10هزار شکایت از خدمات ارتباطی در یکماه، 52 درصد شکایات از اینترنت

به گزارش خبرنگاران، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گزارش سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان (195) در مردادماه را بر اساس تعداد تیکت های ثبت شده در سامانه سپاس و مناطق 9 گانه رگولاتوری در سراسر کشور شامل مناطق شمال، مرکزی، شمال شرق، جنوب، آذربایجان، جنوب غرب، جنوب شرق، غرب و شمال غرب منتشر کرد.

10هزار شکایت از خدمات ارتباطی در یکماه، 52 درصد شکایات از اینترنت

در این گزارش شکایات کاربران در 7 حوزه اینترنت، موبایل، تلفن ثابت، تشعشعات، سرویس های ارزش افزوده، دفاتر پیشخوان و خدمات پستی آنالیز شده است که خدمات اینترنتی مانند ماه های گذشته همچنان در صدر شکایات مشترکان واقع شده است.

آخرین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده نشان می دهد که بیشترین شکایت مشترکین در مردادماه 1398 درحوزه اینترنت بوده که 52.5 درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است.

تعداد کل شکایت های ثبت شده در مردادماه معادل 10 هزار و 223 مورد بود که نسبت به تیرماه امسال تغییر محسوسی نداشته است.

57.3 درصد کل شکایات در این ماه از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است.

تحلیل داده های استخراج شده از خدمات اینترنت که توسط اپراتورهای ارتباطی ارائه شده است نشان می دهد که کاربران از کیفیت نامطلوب سرویس، عدم پشتیبانی و ارائه خدمات مناسب، عدم جمع آوری سرویس و مسائل مربوط به مدل قرارداد و عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده ناراضی هستند و از قطع و وصل مکرر اینترنت وایمکس و مودم های TD-LTE شکایت دارند.

محدودیت زمانی روی مکالمات سامانه پاسخگویی و وجود صف انتظار طولانی جهت اتصال به اپراتور از مصادیق عدم ارائه خدمات پشتیبانی مطلوب است که در رشد شکایات کاربران در این ماه تاثیرگذار بوده است.

در حوزه تلفن همراه نیز شکایت مشترکان بیشتر به عدم آنتن دهی و عدم دسترسی به شبکه پرسرعت 3G و 4G، مسائل اقتصادی و تعرفه ها، خدمات مالکیت و سیم کارت و نیز پشتیبانی نامناسب از ارائه خدمات بازمی گردد.

بیشترین شکایت مشترکان تلفن ثابت نیز به پشتیبانی و ارائه خدمات مربوط می گردد که عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکان نقش مهمی در این شکایات ایفا می نماید.

در این حوزه، تعداد کل شکایت های ثبت شده از شرکت مخابرات ایران در بازه مرداد ماه نسبت به تیرماه امسال، کاهش 11.4 درصدی داشته است. بیشترین شکایت مشترکان تلفن ثابت مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات است که عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکان یکی از دلایل آن است.

براین اساس از مجموع 1528 شکایت ثبت شده در بازه زمانی مردادماه 1033 مورد (67.6 درصد) رسیدگی شده است.

در مردادماه امسال بیشترین شکایت مشترکان از خدمات پستی نیز مربوط به سرویس پست پیشتاز بوده است.

مهمترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده در این بخش نشان می دهد که تعداد کل شکایت های ثبت شده از شرکت پست در بازه مرداد ماه 56 مورد بوده که نسبت به تیرماه امسال با 50 مورد، افزایش 12 درصدی را نشان می دهد.

از مجموع 56 شکایت ثبت شده در بازه زمانی مرداد ماه 37 مورد (66 درصد) رسیدگی شده است.

عدم آگاهی مشترکین در دفاتر پستی از نحوه ثبت شکایت در سامانه 195 مشهود و غیر قابل اجتناب است.

جزئیات بیشتر در خصوص این شکایات در این لینک واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "10هزار شکایت از خدمات ارتباطی در یکماه، 52 درصد شکایات از اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10هزار شکایت از خدمات ارتباطی در یکماه، 52 درصد شکایات از اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید