کاهش زمان صدور روادید اوکراین، گسترش همکاری در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ بهروز، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت های و قابلیت های استان اظهار کرد: وجود حدود 400 کیلومتر مرز آبی و خشکی و خط ریلی که ایران را به کشورهای آسیای میانه متصل می نماید ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه همکاری هاست.

کاهش زمان صدور روادید اوکراین، گسترش همکاری در زمینه گیاهان دارویی

وی اضافه کرد: به دلیل نزدیکی کشور اوکراین با روسیه که فاصله ای حدود 600 کیلومتری دارند و با توجه به اینکه این کشور یکی از مبادی اصلی فروش گاز روسیه به اروپاست و با توجه به روابط بسیار خوب روسیه با ایران، به نظر می رسد که دو کشور می توانند درزمینهٔ صادرات انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی و مواردی ازاین دست همکاری داشته باشند.

استاندار گلستان توضیح داد: این استان در حوزه فراوری دام و طیور ظرفیت بسیار خوبی دارد و 25 درصد فراوری مرغ کشور را تأمین می نماید و با توجه به ظرفیت بالای کشور اوکراین در فراوری ذرت، می تواند تأمین نماینده احتیاج استان در خوراک طیور باشد.

هاشمی در این جلسه، پیشنهاد خواهرخواندگی با یکی از استان های اوکراین و همچنین سرمایه گذاری این کشور در حوزه ساخت ماشین آلات سنگین، هواپیما و... را ارائه کرد که مقرر شد نتیجه پس از آنالیز در آن کشور به اطلاع استان رسانده گردد.

سرگئی بوردیلیاک در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در استان اظهار کرد: اعتقاددارم که ارتباط با کشورها را باید استان به استان، شهر به شهر و شرکت به شرکت توسعه داد.

سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: اوکراین، پنجمین کشور دنیا در فراوری تجهیزات فضانوردی است و همچنین فراورینماینده هواپیما، کشتی سازی و کشتی رانی، فناوری های اطلاعاتی و هایتک و مواردی این چنینی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، این کشور با دارا بودن خاکی بسیار حاصلخیز درزمینهٔ کشاورزی نیز ظرفیت های خوبی داشته و جزو بزرگ ترین کشورهای صادرنماینده گندم و آرد است و در این زمینه رتبه پنجم را در دنیا دارد.

بوردیلیاک گفت: در سال گذشته 65 میلیون تن گندم در این کشور فراوری و 28 میلیون تن آن صادر شد و در برنامه ریزی چهار تا پنج ساله این عدد را 100 میلیون تن می رسانیم.

وی گفت: این کشور همچنین در فراوری ذرت و روغن آفتابگردان نیز ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

سفیر اوکراین از تسهیل شرایط صدور روادید این کشور اطلاع داد و گفت: مدت زمان صدور روادید از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش یافته و تجار و بازرگانان نیز می توانند با ارائه معرفی نامه از اتاق بازرگانی، ویزا دریافت نمایند.

وی یکی از احتیاجهای اساسی کشور خود را گیاهان دارویی خاطرنشان کرد و با توجه به وجود انواع مختلف این نوع گیاهان در استان خواهان گسترش همکاری در این زمینه شد.

بوردیلیاک تأکید کرد: اوکراین کشوری در اروپای شرقی است و از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان؛ از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم مرز است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف واقع شده است؛ پایتخت آن شهر کی اف بوده و پس از روسیه دومین کشور وسیع در اروپا است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاهش زمان صدور روادید اوکراین، گسترش همکاری در زمینه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش زمان صدور روادید اوکراین، گسترش همکاری در زمینه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید