چغازنبیل 5 فروردین 98 گردشگر نمی پذیرد

به گزارش وبلاگ بهروز، مدیر پایگاه میراث جهانی هفتتپه و چغازنبیل گفت: به دلیل خیس بودن این سایت در پی بارندگی شدید و شرایط بد جوی که شب گذشته در محوطه تاریخی چغازنبیل وجود داشت و به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران، این مکان، امروز پنجم فروردین گردشگر نمی پذیرد.

چغازنبیل 5 فروردین 98 گردشگر نمی پذیرد

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، عاطفه روشنویی با اعلام این خبر گفت: باتوجه به ریزش بارانهای تند با قطرههای درشت در محوطه تاریخی چغازنبیل، آسیبپذیری دیوارها و کف بنا در چنین شرایطی به صورت بالقوه افزایش پیدا میکند؛ چراکه این بنا دارای کففرشهای اصیلی است که راه رفتن روی این کففرشها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آنها را به دنبال خواهد داشت.

او تأکید کرد: هنگامی که زمین در پی بارندگی خیس است، لزوم حفاظت و نگهداری از این محوطه میراث جهانی ایجاب میکند اجازه بازدید از عرصه را ندهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران عزیز نیز با ما همکاری نمایند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به اینکه اولین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی که متعلق به خود آنها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری نمایند.

وی از عموم گردشگران نوروزی دعوت کرد به جای محوطه میراث جهانی چغازنبیل، به موزه هفتتپه مراجعه و از آن دیدن نمایند.

رشنویی از گردشگران درخواست کرد همیشه پیش از آنکه از مسیرهای دور و نزدیک به سایت چغازنبیل مراجعه نمایند، حتماً با هواشناسی هماهنگ باشند چراکه حتی اگر هوا آفتابی باشد اما 24 ساعت قبل از آن باران باریده باشد نیز نمیتوانیم اجازه ورود به عرصه را بدهیم.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رگبار و رعد و برق تا روز چهارشنبه در نقاط مختلف استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.

منبع: میراث آریا

به "چغازنبیل 5 فروردین 98 گردشگر نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چغازنبیل 5 فروردین 98 گردشگر نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید