سایپا در مورد فراوری ناقص محصولات چه توضیحاتی دارد

به گزارش وبلاگ بهروز، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی جامع فراوری سایپا با اشاره به مشکل فراوری بعضی محصولات به صورت ناقص، گفت در حال حاضر اصلی ترین و بیشترین کمبود قطعه، در زمینه تامین، قطعه مهم ACU یا سیستم کنترل ایربگ است.

سایپا در مورد فراوری ناقص محصولات چه توضیحاتی دارد

به گزارش سایپانیوز، مسعود پروین اضافه نمود: شرکت های فراورینماینده داخلی ایربگ، زیر مجموعه های این قطعه را وارد کشور می نمایند و همراه سایر قطعات ایربگ در قالب مجموعه به خودروسازان تحویل می دهند؛ اما به دلیل بحران جهانی کمبود چیپ ست ها و قطعات نیمه هادی نظیر IC مورد استفاده در ACU، امکان تأمین و تحویل به موقع این قطعه از سازندگان داخلی سلب شده و خط مونتاژ موجود در کشور نیز به دلیل کمبود IC متوقف شده است.

وی ادامه داد: از انتهای سال گذشته با تداوم عدم تأمین ACU به اندازه مورد احتیاج به وسیله تأمین نمایندگان داخلی و افزایش خودروهای ناقص کف کارخانه، تأمین قطعه مذکور در دستور کار گروه سایپا نهاده شد و با تدبیرها و روش های مختلف بخشی از احتیاج این شرکت به این قطعه تأمین شد که در نهایت تسریع در تحویل خودروهای ناقص و عرضه بیشتر به بازار را به همراه داشت.

معاون برنامه ریزی جامع فراوری سایپا توضیح داد: اگر کوشش های سایپا در زمینه تأمین ACU صورت نمی گرفت، براساس آمارها، در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص این مجموعه از 180 هزار دستگاه نیز فراتر می رفت.

پروین گفت: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا مشغول برنامه ریزی جهت تأمین قطعه مذکور از منابع خارجی و فراورینمایندگان داخلی است و در صورتی که طرف های تأمین نماینده در زمینه ایفای تعهدات خود به خوبی عمل نمایند، این مجموعه قادر خواهد بود تا اندازه خودروهای کف پارکینگ ها را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

وی اعلام کرد: استفاده از توان و ظرفیت فراورینمایندگان داخلی در قالب طرح های بومی سازی اولویت سایپا برای برطرف مشکل مذکور است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سایپا در مورد فراوری ناقص محصولات چه توضیحاتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا در مورد فراوری ناقص محصولات چه توضیحاتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید