پیروز ترین فیلم های اکران2020

به گزارش وبلاگ بهروز، هفته گذشته پرفروش ترین فیلم روی پرده در سینمای دنیا پسران بد برای زندگی بود که در سه روز انتها هفته نزدیک به 60 میلیون دلار گیشه داشت و پیش بینی می گردد در چهار روز به مرز 70 میلیون دلار برسد.

پیروز ترین فیلم های اکران2020

هفته گذشته سینمای دنیا با اکران فیلم های جدیدی از جمله دو فیلم پسران بد برای زندگی با بازی ویل اسمیت و دولیتل با نقش آفرینی رابرت داونی جونیور امید های فروش را در سومین هفته سال تازه میلادی محک زد.

هفته گذشته پرفروش ترین فیلم روی پرده در سینمای دنیا پسران بد برای زندگی بود که در سه روز انتها هفته نزدیک به 60 میلیون دلار گیشه داشت و پیش بینی می گردد در چهار روز به مرز 70 میلیون دلار برسد. ویل اسمیت که چندی پیش با فیلم مرد دو پیکر یکی از بدترین اکران های عمر هنری اش را پشت سر گذاشت، نقش اصلی و ستاره فیلم پسران بد است.

او در فیلم جدید با آغوش گرم تماشاگران و منتقدان سینما روبه رو شده است. از زمان اکران نخستین قسمت پسران بد 17 سال می گذرد. آن فیلم با بازی ویل اسمیت و مارتین لارنس روی پرده سینما رفت و پس از آن در سال 2003 قسمت دوم فیلم به بازار سینما عرضه شد.

ویل اسمیت یکی از تهیه کنندگان پسران بد برای زندگی در کمپانی فیلم سازی سونی پیکچرز است. کارگردانی این قسمت از پسران بد را فیلمسازان جوانی به نام عادل العربی و بلال فلاح به عهده داشتند. سونی در چند وقت اخیر فیلم های پیروزی روی پرده سینما فرستاده است که از میان آن ها می توان به جومانجی اشاره نمود.

رکورد 700 میلیون دلاری

هفته پیش همچنین فیلم جومانجی: مرحله بعد در جمع فیلم های پرفروش در حال اکران بود. این فیلم توانست پس از چند هفته از جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر پیشی بگیرد. فروش دنیای این فیلم با بازی دواین جانسون و کوین هارت تا به امروز به رقمی بالاتر از 700 میلیون دلار رسیده است.

یکی از دلایل اصلی پیروزیت جومانجی را می توان در ترکیب هوشمندانه کمدی و ماجراجویی در بستر داستانی تخیلی دانست. ترکیب پیروز دواین جانسون، کوین هارت و البته جک بلک در این فیلم همچنان توانایی جذب مخاطب دارد و می توان به ادامه آن امید بست.

جومانجی در اصل با حضور رابین ویلیامز ستاره نابغه دنیای کمدی به سینما معرفی گردید. پس از مرگ ویلیامز، سونی با به خدمت دریافت ستاره های اکشن و کمدی سینما به این داستان جان دوباره بخشید و حال قسمت دوم آن در حال اکران است.

تحسین 1917

از فیلم های مدعی سال جاری سینما که هم جایزه می گیرد و هم خوب می فروشد باید به 1917 اشاره نمود. این درام جنگی به کارگردانی سم مندس چند روز پیش جایزه بهترین فیلم سال را از انجمن تهیه کنندگان آمریکا گرفت و پیش از آن نیز جایزه بهترین فیلم درام گلدن گلوب را گرفته بود.

داستان 1917 در دوران جنگ دنیای اول روی می دهد و طوری فیلمبرداری شده است که تماشاگر گمان می نماید از شروع تا انتها فیلم در یک برداشت فیلمبرداری شده است. فیلمبرداری که این شاهکار را به انجام رساند، راجر دیکینز است. این فیلم دو هفته پیش از پرفروش های سینما بوده و فروش دنیای اش تا اینجای کار به بیش از 139 میلیون دلار رسیده است.

بازار آسیایی ها

در سال های اخیر کمتر فیلمی از سینمای آسیا توانسته است به جایگاهی برسد که اکنون در اختیار انگل است. شاهکار بونگ جون هو در جشنواره کن نخل طلایی گرفت و بسیاری از منتقدان مشهور سینما را به تحسین واداشت. در ادامه نماینده کره جنوبی در اسکار همانند یکی از مدعیان هالیوودی اسکار در مراسم مختلف نامزد معتبرترین جوایز سینمای دنیا شد و از بسیاری از حلقه های سینمایی دنیا جایزه گرفت.

در تازه ترین نمونه می توان به جایزه گروه بازیگری انجمن بازیگران آمریکا اشاره نمود که تا پیش از این به هیچ فیلم خارجی اهدا نشده بود. انگل در گیشه هم درخشان بوده است و فروش دنیای فراتر از 139 میلیون دلار دارد.

البته که اکران فیلم هنوز ادامه دارد و در آمریکا با افزایش تعداد سینما های محل اکران فیلم فروشی صعودی پیدا نموده است. برنده نخل طلایی کن نامزد و شانس دریافت چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه هم شده است.

ناکام های اکران

از دیگر فیلم هایی که هفته پیش برای نخستین بار روی پرده رفت می توان به اقتباس سینمایی از داستان دکتر دولیتل با بازی رابرت داونی جونیور اشاره نمود. رابرت داونی جونیور را برای بازی در نقش مرد آهنی در سری فیلم های انتقام جویان می شناسیم. او در این فیلم نقش فردی را بازی می نماید که توانایی حرف زدن با حیوانات را دارد. دکتر دولیتل شخصیت اصلی مجموعه داستان هایی به قلم هیو لافتینگ است.

پیش از این نیز فیلم هایی با اقتباس از این داستان ساخته شده که معروف ترینشان با بازی ادی مورفی سال 1998 به بازار سینما عرضه شد. حالا کمپانی یونیورسال با سرمایه گذاری 175 میلیون دلاری سعی دارد سری فیلم هایی با استفاده از این داستان ها به سینما عرضه کند. البته در گام نخست و روز های شروعین اکران آن طور که باید گیشه خوبی نداشت.

در دولیتل جدید آنتونیو باندراس هم نقش آفرینی نموده است. سهم این فیلم گران قیمت از گیشه هفته گذشته دنیای سینما اندکی بیش از 57 میلیون دلار بود. باید منتظر ماند و دید که آیا اکران در چین می تواند فیلم را نجات دهد یا خیر.

منبع: فرادید

به "پیروز ترین فیلم های اکران2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروز ترین فیلم های اکران2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید