سروصداهای حوزه کارگری استان مرکزی به معنای وخیم بودن شرایط اقتصادی استان نیست

به گزارش وبلاگ بهروز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سروصداهایی که در حوزه کارگری استان ایجاد شده است به معنای آن نیست که شرایط اقتصادی استان وخیم و بحرانی است.

سروصداهای حوزه کارگری استان مرکزی به معنای وخیم بودن شرایط اقتصادی استان نیست

به گزارش وبلاگ بهروز، سعید فرخی در جلسه کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه گذاری کشور که در یکی از شرکت های شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه با حضور معاون دادستان کل کشور و معاون وزیر صنایع و برخی مقامات کشوری و استانی برگزار گشت، به اجرایی نشدن برخی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه های اقتصادی در حوزه تولید اشاره کرد و افزود: اجرا نشدن برخی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مهمترین دغدغه دستگاه های اجرایی استان است که بعضا مورد بازخواست دستگاه های نظارتی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: در جریان سفر ریاست قوه قضائیه به استان مرکزی از مقام عالی دستگاه قضائی درخواست شد مجریان مصوبات کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید همچون سازمان های امور اقتصادیاتی، تامین اجتماعی، نظام بانکی و ... که پیروز به اجرای مصوبات نمی شوند، تحت تعقیب قرار نگیرند، چرا که در این جلسات با در نظر دریافت جمیع شرایط تصمیمی اتخاذ شده و الزاماتی برای این سازمان ها در نظر گرفته شده، اما بنا به دلایلی اجرایی نشده است.

معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه عدم اجرایی شدن برخی مصوبات کارگروه های ستاد تسهیل بویژه نظام بانکی را نباید رفتاری متقلبانه برشمرد، افزود: انتظار می رود از بکار بردن چنین الفاظی از سوی برخی مدیران صنایع و سرمایه گذاران در این خصوص، اجتناب شود.

وی با اشاره به برخی چالش های کارگری بوجود آمده در استان مرکزی، گفت: سروصداهایی که در حوزه کارگری استان ایجاد شده به معنای آن نیست که شرایط اقتصادی استان وخیم و بحرانی است، بلکه با گذشت 1.5 سال از اعمال تحریم های ظالمانه وضعیت اقتصادی استان به مراتب بهتر از سال گذشته است.

فرخی به بیان برخی شاخص های اقتصادی استان مرکزی پرداخت و افزود: در نیمه نخست سال گذشته 59 واحد تولیدی استان حقوق معوقه داشتند، در حالیکه در 6 ماهه نخست سالجاری این میزان به 40 واحد کاهش یافته است و بیانگر آن است که شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی رو به بهبود است.

وی افزود: در سال گذشته 205 ماه حقوق معوقه در واحدهای صنعتی و تولیدی استان به ثبت رسید و جمعیت کارگری درگیر این مسئله معادل هفت هزار و 136 نفر بود، اما در سال جاری این آمار به 142 ماه کاهش یافته است و پنج هزار و 500 نفر را شامل شده است.

معاون استاندار مرکزی افزود: در سال گذشته تعداد مقرری بیمه بیکاری در سطح استان حدود 6 هزار و 300 نفر بوده است در حالیکه هم اکنون جمعیتی معادل پنج هزار و 600 نفر را شامل می شود. برقراری مقرری در سال گذشته حدود دو هزار و 900 مورد بوده است که سال جاری حدود دو هزار و 700 نفر است و این رقم نشان می دهد که آمار افرادی که در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیکار شده اند، کاهش یافته است.

وی شرح داد: بهبود شرایط اقتصادی در حوزه تولید و صنعت در سالجاری در سایه تلاش فعالان اقتصادی به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی به فرموده رهبر معظم انقلاب اجرا شده است که با سعی وافر مانع از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی شدند.

فرخی افزود: در سالجاری رشد 20 درصدی در صدور میزان پروانه های بهره برداری نسبت به سال گذشته اجرا شده و صدور جوازهای تاسیس نیز 30 درصد افزایش داشته است، همچنین 803 جواز تا نیمه نخست سالجاری صادر شده که از این میزان 750 جواز دارای پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سروصداهای حوزه کارگری استان مرکزی به معنای وخیم بودن شرایط اقتصادی استان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروصداهای حوزه کارگری استان مرکزی به معنای وخیم بودن شرایط اقتصادی استان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید