غذاهای لذیذ ترکی در رستوران های خاص کاپادوکیا

به گزارش وبلاگ بهروز، رستوران های کاپادوکیا بسیار متنوع و گوناگون هستند و همین موضوع آن ها را به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیا تبدیل نموده است. با وجود اینکه این شهر وسعت زیادی ندارد و جمعیت آن کم است، اما جاذبه های گوناگونی را در دل خود جای داده است که مشابه آن ها در هیچ جایی نیست و همین موضوع گردشگران را به سوی خود جلب می نماید. یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر، رستوران های زیبا با غذاهای لذیذ و خوش طعم می باشند.

غذاهای لذیذ ترکی در رستوران های خاص کاپادوکیا

این رستوران ها از طراحی و معماری بسیار خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند که انتخاب را برای مسافران بسیار سخت می نماید زیرا هر کدام مجذوب کنندهیت های ویژه ای دارند که می تواند خاطره ای به یادماندنی را برای شما رقم بزند. با حضور در رستوران های بی نظیر این شهر و چشیدن عطر و طعم غذاهای لذیذ ترکی می توانید لذت سفر خود را دو چندان کنید. در این مقاله معروف ترین رستوران های کاپادوکیا را به شما معرفی خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شهر رویایی و باستانی کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از عجیب ترین منطقه ها کشور ترکیه می باشد که در دشت های آناتولی واقع شده و به عنوان یکی از مهم ترین و زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه شناخته شده است. تپه های طبیعی با اشکال عجیب، خانه های خاص و منحصر به فرد لانه زنبوری و تخته سنگ های بلند این شهر بسیار معروفیت دارند و در فهرست میراث دنیای ثبت شده اند به همین علت، گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این شهر تاریخی سفر می نمایند.

جاذبه های طبیعی کاپادوکیا از جمله کلیساهای مدفون در سنگ های بنفش، شهرهای زیرزمینی، موزه های روباز گورمه و هتل های غار مانند هیجان انگیز، نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می نمایند.

منطقه ها دیدنی و گردشگری این شهر در طبیعت تاریخی و منحصر به فرد آن خلاصه می گردد و همین ویژگی کاپادوکیا را به یکی از شهرهای مورد علاقه طبیعت گردان تبدیل نموده است. اگر اهل شکم گردی هستید، باید بگوییم که رستوران های کاپادوکیا بسیار مجذوب کننده و دیدنی هستند و برترین غذاهای ترکی را طبخ می نمایند!

تاریخچه عجیب کاپادوکیا

عجیب ترین نکته درباره کاپادوکیا این است که در اثر فرسایش چندین هزار ساله به وجود آمده است. این شهر یکی از مجذوب کننده ترین و عجیب ترین منطقه ها دیدنی در ترکیه می باشد که در دره گورمه واقع شده است. هزاران سال پیش، انسان های ساکن در این منطقه شهرهای زیرزمینی عجیب و باورنکردنی را در دل سنگهای نرم ساخته اند که همین موضوع منجر به ایجاد یک تمدن بشری زیرزمینی در شروع قرن چهارم میلادی شده است.

فوران های آتشفشانی در این ناحیه باستانی، باعث شدند که خاک این منطقه با لایه های خاکستر ضخیم پوشانده شده و سنگ های نرم آتشفشانی را ایجاد کردند. این سنگ ها توف نام دارند که ضخامت آن ها حدود 10 متر می باشد. با گذشت سال ها و بر اثر جریان باد و آب، بخش های نرم سطحی این سنگ ها از بین رفته و بخش های سخت آن ها به جای مانده است که امروزه به شکل های مخروطی ، ستونی ، قارچ مانند و دودکشی در شهر دیده می شوند و ارتفاع آن ها حتی به 40 متر هم می رسد!

برترین زمان برای سفر به کاپادوکیا

شهر کاپادوکیا در ارتفاعات واقع شده است و به همین علت آب و هوایی خشک دارد. تابستان های این شهر گرم و خشک بوده و زمستان های آن سرد و برفی می باشد. به طور کلی می توان گفت که برترین زمان برای سفر به این شهر و تجربه حضور در رستوران های کاپادوکیا، فصل بهار و پاییز می باشد که آب و هوایی نسبتا معتدل دارد.

اما نباید فراموش کنید که شب های کاپادوکیا در هر فصلی از سال سرد می باشد و بهتر است حتی در شب های تابستان نیز لباس گرم به همراه داشته باشید .

اگر می خواهید سفری به دور از جمعیت داشته باشید فصل زمستان را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا در این فصل کاپادوکیا خلوت تر است و هزینه ها نیز مقرون به صرفه تر هستند. منظره کاپادوکیا در فصل زمستان نیز بسیار زیبا و دیدنی است و لحظه های به یادماندنی را برای شما خواهد ساخت.

جاذبه های گردشگری این شهر را بشناسید

همانطور که گفتیم، این شهر سرشار از جاذبه های دیدنی و تاریخی می باشد که هر یک از آن ها از مجذوب کنندهیت های منحصر به فردی برخوردار بوده و شما را به وجد می آورند! از جمله جاذبه های کاپادوکیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

موزه فضای باز گورمه

موزه فضای باز زلو

کلیسای نامرئی

کلیسای المالی

کلیسای کاریکلی

کلیسای باربارا

کلیسای ایلانلی

کلیسای کارانلیک

کلیسای توکالی

اورتا هیزار

شهر زیرزمینی کایماکلی

شهر زیرزمینی درینکویو

شهر زیرزمینی اوزکونک

دره ای لارا

صخره های دورنت

دره راهبان

کاروان سراها

حاجی بکتاش

کلیساهای فراموش شده در دل غار

تفریحات و تورهای گردشگری در کاپادوکیا

شهر کاپادوکیا شما را به تجربه تفریحات هیجان انگیز و به یادماندنی دعوت می نماید که لذتی فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. از تورهای تفریحی این شهر به موارد زیر می توان اشاره نمود:

بالن سواری

تور کوهنوردی

تور جیپ سواری

صخره نوردی

اسب سواری

تور برداشت انگور از تاکستان

از رستوران های کاپادوکیا غافل نشوید

همانطور که گفتیم، شهر کاپادوکیا سرشار از رستوران های کاپادوکیا خاص و دیدنی می باشند که برترین غذاهای محلی خوش عطر و طعم را طبخ می نمایند. بنابراین برای تجربه لذتی فراموش نشدنی و میل کردن غذاهای لذیذ ترکی، حتما به رستوران های کاپادوکیا سر بزنید.

رستوران های کاپادوکیا در کنار کیفیت غذایی بی نظیر، از طراحی فضای بسیار خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند و به همین علت مورد استقبال گردشگران واقع شده اند. در این بخش به معرفی چند نمونه از معروف ترین رستوران های کاپادوکیا می پردازیم:

رستوران های کاپادوکیا | رستوران الای

رستوران سنگی الای یکی از برترین رستوران های کاپادوکیا می باشد که غذاهای بسیار خوش طعم و بی نظیر ترکی و بین المللی را به مسافران ارائه می نماید. طبیعت زیبا که از تراس این شهر نمایان است تجربه ای به یادماندنی برای شما رقم می زند. دیوارهای حکاکی شده این رستوران آن را غارهای قدیمی شبیه ساخته است.

رستوران دیبک

اگر به شهر کاپادوکیا سفر کنید، نمی توانید از کباب سفالی رستوران دیبک بگذرید! این غذا در کوزه های سفالی به مدت 4 ساعت پخته می گردد و بسیار لذیذ می باشد. فضای داخلی این رستوران شبیه خانه ای در دل صخره می باشد که بسیار زیباست.

رستوران های کاپادوکیا | رستوران هاندان

این رستوران در منطقه ای به نام آوانوس واقع شده که سفال های این منطقه بسیار معروف می باشد. به همین علت، تمام غذاهای این رستوران در ظروف زیبای سفالی سرو می گردد. دره جن و پری، بازار های محلی، فروشگاه های سرامیک و هم چنین موزه کاپادوکیا از جاذبه هایی هستند که در اطراف این رستوران قرار دارند.

رستوران لیلا

یکی از برترین و معروف ترین رستوران های کاپادوکیا ، رستوران لیلا می باشد که در هتل صخره ای موزه در منطقه اوچ یسار گورمه قرار گرفته است و به شدت مورد استقبال گردشگران می باشد. منو غذایی این رستوران شامل غذاهای ترکی، غذاهای بین المللی و غذاهای گیاهی می گردد. نمای قدیمی این هتل و هم چنین دید وسیع به تمام شهر، از مجذوب کنندهیت های اصلی آن می باشند.

رستوران ستن

یکی دیگر از رستوران های کاپادوکیا ، رستوران ستن می باشد که لذت بازدید از منظره ها شگفت انگیز این شهر را برای شما فراهم می نماید. طاق های قوس مانند که در حیاط این رستوران قرار دارند، جلوه ای خاص و دلنشین به فضا داده اند. شما می توانید انواع غذاهای ترکی، بین المللی و مدیترانه ای را در این رستوران میل کنید. دوبار در سال، موسیقی کلاسیک در این رستوران برگزار می گردد که حال و هوای بی نظیری به محیط بخشیده و لذت غذا خوردن را دو چندان می نماید. مراکز دیدنی و تفریحی بسیاری در اطراف این رستوران وجود دارند که از جمله آنها می توان به حمام و سالن ماساژ کلبک اشاره نمود.

رستوران های کاپادوکیا | رستوران نوستالژی

یکی از رستوران های کاپادوکیا که علاوه بر غذای خوب، منظره عالی و بی نظیری هم دارد، رستوران نوستالژی می باشد. این رستوران در ارتفاعات صخره های شگفت انگیز گورمه واقع شده است و انواع غذاهای ترکی و گیاهی را سرو می نماید که به شیوه ای خاص طبخ می شوند و طعم بسیار لذیذ و متفاوتی دارند. از جاذبه های گردشگری اطراف این رستوران می توان به کلیسا قدیمی توکال اشاره نمود که در دل صخره قرار گرفته است.

رستوران های سیرگان

این رستوران از فضایی دل انگیز در دل طبیعت برخوردار است و انواع غذاهای محلی ترکی و بین المللی را سرو می نماید. یکی از ویژگی های مجذوب کننده رستوران سیرگان موسیقی زنده شبانه است که خاطرات خوشی را برایتان رقم خواهد زد

رستوران آراخوان اوی

رستوران آراخوان در دل یک باغ زیبا قرار گرفته است که می توانید در آن قدم بزنید و از طبیعت زیبا لذت ببرید. کیفیت بسیار خوب غذا و حال و هوای سنتی طراحی این رستوران از دلایل محبوبیت آن هستند.

رستوران های کاپادوکیا | رستوران خانه قدیمی یونانی

یکی از شناخته شده ترین رستوران های کاپادوکیا، رستوران خانه قدیمی یونانی می باشد که در دهکده سیناسوس اورگوپ واقع شده که این دهکده در زمان گذشته محل سکونت یونانی ها بوده است. سبک طراحی این رستوران به صورت کاملا سنتی است و فضای بسیار دنج و زیبایی دارد. منو غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای ترکی و غذاهای گیاهی می باشد که همگی در کیفیت بسیار بالایی طبخ می شوند. از اماکن دیدنی اطراف این رستوران می توان به قلعه اوچی سر اشاره نمود.

منبع: الی گشت

به "غذاهای لذیذ ترکی در رستوران های خاص کاپادوکیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای لذیذ ترکی در رستوران های خاص کاپادوکیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید