وی به بیان این نگرانی ها با مقام های ارشد دولت میزبان (آمریکا) ادامه می دهند و کوشش می نمایند راه حلی برای این موضوع پیدا نمایند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید بر اینکه تعداد موارد عدم صدور ویزا برای هیأت های نمایندگی سازمان ملل بسیار زیاد است، گفت که دبیرکل این سازمان به دنبال برطرف این موضوع به وسیله گفت وگو با مقام های آمریکایی است.

کمیته روابط با کشور میزبان مجمع عمومی سازمان ملل اوایل هفته جلسه ای را برای رسیدگی به اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا برای بعضی هیأت های عضو سازمان ملل برگزار کرد.

یکی از منابع هیأت روسیه در سازمان ملل به خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که مسکو از سازمان ملل درخواست نموده است که مستقیماً داوری در مورد اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا را برعهده بگیرد.

دولت آمریکا در ماه های گذشته بارها از صدور ویزا برای دیپلمات های روس که قصد داشته اند در نشست های سازمان ملل متحد شرکت نمایند، خودداری نموده یا ویزا آن ها را با تأخیر بسیار زیاد صادر نموده است. پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با انتقاد از این رویکرد آمریکا، گفته بود که واشنگتن از حق میزبانی از مقر سازمان ملل سوء استفاده می نماید.

واشنگتن پیش از این در سفر هیأت های ایرانی و چینی به نیویورک برای شرکت در نشست های سازمان ملل مانع تراشی نموده است.

این در حالی است که آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل و در چارچوب توافقنامه میزبانی، موظف است فارغ از روابط سیاسی خود با کشورها، سفر هیأت های دیپلماتیک به نیویورک را تسهیل نموده و برای اعضای این هیأت ها ویزا صادر کند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس

به "سازمان ملل به دنبال حل مخالفت آمریکا با صدور ویزا برای هیأت های دیپلماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل به دنبال حل مخالفت آمریکا با صدور ویزا برای هیأت های دیپلماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید