نوکالا چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش وبلاگ بهروز، نوکالا اولین دارویی است که به وسیله سازمان غذا و دارو برای درمان بیماری ای که منجر به التهاب رگ ها میشود مورد تایید قرار گرفته است.

نوکالا چیست و چه کاربردی دارد؟

نوکالا چیست و چه کاربردی دارد؟

نوکالا (مپولیزوماب) به وسیله سازمان غذا و داروی به عنوان اولین دارو برای درمان بزرگسالان مبتلا به ائوزینوفیلیک گرانولوماتوز با پلی آنژیت تأیید شد؛ یک بیماری خودایمنی نادر که منجر به التهاب عروق خونی می گردد.

سایر علائم این بیماری که قبلا سندروم چرگ اشتراوس نامیده می شد، عبارتند از آسم و وفور بیش ازحد یک سلول سفید خون به نام ائوزینوفیل.

رگ های خونی ملتهب می توانند بر ریه ها، روده ها، پوست، قلب و سیستم عصبی تأثیر منفی بگذارند.

FDA می گوید که از هر یک میلیون نفر، 11 نفر به این بیماری دچار می شوند.

دکتر بادرول چودهری، مدیر بخش محصولات روماتولوژی، آلرژی و ریوی FDA می گوید: بیمارانی که داروی نوکالا را در آزمایشات بالینیی مصرف کردند، بهبود قابل توجهی درعلائم شان گزارش دادند.

FDA می گوید نوکالا، تزریقی است که ماهی یک بار انجام می گردد و اولین بار در سال 2015 برای درمان افراد بالای 12 سالی که به یک نوع آسم شدید مبتلا بودند، تأیید شد.

شایع ترین عوارض جانبی این دارو عبارتند از سردرد، بروز واکنش و حساسیت در محل تزریق، درد پشت و خستگی.

این آژانس هشدار می دهد افرادی که مستعد واکنش های آلرژیک بسیار حساس هستند، نباید این دارو را مصرف نمایند و کسانی که برای درمان آسم از داروی استنشاقی کورتیکواستروئید استفاده می نمایند، نباید به طور ناگهانی این داروی آسم را قطع نمایند.

نوکالا به وسیله GlaxoSmithKline - یک شرکت داروسازی بریتانیایی - فراوری می گردد که دفاتر مرکزی آن در ایالات متحده در وارن نیوجرسی قرار دارند.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "نوکالا چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نوکالا چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکالا چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید