صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA)، خالد الفالح (Khalid Al-Falih) وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان با اشاره به تنش آفرینی های اخیر ریاض در روابط با اوتاوا اظهار داشت: صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تاثیر بحران سیاسی پیش آمده میان دو کشور قرار نخواهد گرفت.

صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد

این وزیر سعودی در ادامه اضافه کرد: ما از یک سیاست قوی و طولانی مدت در صنعت نفت برخورداریم و بر این اساس معاملات نفتی تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار نمی گیرد!

وی در بیانیه ای در این خصوص خاطرنشان کرد: بحران دیپلماتیک اخیر میان عربستان سعودی و کانادا به هیچ وجه بر روابط شرکت آرامکو با مشتریان خود در کانادا تاثیر نخواهد گذاشت.

خاطرنشان کردنی است، پس از آنکه دولت کانادا با انتشار بیانیه ای نگرانی خود را از بازداشت فعالان جامعه مدنی و حقوق زنان در عربستان خاطرنشان کرد، عربستان سعودی سفیر کانادا را یک عنصر نامطلوب خواند و به وی دستور داد که ظرف 24 ساعت خاک این کشور را ترک نماید.

دیگر اقدامات اعتراضی ریاض در این باره عبارت بودند از توقف همکاری های جدید بازرگانی و سرمایه گذاری و همکاری های آموزشی و پزشکی با کانادا، تعلیق تمام پروازهای مستقیم به تورنتو، توقف واردات کالا از این کشور و فروش دارایی های عربستان در کانادا.

منبع: mehrnews.com

به "صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت عربستان به کانادا تحت تأثیر تنش ها قرار نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید