6 فایده بخور دادن برای پوست

به گزارش وبلاگ بهروز، تهران (پانا) - بخور صورت حتی با آب، راه چاره موثری برای شفافیت و شادابی پوست است بخار آب باعث باز شدن منافذ پوستی، بهبود جریان خون پوست، طراوت و شادابی پوست می گردد.

6 فایده بخور دادن برای پوست

به گزارش نمناک، اکنون زمان این است که حقایق را در خصوص پوست خود بدانید. همه شما احتیاج دارید که از پوست خود مراقبت کنید، آلودگی های روی آن را بردارید. به طور مثال؛ استفاده از ضدآفتاب می تواند به سالم نگهداشتن پوست یاری کند اما بسیار مهم است که روش های دیگری را نیز برای پوست خود به کار بگیرید تا پوستی تمیز، لطیف و دور از هرگونه آسیب دیدگی داشته باشید. در این قسمت فواید بخور دادن پوست در صورت بخور منظم را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش بخوردهی صورت برای داشتن پوستی زیبا، مجذوب نماینده و شاداب

بخوردهی سبب باز کردن منافذ پوستی روی صورت می گردد و انسدادهای این منافذ را راحت تر رفع می سازد. برای بخوردادن حتما لازم نیست که دستگاه بخور مخصوص صورت داشته باشید بلکه شما می توانید با استفاده از وسایل خانگی معمولی هم بخوردهی برای صورت را به راحتی انجام بدهید.

برای بخوردادن صورت از دستورالعمل زیر یاری بگیرید:

با یاری پاک نماینده های آرایشی و پاک نماینده های صورت به خوبی هر گونه آرایش، آلودگی یا دوده را از صورت خود پاک کنید.

درون یک ظرف دارای دهانه بزرگ و عمیق اندازه زیادی آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید.

پس از برداشتن ظرف از روی شعله درون آن چند قطره اسانس درخت چای بریزید. این اسانس سبب پاک سازی صورت و از بین بردن میکروب های بیماری زا می گردد.

صورت خودتان را طوری بالای ظرف بگیرید که با بخار تماس پیدا کند و یک حوله روی سر خودتان بیندازید اما نباید بیش از حد هم به آن نزدیک شوید.

بخوردهی را حدود 8 تا 10 دقیقه ادامه بدهید و بعد حوله را بردارید.

بعد از بخوردادن اندازهی آب ولرم به صورت زده و سپس از آب سرد برای شستن صورت بهره ببرید. آب ولرم، سبب شستن ذراتی می گردد که با بخوردهی بیرون آمده اند و آب سرد در ادامه به بستن منافذ پوستی یاری می نماید.

پس از انتها این کارها از تونر پوست طبیعی و مرطوب نماینده (متناسب با شرایط پوست خودتان) بهره ببرید.

برای داشتن پوستی پاکیزه و بدون انسداد بخوردهی را یک بار در هفته تکرار کنید.

فواید بخور دادن پوست صورت

1. پوست شما را تمیز می نماید و آلودگی های حاصل از محصولات مختلف از لابلای منافذ را پاکسازی خواهد نمود

زمانی که صورت خود را بخور می دهید، گرمای بخار آب باعث آرام شدن منافذ پوستی می گردد و آن ها را کمی باز می نماید و در نتیجه هر گونه آلودگی که باعث تیرگی شده از لابلای آن حذف می گردد.

آلودگی ها در هوای اطراف ما بسیار زیاد هستند. مثلا یکی از آن ها بخار حاصل از دود ماشین هاست. بعلاوه استفاده از محصولاتی مثل مرطوب نماینده ها، لوازم میکاپ و ضدافتاب به صورت روزانه چربی زیادی را روی پوست قرار می دهند و باعث ایجاد ضایعه هایی مثل جوش می گردد.

با بخور صورت می توانید اندازه سبوم و آلودگی ها را محدود کنید و لابلای منافذ پوست را تمیز کنید. در نتیجه پوست شفاف تری داشته باشید.

2. پوست صورتتان از باکتری و سلول های مرده پاکسازی می گردد که عامل ایجاد باکتری هستند

پوست صورت بزرگترین ارگان بدن است و مانند دیگر قسمت های بدن احتیاج به جوانسازی مداوم دارد تا باکتری های مرده و سلول های مرده را از بین ببرد. این باکتری ها سالم هستند و احتیاج نیست که از آن ها بترسید اما باعث می شوند که اکسیژن رسانی خوبی به پوست شما نگردد. زمانی که بخور می گیرید، تمامی باکتری های مرده را از بین می برید و ظاهر پوست را شفاف تر خواهید کرد.

3. پوستتان اکسیژن بیشتری دریافت می نماید

برخی از افراد ممکن است از بخور دوری نمایند، مانند کسانی که از آلرژی مثل گل سرخ پوست رنج می برند زیرا بخور باعث می گردد که پوست آن ها دچار حساسیت و قرمزی گردد. دلیل آن هم این است که گردش خون هنگام بخور افزایش پیدا نموده و اکسیژن رسانی بالا می رود و می توان همین را یکی از عوامل فایده رسانی به پوست دانست.

4. بروز چروک های پوستی را به تأخیر می اندازد

یکی از موارد مهم این بخش از سلامت پوست نمناک تاثیر ضد چروک بخور پوست صورت است. همه ما می دانیم که خانم ها دوست ندارند خیلی زود با چروک روی صورت روبرو شوند. کلاژن ها عواملی هستند که به کل پوست یاری می نمایند و از چروک جلوگیری می نمایند.

اگر کلاژن مصرف کنید، بخور می تواند جایگزین مناسبی باشد. بخور باعث افزایش گردش خون و افزایش تعداد کلاژن ها و انعطاف پذیری بیشتر پوست می گردد و در نتیجه چین و چروک ها دیرتر ظاهر می شوند.

5. آبرسانی طبیعی پوست

از بین بردن چربی ها و سبوم، بدن را مجبور می نماید تا چربی طبیعی بیشتری فراوری کند که عامل رطوبت رسانی به پوست است و سطح آب رسانی را بالا می برد. علاوه بر آن بخور باعث افزایش نفوذپذیری پوست شده و رطوبت را بهتر به خود جذب می نماید.

6. محصولات مراقبت از پوست بهتر جذب می شوند

بخور صورت یک درمان کامل نیست اما می تواند بخش ضروری از روتین مراقبت از پوست محسوب گردد. مهم ترین چیز در خصوص بخور صورت این است که کرم، لوسیون و پاک نماینده ها بهتر به پوست شما جذب می شوند و در نتیجه جذب طبیعی پوست افزایش پیدا می نماید و اکسیژن رسانی بالا می رود.

زمانی که لابلای منافذ خالی و تمیز باشد، جذب محصولات نیز افزایش پیدا می نماید . در نهایت پوست به طور کامل مرطوب می گردد و زمانی که سرم می زنید، تاثیر فوق العاده آن را احساس خواهید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "6 فایده بخور دادن برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فایده بخور دادن برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید