گفتگوی تلفنی اشرف غنی و بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

به گزارش وبلاگ بهروز، رؤسای جمهور آمریکا و افغانستان به صورت تلفنی در مورد خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان که قرار است ظرف ماه های آینده انجام گردد، تبادل نظر کردند.

گفتگوی تلفنی اشرف غنی و بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و همتای آمریکایی وی جو بایدن چهارشنبه شب به صورت تلفنی در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بحث و گفتگو کردند.

اشرف غنی طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره گفتگوی خود با جو بایدن گفت: امشب من یک گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور بایدن داشتم و ما درباره تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان تا اوایل سپتامبر [اواسط شهریور] گفتگو کردیم. جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم ایالات متحده احترام می گذارد و ما با شرکای آمریکایی خود همکاری خواهیم کرد تا این گذار بدون مشکل انجام گردد.

وی در توئیت دیگری اضافه کرد: همچنان که ما به سمت مرحله دیگری در روابط خود حرکت می کنیم، به همکاری با شرکایمان در ایالات متحده و ناتو در زمینه کوشش های کنونی برای صلح ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور افغانستان در توئیت سوم خود اظهار داشت: نیروهای امنیتی و دفاعی پرافتخار افغانستان کاملاً قادر به دفاع از مردم و کشور خود هستند؛ کاری که مدت هاست در حال انجامش هستند و ملت افغانستان همواره قدردان آنها خواهد ماند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گفتگوی تلفنی اشرف غنی و بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی اشرف غنی و بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید