مایکروسافت به دنبال سرمایه گذاری در فین تک

به گزارش وبلاگ بهروز، طبق گزارش جدید مایکروسافت قصد دارد با تزریق سرمایه در غول فین تک هند یعنی شرکت Paytm، در بازار پرداخت موبایلی این کشور سرمایه گذاری کند.

مایکروسافت به دنبال سرمایه گذاری در فین تک

بر اساس گزارش سایت Economic Times، شرکت Paytm به دنبال جذب سرمایه 100 میلیون دلاری است. این شرکت نوامبر سال گذشته به منظور رقابت با گوگل، والمارت، PhonePe و فیسبوک، یک میلیارد دلار سرمایه جذب کرده بود.

یک منبع آگاه به سایت ET گفته است که شرکت Paytm از سال گذشته برای جذب سرمایه با مایکروسافت مذاکره کرده است. غول نرم افزاری در آن زمان شرایط شرکت در سرمایه گذاری را نداشته اما حالا می خواهد پول را به این شرکت هندی تزریق کند.

مایکروسافت تا پیش از این فقط در رابطه با فضای ابری با استارتاپ های بزرگ هندی معامله می کرد. این شرکت فوریه سال 2017 با غول تجارت الکترونیک هند یعنی فلیپ کارت (Flipkart) قرارداد همکاری امضا کرد تا شرکت هندی از پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت به نام آژور (Azure) به عنوان یک پلتفرم ابری انحصاری استفاده کند.

سال گذشته بزرگ ترین اپراتور موبایل هند به نام Reliance Jio نیز با مایکروسافت قرارداد منعقد کرد تا از پلتفرم آژور این شرکت برای توسعه راهکارهای سازمانی استفاده کند. این اپراتور همچنین توافق کرد تا برای پشتیبانی از 13 زبان هندوآریایی، از خدمات شناختی مایکروسافت آژور (Azure Cognitive Services) در اکوسیستم خود استفاده کند.

سایت Tech Crunch در گزارشی که ماه پیش منتشر شد، به ضرردهی شرکت های پرداخت موبایلی در هند پس از دریافت سرمایه های چند میلیارد دلاری پرداخته است. شرکت Paytm در سال مالی منتهی به مارس 2019، ضرر 549 میلیون دلاری را گزارش کرده است.

ظاهراً مایکروسافت با سرمایه گذاری در بازار پرداخت موبایلی هند، به سودآوری در بلند مدت فکر می کند. طبق گزارش Assocham-PWC، صنعت پرداخت دیجیتالی هند تا سال 2023 به رقم 135.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "مایکروسافت به دنبال سرمایه گذاری در فین تک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت به دنبال سرمایه گذاری در فین تک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید