ضرغامی از اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال 800 نفر در صومعه سرا خبر داد

به گزارش وبلاگ بهروز، خبرگزاری مهر/ براساس گزارشات واصله، ضرغامی از اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال 800 نفر در صومعه سرا خبر داد.

ضرغامی از اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال 800 نفر در صومعه سرا خبر داد

عزت الله ضرغامی اظهار کرد: ظرفیت های گیلان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کم نظیر است و همپوشانی خوبی در این سه حوزه وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه گیلان در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو استان های پیش گام است، گفت: گیلان به جهت ظرفیت ها و قابلیت های کم نظیری که در بخش های مختلف دارد، سالانه میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر است.

ضرغامی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در گیلان تقویت می شود، اضافه کرد: با توسعه زیرساختهای گردشگری و فراهم سازی امکانات میتوان از مواهب ارزشمند تاریخی و طبیعی گیلان بهره گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف در حوزه تأمین و تقویت زیرساختهای گردشگری گیلان در ادوار گذشته اضافه کرد: دولت سیزدهم تلاش می کند در حوزه های مهم چالش ها و خلاهای زیرساختی را به ویژه در بخش گردشگری پر کند.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به چندمین سفرش به گیلان گفت: با بازدید از نقاط مختلف گیلان در پی حل ریشه ای مسائل در همان منطقه و محل هستیم و تصمیماتی که در محل گرفته می شود، اثرگذارتر است تا اینکه در مرکز پیگیری شود.

ضرغامی با تاکید بر لزوم رفع موانع سرمایه گذاری حوزه گردشگری اضافه کرد: مانع زدایی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری بخش گردشگری مورد توجه است.

وی با اشاره به بازدید از مناره بازار صومعه سرا اضافه کرد: این بنای تاریخی از مهندسی و معماری خوبی تشکیل شده و پایداری و قوام قابل قبولی دارد و می تواند بستری برای سرمایه گذاری باشد.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه مناره بازار صومعه سرا فرصت سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری دارد، گفت: اراضی اطراف مناره بازار صومعه سرا تملک شده و آماده برای واگذاری به بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

ضرغامی از اجرای طرح جامع گردشگری در زمینی به مساحت 400 هکتار در صومعه سرا خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح بزرگ گردشگری در صومعه سرا برای بیش از 800 نفر شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای فی ما بین جهاد و میراث فرهنگی اضافه کرد: برای اجرای طرح جامع گردشگری در صومعه سرا با کمک جهاد کشاورزی موانع را بر می داریم.

منبع: همگردی

به "ضرغامی از اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال 800 نفر در صومعه سرا خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی از اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال 800 نفر در صومعه سرا خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید