پیمانکار برف روبی جاده شمشک به دیزین: خفگی عامل درگذشت کارگر بود نه سقوط بهمن، دیه متوفی پرداخت می گردد

به گزارش وبلاگ بهروز، پیمانکار برف روبی جاده شمشک به دیزین دلیل اصلی مرگ یک کارگر در این جاده را شرح داد.

پیمانکار برف روبی جاده شمشک به دیزین: خفگی عامل درگذشت کارگر بود نه سقوط بهمن، دیه متوفی پرداخت می گردد

محمدرضا شمشکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ بهروز، درباره مرگ محمد صادقی یکی از کارگران پاکسازی جاده شمشک به دیزین گفت: این جاده چهار نقطه بهمن خیز خطرناک و هشت منطقه خطر دارد. در شب این حادثه تلخ چند نقطه را پاکسازی و مناسب سازی کردیم تا به سمت پراکینگ دیزین برویم. این کار از 11 شب و پس از انتها بارندگی شروع شد. من خودم جلوتر از همه حرکت می کردم، با این وجود کامیونی که مرحوم صادقی در آن قرار داشت، بین برف ها گیر کرد. در واقع هیچ بهمنی روی کامیون سقوط نکرد که عامل مرگ این کارگر زحمتکش گردد.

وی اضافه نمود: در همان زمان که کامیون در برف گیر نموده بود، باد شدیدی آمد و باعث شد برف در اطراف کامیون بیشتر گردد. در همان لحظه صادقی که ظاهراً ترسیده بود، به جای آنکه ماشین را خاموش کند، این کار را نکرد و همین مسئله باعث شد تا دود به داخل کامیون برود و باعث خفگی و مرگ او گردد. در واقع صادقی نه به دلیل سقوط بهمن بلکه به دلیل خفگی ناشی از دود درگذشت.

پیمانکار برف روبی جاده شمشک به دیزین اعلام کرد: همان لحظه که این اتفاق رخ داد، با هادی شمشکی راننده لودر شهرداری تماس گرفتم و او اولین کسی بود که پس از 40 دقیقه یعنی در ساعت 4:40 به منطقه رسید. با انتقال جسد مرحوم صادقی اعلام شد که او به دلیل خفگی فوت نموده است.

محمدرضا شمشکی که طرق قراردادش افشار بهره بردار پیست دیزین است، مطرح کرد: بازگشایی جاده همیشه شب ها انجام می گردد. این بار هم قرار بود برف روبی انجام گردد تا مسئولان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات از آن بازدید نمایند و سپس مجوز حضور مردم عادی داده گردد. در واقع همیشه این توافق با اداره راهداری برای بازگشایی صورت می گرفت و این بار هم قرار بود این نهاد کنترل را در صبح حادثه انجام بدهد تا مسئله ای به وجود نیاید.

وی گفت: متاسفانه منافع برخی افراد در بسته بودن این جاده است و به همین دلیل هم در روزهای اخیر خبرهای نادرست ارائه نموده اند. برای مثال عنوان شده که در این حادثه یک فرد دیگر به نام حجت بابایی هم فوت نموده، در حالی که این فرد به دلیل بیماری و در جایی غیر از این جاده از جهان رفته است.

پیمانکار برف روبی جاده شمشک به دیزین در پاسخ به این موضوع که گفته می گردد قرار نیست پول دیه مرحوم صادقی از سوی مسئولان پیست دیزین پرداخت گردد، به وبلاگ بهروز گفت: افشار به عنوان بهره بردار پیست مبلغ 300 میلیون تومان وثیقه گذاشته و قرارداد بیمه را نیز در آن قرار داده که اگر شرایط پرداخت دیه به وسیله بیمه فراهم نگردد، این 300 میلیون به خانواده صادقی داده گردد. همچنین قرارداد بیمه این مرحوم صورت گرفته و موجود است و مسئله ای از این بابت وجود ندارد.

شمشکی در انتها گفت: از طرف بهره بردار دیزین به اداره راهداری پیشنهاد داده شده 4 بهمن پران در نقاط اصلی جاده نصب گردد که هزینه آنها بین 2 تا 2.5 میلیاد تومان می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیمانکار برف روبی جاده شمشک به دیزین: خفگی عامل درگذشت کارگر بود نه سقوط بهمن، دیه متوفی پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمانکار برف روبی جاده شمشک به دیزین: خفگی عامل درگذشت کارگر بود نه سقوط بهمن، دیه متوفی پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید