کتیبه منبت دار قرن دهم در موزه رضا عباسی رونمایی شد

به گزارش وبلاگ بهروز، به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه (17 تیرماه) آیین رونمایی و معرفی کتیبه چوبی سردر و در منبت کتیبه دار متعلق به قرن دهم هجری قمری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در موزه رضا عباسی برگزار گردید.

کتیبه منبت دار قرن دهم در موزه رضا عباسی رونمایی شد

به گزارش وبلاگ بهروز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: گنجینه غنی موزه رضا عباسی این ظرفیت را دارد که به مناسبت رویدادهای فرهنگی و مذهبی میزبان نمایشگاه ها و نشست های تخصصی باشد.

جانفشان با اظهار اینکه موزه رضا عباسی باید به عنوان موزه تخصصی خوشنویسی و آثار نگارگری و تذهیب در کنار سایر آثار ارزشمند موزه ای که به نمایش گذاشته شده است معرفی گردد، تاکید نمود: برنامه های مناسبتی و تخصصی موزه رضا عباسی باید به صورت دو هفته یکبار و مستمر تا سرانجام سال 98 برگزار گردد.

او خاطر نشان کرد: از مدیریت موزه و روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل انتظار می رود تا سرانجام سال 98 تعداد بازدیدکنندگان از موزه رضا عباسی را با انجام یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند به میزان قابل قبولی رشد داشته باشد.

کتیبه چوبی در ده قطعه به هم متصل، متعلق به قرن 10 هجری قمری و به خط ثلث و همچنین یک در چوبی (دو لت) منبت و کتیبه دار متعلق به اواخر دوره سلجوقی موجود در مخزن موزه رضا عباسی برای اولین بار از مخزن به تالار اسلامی منتقل و در معرض دید عموم علاقه مندان نهاده شد.

موزه رضا عباسی در خیابان شریعتی نرسیده به پل سید خندان پلاک 892 قرار گرفته است. علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن88535135 تماس بگیرند.

منبع: میراث آریا

به "کتیبه منبت دار قرن دهم در موزه رضا عباسی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتیبه منبت دار قرن دهم در موزه رضا عباسی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید