4 روش ساده برای داشتن یک استایل کژوال با کت و شلوار

به گزارش وبلاگ بهروز، به احتمال زیاد، از نظر خانم ها، کت و شلوار مردانه یکی از مواردی است که جذابیت آقایان را چندین برابر می نماید. اگر می خواهید پول زیادی را بابت خرید یک دست کت و شلوار خوب بدهید، احتمالا کار عاقلانه ای نباشد که آن را در گوشه ای بگذارید تا خاک بخورد و فقط برای مراسمات رسمی و مهم آن را از کمد در بیاورید. به طور سنتی، کت و شلوار یک لباس رسمی محسوب می گردد؛ اما این علت کافی نیست که شما آن را فقط برای جشن های عروسی یا قرارهای مهم کاری بپوشید.

4 روش ساده برای داشتن یک استایل کژوال با کت و شلوار

کت و شلوارهای مدرن بیش از هرچیزی، توانایی تطبیق پذیری دارند و می توانید آن ها را با آیتم های دیگر کمدتان ست کنید. اولین قانون برای پوشیدن کت و شلوار در یک استایل کژوال، این است که آن را به عنوان یک لباس در نظر نگیرید؛ یعنی کت را یک آیتم جداگانه و شلوار را یک آیتم جداگانه در نظر بگیرید. در این صورت می توانید آن ها را مستقل هم بپوشید و با لباس های مختلفی که در کمدتان دارید، ست کنید. اگر دوست دارید بدانید که چگونه می توانید از کت و شلوار برای داشتن یک استایل کژوال بهره ببرید، در ادامه این مقاله با مجله وبلاگ بهروز همراه شوید.

  • 11 مدل کت مردانه عالی که در بهار 1401 احتیاج دارید

چگونه برترین کت و شلوار را انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه درباره استایل کژوال صحبت کنیم، بهتر است با نحوه خرید برترین کت و شلوار متناسب با بدن و اندام تان، آشنا شوید. کت و شلوارها می توانند در موقعیت های مختلف نشان دهنده شخصیت شما باشند؛ به همین علت انتخاب درست آن، اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتخاب برترین کت و شلوار

  • کت شما در قسمت شانه باید کاملا میزان شما باشد؛ یعنی باید مطمئن شوید که قسمت سرشانه لباس، شانه های شما را به خوبی در آغوش گرفته و مرتب به نظر می رسد. البته در عین حال باید کاملا محکم باشد و روی بدنتان موج اضافه ای ایجاد نکند.
  • در قسمت قفسه سینه، کت شما باید به طوری باشد که به راحتی دکمه آن بسته گردد؛ اما نه خیلی گشاد باشد و نه احساس تنگ بودن برای شما ایجاد کند. بعد از بستن دکمه، دست خود را بین بدن و کت تان قرار دهید؛ دست شما باید به راحتی داخل آن قرار بگیرد؛ این ترفند به شما یاری می نماید تا سایز بهتر را بسنجید.
  • دست خود را آویزان و به سمت زمین نگه دارید و نگاه کنید که بلندی آستین شما تا کجای دستتان می رسد. اگر به راحتی در کف دست شما قرار بگیرد، آستین برای شما خیلی بلند است. بلندی آستین بیشتر کت ها بین 2.5 الی 5 سانت پایین تر از مچ پیراهن قرار می گیرد.
  • برای شلوار، به سلیقه شما بستگی دارد که کمر شلوار دقیقا کجا قرار بگیرد؛ بعضی افراد دوست دارند که کمر شلوار را روی خط کمر خود قرار دهند و بعضی دیگر دوست دارند که آن را زیر شکم قرار دهند.
  • شلوار شما باید راسته باشد، یعنی نه بیش از میزان تنگ باشد و نه خیلی گشاد باشد.
  • قد یک شلوار کلاسیک به طوری است که به راحتی روی کفش شما قرار بگیرد و یک چین ظریف در قسمت جلو و روی مچ ایجاد کند. شلوارهای مدرن تر معمولا کمی کوتاه تر و تا پایین مچ پا هستند.

چگونه با کت و شلوار، یک استایل کژوال داشته باشید؟

اولین نکته ای که باید در فکر داشته باشید، ریلکس بودن است. اکسسوری های رسمی که مرتبط با دفتر کار یا مکان های خیلی رسمی هستند را کنار بگذارید؛ مانند کراوات های رسمی. بعلاوه اگر زیر کت و شلوار قرار است که یک پیراهن مردانه بپوشید، باز گذاشتن دکمه اولی آن، می تواند موثر باشد. ساده ترین راه برای شما، انتخاب کردن آیتم های ساده، تمیز و آراسته هستند.

1. کت و شلوار و پلیور بافت

جایگزین کردن پلیور یا ژاکت های بافتنی با پیراهن مردانه و کراوات، برای ماه های سرد سال می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. البته اگر می خواهید ظاهر رسمی خود را حفظ کنید، می توانید پلیور بافتنی خود را روی پیراهن مردانه تان بپوشید. این یک فرصت عالی برای اینکه یک بافت و ترکیب رنگ جالب ایجاد کنید. اگر نمی خواهید ظاهر و فرم اندامی بودن کت و شلوار شما به هم بخورد، حتما توجه کنید که پلیوری که انتخاب می کنید سبک باشد. اگر می خواهید استایل ساده ای داشته باشید، از رنگ های خنثی بهره ببرید؛ اما اگر دوست دارید ظاهرتان شلوغ تر باشد یا استایل قابل توجه تری داشته باشید، رنگ ها و طرح های جسورانه تر را به استایل تان اضافه کنید.

2. کت و شلوار و انواع پیراهن مردانه

حتی اگر نمی توانید از پیراهن های کلاسیک خود دل بکنید، شاد می شوید اگر بدانید که آن ها را در استایل کژوال خود نیز می توانید بهره ببرید. اگر در استایل کژوال خود می خواهید یک پیراهن مردانه بپوشید، وقت آن است که اکسسوری های رسمی مانند کراوات، دستمال جیبی و کمربند را کنار بگذارید و اکسسوری های ساده و کژوال را جایگزین آن ها کنید؛ برای مثال، عینک آفتابی یا یک دستبند یا گردنبند شیک، می تواند مجذوب کنندهیت بیشتری به استایل شما بدهد. بعلاوه در این مورد، دستتان باز است که با رنگ ها، طرح ها و بعلاوه جنس های مختلف بازی کنید و آن ها را با کت و شلوارتان ترکیب کنید (برای مثال می توانید پیراهن های طرح دار یا پیراهن جین بپوشید).

3. کت و شلوار و تی شرت

شاید فکر کنید این گزینه خیلی ساده باشد؛ اما در واقع این طور نیست. معمولا انتخاب کردن تی شرتی که برترین ترکیب را با کت و شلوار ایجاد کند، می تواند کمی سخت باشد. تی شرت ها با رنگ یکدست و ساده برترین و مطمئن ترین انتخاب برای شما خواهند بود؛ اما از طرفی دیگر، تی شرت ها با طرح های گرافیکی و رنگ های برجسته و غیرمنتظره، ظاهر بسیار مجذوب کنندهی به استایل شما می دهند. اگر انتخاب شما یک تی شرت ساده است، از اکسسوری های مناسب مانند ساعت، دستبند، عینک آفتابی و… غافل نشوید.

4. کت و شلوار و پولوشرت

پولوشرت ها یک آیتم ضروری برای کمد لباسی هر مردی هستند. درست مانند یک پیراهن مردانه، زمانی که به یک لباس غیررسمی اما هوشمندانه احتیاج دارید، پولوشرت ها به یاری شما خواهند آمد. بعلاوه تی شرت ها و پولوشرت ها برترین انتخاب برای تابستان خواهند بود؛ مخصوصا اگر از رنگ های روشن بهره ببرید. البته اگر دوست دارید ظاهر متفاوت تر و کلاسیک تری داشته باشید، می توانید یک پولوشرت با طرح های هندسی یا رنگ های خاص انتخاب کنید؛ در این صورت ویژگی مدرن تری به استایل خود اضافه خواهید کرد.

چگونه یک استایل کژوال با کت و شلوار و بدون کراوات داشته باشیم؟

پوشیدن کت و شلوار بدون کراوات، کار بسیار راحت و مبتدی به نظر می رسد؛ با این حال ضروری است که چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که استایل شما به میزان کافی هوشمندانه و کامل به نظر برسد.

در ابتدا، بهتر است که معین کنید چه نوع کت و شلواری را می خواهید بپوشید. اگر می خواهید یک کت و شلوار از جنس لینن یا کتان سبک بپوشید، آن را با یک پیراهن ساده سفید ست کنید. با این کار، وزن پارچه ها یک دیگر را متعادل می نمایند و می توانید مطمئن شوید که عناصر استایل شما به هم نمی خورند. کت و شلوارهایی به رنگ آبی کم رنگ یا زیتونی می توانند استایلی بسیار مجذوب کننده و در عین حال کلاسیک برای شما ایجاد نمایند و بعلاوه ترکیب بسیار مجذوب کنندهی با پیراهن سفید ایجاد می نمایند.

برای انتخاب یک اکسسوری مناسب در این استایل، به جزییات لباس ها باید حتما دقت کنید. با توجه به اینکه استایل شما احتمالا ساده است، یک ساعت مچی یا دستمال جیبی با رنگ های لوکس، سطح مجذوب کنندهیت استایل شما را بالاتر خواهد برد. اگر دوست دارید ویژگی های خاص و جالب به استایل کژوال تان اضافه کنید، می توانید از دستمال جیبی با طرح های مختلف مانند راه راه بهره ببرید. بعلاوه استفاده از یک دستبند (مثل یک دستبند کارتیر) و ترکیب آن با ساعت می تواند ویژگی مدرن تر و اسپرت تری به شما بدهد.

در حین انتخاب رنگ اکسسوری ها، به رنگ پیراهن خود توجه کنید؛ برای مثال اگر یک پیراهن مردانه سفید می پوشید، دستمال جیبی های پررنگ مانند سورمه ای، صورتی، نارنجی و سبز می تواند کنتراست بیشتری به استایل تان بدهد و آن را هیجان انگیزتر کند.

در یک استایل کژوال با کت و شلوار، چه کفشی را بپوشیم؟

حال که نیمه بالایی بدن شما متعادل شده است و همه لباس هایتان را انتخاب کردید، نوبت انتخاب یک کفش مناسب است تا استایل شما را به برترین حالت تکمیل کند. کفش ها نقش بسیار مهمی در همه استایل ها دارند؛ بنابراین اگر آن را اشتباه انتخاب کنید، می توانید به سادگی تمام زحماتتان را برای داشتن یک استایل مجذوب کننده، بر باد دهید!

  • چگونه برترین رنگ و مدل کفش را برای هر رنگ کت و شلوار انتخاب کنید؟
  • بوت ها

شاید پیدا کردن کفش مناسبی که بتوان آن را با کت و شلوار پوشید، امروزه در دنیای مد کمی سخت شده باشد؛ اما در هر صورت، یکی از انتخاب های مطمئن برای شما، بوت ها هستند. بوت های Chelsea می توانند استایل شما را بسیار شیک تر نمایند و از طرفی دیگر، بوت هایی که الهام گرفته از طرح بوت های نظامی یا کوه نوردی هستند، می توانند ترکیب جالبی با کت و شلوار شما ایجاد نمایند؛ البته اگر رنگ و مدل آن به درستی انتخاب گردد.

  • کتانی

ترکیب کت و شلوار و کتانی یکی از مواردی است که بسیاری از مردان اعتقاد دارند که اشتباه است و نباید این دو آیتم را با یکدیگر ترکیب کنید؛ اما بهتر است بدانید که اگر این دو آیتم را به درستی انتخاب کنید (یعنی به رنگ ها و جنس ها توجه کنید)، می توانند ترکیب بسیار شیکی در کنار یکدیگر باشند. برترین کتانی ها معمولا کتانی های ساده و با طرح معمولی هستند. این کتانی ها بدون ایجاد دردسر یا جلب توجه اضافی، می توانند یک تکمیل نماینده خوب برای استایل کژوال شما باشند. مثل کتانی آدیداس Stan Smith، کتانی Beckett Simonon و کتانی Veja.

چگونه یک کت را به عنوان بلیزر بپوشیم؟

کت هایی که بافت بیشتری دارند، به راحتی به عنوان یک آیتم کژوال قابل پوشیدن هستند؛ بنابراین از آن ها به عنوان بلیزر هم می توان استفاده کرد. به طور یک قاعده کلی، کت هایی که از جنس پارچه های بسیار ظریف مانند پشم هستند، باید حتما با شلوار ست خود پوشیده شوند.

  • آیا می توان کت را همراه با شلوار جین پوشید؟

شاید پوشیدن یک کت با شلوار جین خیلی کار ایدئالی نباشد؛ در واقع برای این کار، جنس و بافت کت و شلوار جین شما بسیار مهم است. کت هایی با بافت توئید (Tweed) و فلانل (Flannel) معمولا با شلوار جین ترکیب خوبی ایجاد می نمایند. فقط کافی است که مطمئن شوید شلوار جین شما تیره و مدل مناسبی داشته باشد.

حرف آخر

پوشیدن یک دست کت و شلوار خوب، می تواند احساس کیفیت و فردیت بیشتری برای شما ایجاد کند و بعلاوه سطح مجذوب کنندهیت و شیک بودن استایل شما را به مرحله بالاتری برساند. کت و شلوارها ویژگی خاصی در خود دارند که شاید نتوان آن را در پیراهن ها یا ژاکت های معمولی پیدا کرد. با همه این توصیفات، امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد تا بتوانید کت و شلوار مورد علاقه تان را به سبک کژوال هم بپوشید تا گوشه کمد برای مدتی طولانی، به تنهایی خاک نخورد.

منابع: Dmarge, Houseoffraser

منبع: دیجی استایل

به "4 روش ساده برای داشتن یک استایل کژوال با کت و شلوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش ساده برای داشتن یک استایل کژوال با کت و شلوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید