پردازنده A14X Bionic گویا قوی تر از اینتل Core i9 مک بوک پرو 16 اینچ است

به گزارش وبلاگ بهروز، چند روز مانده به مراسم جدید اپل به نام One More Thing که اپل میخواهد در 10 نوامبر (20 آبان) آن را احتمالا برای رونمایی از مک های دارای پردازنده اپل سیلیکون برگزار کند، شاهد منتشر شدن اطلاعات جدیدی راجع به پردازنده A14X Bionic هستیم.

پردازنده A14X Bionic گویا قوی تر از اینتل Core i9 مک بوک پرو 16 اینچ است

اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که به احتمال زیاد در رویداد اپل شاهد رونمایی از مک بوک ایر 13 اینچی جدید با نوعی از این پردازنده های جدید اپل سیلیکون هستیم. این اطلاعات همچنین نشان می دهند که مک بوک ایر جدید یکی از مک هایی خواهد بود که اپل در این مراسم از آن رونمایی خواهد نمود.

به تازگی اطلاعات جدیدی از پردازنده A14X Bionic منتشر شده اند که نشان می دهند این پردازنده ساخت اپل از پردازنده اینتل Core i9 که هم اکنون در مک بوک پرو 16 اینچ شاهد استفاده از آن هستیم، قدرتمند تر است. این اطلاعات جدید همچنین نشان دهنده تعیینات دیگر این پردازنده مانند تعداد هسته ها و سرعت کلاک هستند.

این بنچمارک های منتشر شده با استفاده از دستگاهی به دست آمده اند که هنوز نمی توان به قطعیت مدل آن را تعیین کرد و در این بنچمارک های منتشر شده نامی از این دستگاه آورده نشده است. این احتمال وجود دارد که این بنچمارک های جدید از نمونه های در حال توسعه آیپد پرو دارای نمایشگر mini-LED با اندازه 12.9 اینچ به دست آمده باشند. اطلاعاتی که تا به امروز منتشر شده اند نشان می دهند که در این مدل آیپد پرو از پردازنده A14X Bionic استفاده شده است.

  • مک بوک ایر جدید با پردازنده 8 هسته ای اپل سیلیکون احتمالا 799 دلار خواهد بود

اطلاعات منتشر شده در رابطه با پردازنده A14X Bionic نشان می دهند که این پردازنده دارای 8 هسته پردازشی است و در دستگاهی دارای 8 گیگابایت حافظه رم در هنگام دریافت بنچمارک استفاده شده است. از دیگر تعیینات فاش شده در رابطه با این پردازنده می توان به سرعت کلاک پایه 1.80 گیگاهرتز اشاره نمود که می تواند تا عدد 3.10 گیگاهرتز افزایش پیدا کند.

اگر این اطلاعات منتشر شده درست باشند، این اولین باری است که یک پردازنده سری A اپل می تواند در زمان استفاده به این فرکانس کاری دست پیدا کند. با توجه به این موضوع انتظار داریم که قدرت پردازشی این پردازنده بسیار زیاد باشد.

مقایسه بنچمارک 5 Geekbench منتشر شده از این پردازنده با نمونه استفاده شده در مک بوک پرو 16 اینچ، اینتل Core i9، نشان می دهد که این پردازنده اپل به راحتی می تواند این پردازنده اینتل را شکست دهد.

برای مقایسه بهتر شما می توانید که نگاهی به بنچمارک منتشر شده از این پردازنده جدید در کنار دیگر پردازنده ها داشته باشد.

دستگاه ناتعیین دارای پردازنده A14X Bionic

  • امتیاز تک هسته: 1634
  • امتیاز تمامی هسته ها: 7220

مک بوک پرو 16 اینچ

  • امتیاز تک هسته: 1096
  • امتیاز تمامی هسته ها: 6869

آیپد ایر جدید دارای پردازنده A14 Bionic

  • امتیاز تک هسته: 1583
  • امتیاز تمامی هسته ها: 4198

این اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که پردازنده جدید A14X Bionic در مقایسه با پردازنده اینتل Core i9 و پردازنده 5 نانومتری A14 Bionic قدرتمند تر است. البته با توجه به اینکه این اطلاعات منتشر شده با استفاده از دستگاه ناتعیینی به دست آمده اند این احتمال هم وجود دارد که این اطلاعات صحیح نباشند.

در نهایت می توان گفت که صبر کردن تا زمان برگزاری مراسم One More Thing اپل همه چیز را راجع به پردازنده های جدید اپل سیلیکون و قدرت پردازشی آن ها تعیین خواهد نمود.

  • 7 محصولی که انتظار داریم در رویداد One More Thing اپل رونمایی شوند

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ

به "پردازنده A14X Bionic گویا قوی تر از اینتل Core i9 مک بوک پرو 16 اینچ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده A14X Bionic گویا قوی تر از اینتل Core i9 مک بوک پرو 16 اینچ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید