راهکارهایی برای سفر خانوادگی لذت بخش

به گزارش وبلاگ بهروز، لذت بخش ترین سفرها مربوط میشه به وقت هایی که با جمع خانوادمون هستیم، چون هم خیال ما و خانواده میتونه از بابت هم راحت باشه و هم لذت بردن از جمع های خانوادگی، تجربه وصف ناپذیریه. در این میان اما یه سری مسائل هم تو انتخاب مکان سفر پیش میاد. باتوجه به اینکه سلیقه ها متفاوته، بچه ها دنبال یه جای هیجان انگیزن که پر از ماجراجویی باشه، اما بزرگترها در پی مکانی هستن که پر از آرامش و سکوت باشه تا خستگیِ چند وقت کاری رو از تنشون بیرون کنه. حالا برای اینکه به نظر همه توجه نموده باشیم و بین دو طرف هم اختلافی پیش نیاد، بهتره برنامه ریزی کنیم تا هم ذوق و حس ماجراجویی بچه ها بی جواب نمونه هم بزرگترها بعد از سفر خسته تر از قبل نباشن. اصلا مهم نیست که چه مسافتی رو قراره طی کنین، مهم اون خاطره ایه که قراره بعد از این سفر تو ذهنمون بمونه و با یادآوریش انرژیِ دوران سفر رو مجدد به دست بیارین. در ادامه همراه با خبرنگاران، آماده شلیک به سمت سفر باشین . در ادامه با راهکارهایی برای سفر خانوادگی با ماه همراه باشید ...

راهکارهایی برای سفر خانوادگی لذت بخش

استارت و به راه افتادن ...

اول از همه سعی کنین برنامه ریزی برای وقت خروج داشته باشین، مهم ترین بخش هم همینه که دل رو به دریا بزنین و از خونه خارج شین. معمولا سفرهایی که بدون رزرو بلیت باشن، که شما استرس زمان رو هم نداشته باشین، خیلی هیجان انگیزترن. پس قبل از خروجتون، باتوجه به شرایط آب و هواییِ منطقه مورد نظر، اصلی ترین وسیله ها رو آماده کنین، اما توجه کنین که اونقدر صندوق عقب رو پر نکنین تا موقع برگشت برای خریدها وسوغاتی های دیگه هم جایی نداشته باشین. در این بین هم میتونین اجازه بدین که بچه ها یه کوله مخصوص به خودشون رو همراه داشته باشن تا هم وسایلی که دوست دارن رو باخودشون بیارن و هم مستقل بودن رو تمرین کنن. خب همه میدونیم قبل از سفر مرحله اول، بستن چمدون هست که در اینجا ، حسابی دربارش، اطلاعات بهتون دادیم.

صرفه جویی در هزینه های سفر...

طبیعتا سفر با خودروی شخصی خیلی ارزان تر از سفر با هواپیما خواهد بود! بنابراین بعد از یه چکاپ کلی و اطمینان از معاینه فنی ماشین، حرکت میکنیم. با وجود اینکه بچه ها فقط هیجان سفر رو دوست دارن و هزینه ها و مخارج اصلا براشون مهم نیست، باید یه برنامه ای داشته باشیم تا در عین حال که بهشون خوش میگذره، خرج های الکی هم نکنیم! با در نظر گرفتنِ مواردی که در ادامه گفتیم، میتونین کنترلی رو مخارج داشته باشین و خیالتون رو از بابت خرج هایی که به اصطلاح یهویی پیش میاد راحت کنین.

1) هزینه حمل و نقل

2) هزینه اقامت

3) هزینه مربوط به خورد و خوراک

4) هزینه های مربوط به تفریحات و اماکن دیدنیِ مقصد

5) هزینه تهیه سوغات

6) در آخر هم هزینه مربوط به خرج های یهویی :)

سفر خانوادگی : استراحت های بین راهی...

خوبی سفرهای خانوادگی اینه که هرجایی که حس کردین از راه خسته شدین یا اینکه راننده نیاز به خوابِ کوتاه داشت، میتونین ماشین رو کنار بزنین و در حالی که بزرگترها یه چای گرم مینوشن، کوچکترها هم مشغول بازی بشن.

سفر خانوادگی : مکان اقامت...

انتخابتون برای اقامت می تونه هتل باشه، یا یه ویلا، یا خانه محلی و یا حتی چادر. درمورد هتل بهتره مکانی رو رزو کنین که هم سرویس دهیِ مناسبی داشته باشه و هم هزینه ای پایین. اگر در خانه های محلی یا چادر هم اقامت داشتین، میتونین با اجرای نمایش های خنده دار برای هم مثل پانتومیم، بازیهای فکری و یا مطالعه، خودتون و خانوداه رو سرگرم کنین.

سفر خانوادگی : خرید و سوغاتِ سفر...

معمولا دریافت سوغاتی از کسی که سفر نموده، انتظاریه که اطرافیانمون از ما دارن. حالا اینکه چی بخریم و چقدر بودجه برای این قضیه باید کنار بزارین، ما کمکتون میکنیم.

صنایع دستی: معمولا هر شهر یا کشوری که به اون سفر میکنین، محصولاتی رو به عنوان صنایع دستی به فروش میرسونن که برای فردِ دریافت کننده هم میتونه جالب باشه.

هدیه شکستنی : بهتره که این نوع سوغاتی رو تهیه نکنین، مثل ظروف شیشه ای و گلدان های شکستنی. چون خیلی معقولانه نیست که هم بخواهین وقتتون رو برای این نوع خرید صرف کنین و هم باید در طول سفر و موقع برگشت تمام حواستون مشغولِ این باشه که مبادا بشکنه!

در نهایت هم، سوغاتی تون رو باتوجه به سن فرد تهیه کنین و نیازی نیست که خیلی بزرگ و جاگیر باشه چون افراد با یه شیء کوچک هم خشنود میشن.

راهکارهایی برای سفر خانوادگی : برنامه ریزی روزانه در سفر...

بهتره به جای هتل موندن و چرت زدن، از صبح برنامه ریزی کنین تا در عین حال که بهتون خوش میگذره، خودتون رو هم خیلی خسته نکنین. برای مثال می تونین برای میل صبحانه، به یه طبیعت خوش آب و هوا برین و با چند تا نفس عمیق و استشمام بوی تازه چمن اول صبح، روزتون رو پرانرژی آغاز کنین. بعد از اون به مکان های دیدنی برین و بعد هم به بازارچه ها و مراکز خرید سر بزنین. تو این حین هم مطمئنا بچه هاتون آغاز به بهانه گیری میکنن و مسلما کمی هیجان میخوان! بهتره اونا رو به یه شهربازی ببرین و بعد از اینکه حسابی خوش گذروندن، در نهایت تو یه رستوران مناسب و در عین حال با غذاهای متنوع، کنار خانواده شب رو با خاطره ای خوش به سرانجام برسونین.

راهکارهایی برای سفر خانوادگی : خورد و خوراک در سفر...

یکی از مهمترین رکن های سفر که خیلی هم باید بهش اهمیت داده بشه، وعده های غذایی و اصطلاحا خوردو خوراکِ سفر هستش. با توجه به متنوع بودنِ ذائقه های یه خانواده در سفر، بهتره که با در نظر گرفتن نکات سلامتی و کیفیت مواد غذایی، کمی هم تنوع به خرج بدیم و برخی موقع ها تو رستوران، پیشنهادهای ویژه مخصوص سرآشپز رو امتحان کنیم یا برخی مواقع هم غذایی سبکی بخوریم تا هم سلامتمون حفظ بشه و هم اضافه وزن پیدا نکنیم!

غذاهای سرد حاضری: چند برش نان یا گردو همراه سبزی باعث نمیشه که چون سادس بهمون خوش نگذره. معمولا این جورغذاها ظرفهای کمتری هم کثیف میکنن.

ساندویچ و غذاهای خانگی: میتونین چند تکه کوکو یا کتلت یا غذاهایی مثل الویه درست کنین تا ضمن اینکه از سالم بودنشون اطمینان دارین! هزینه زیادی هم خرج نکنین.

درآخر هم واسه اینکه برای خودتون و خانوادتون سنگ تموم بزارین، میتونین به یه رستوران لوکس برین و یک یا دو وعده غذاییِ آنچنانی میل کنین تا تجربه خیلی خوبی هم از غذاخوردن تو سفر داشته باشین.

راهکارهایی برای سفر خانوادگی : عکس های یادگاری فراموش نشود ...

تقریبا این روزها عکس های سلفی گرفتن به هر مکانی که میریم جزو عادات ترک نشدنی ما شده و به محض اینکه به مکان مورد نظرمون میرسیم، گوشی هامون که دوربین های کیفیت بالاییم دارن، خارج میکنیم و آغاز میکنیم به عکس گرفتن. لطفا با والدین و پدر مادر عکس گرفتن رو فراموش نکنین و سعی کنین تو هر مکان اونها رو هم تو عکس گرفتن هاتون همراه کنین. چون بعدها وقتی دارین عکس هاتون رو مرور میکنین خاطره های خوشی از اون مکان تو ذهنتون مرور میشه.

راهکارهایی برای سفر خانوادگی : عجله نکنید و از سفرتون نهایت لذت رو ببرید ...

حالا که فرصت سفر پیش اومده و شما هم میخواهین نهایت استفاده رو از تعطیلات ببرین، بهتره که کارهای روتینی که قبلا تو خونه انجام میدادین رو تو سفر، کنار بگذارین. مثلا اینکه دائما حواستون به گوشیتون باشه و از منظره ها لذت نبرین، یا اینکه صبحا خیلی زود بیدار شین و طلوع آفتاب رو از نوک قله ها دیدن کنین، هندزفریتون رو ازگوشتون دربیارین و به صدای آبشار و پرنده ها گوش کنین. مادرمون که همواره حواسش به هممون بوده و همواره به فکر غذا و حال و احوالمونه، یا پدر که همواره درگیر کار و مشغله بوده رو با هیجان های سفرمون همراه کنیم، ایندفعه ما ازشون مراقبت کنیم. همه ما به نحوی تو مشغله ها و روزمرگی های زندگیمون گم شدیم، بهتره که از فرصت هاو سفرهای خانوادگی ای که برامون پیش میاد، نهایت استفاده رو ببریم و تجربه های تکرار نشدنیه زیادی رو برای خودمون بسازیم.

منبع: همگردی

به "راهکارهایی برای سفر خانوادگی لذت بخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای سفر خانوادگی لذت بخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید