7 خاصیت شگفت انگیز زردآلو که باید بدانید

به گزارش وبلاگ بهروز، زردآلو با نام علمی پرونوس آرمنیاکا، یک میوه مقوی از خانواده گلسرخیان است. نام علمی این میوه به ارمنستان مربوط می گردد و بسیاری باور دارند این میوه ابتدا به آنجا تعلق داشته است.

7 خاصیت شگفت انگیز زردآلو که باید بدانید

زردآلوها معمولا زرد یا نارنجی هستند و بخشی از آن ها به قرمزی می زند. مزه آن هم چیزی بین آلو و هلو است، یعنی میوه هایی که به هم نزدیک هستند. در این مطلب از وبلاگ بهروز به آنالیز خواص زردآلو برای سلامتی می پردازیم.

خواص زردآلو برای سلامتی

فواید زردآلو برای سلامتی را می توان حاصل تراکم بالای مواد مغذی در آن دانست. بعضی از این فواید شامل موارد زیر می شوند:

سرطان

زردآلو میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان است. رادیکال های آزاد معمولا در اثر آلودگی، اشعه خورشید یا سایر شرایط محیطی ایجاد می شوند و با ایجاد مانع بر سر راه فرآیند رشد سلول، منجر به ایجاد تغییرات DNA در سلول ها می شوند. این فرآیند باعث می گردد سلول های سرطانی در بدن ایجاد شوند. پس به طور مستمر زردآلو مصرف کنید تا از خود در برابر سرطان محافظت کنید.

سلامت چشم

مواد غذایی ای که سرشار از ویتامین A، C، کاروتنوئیدها و بتاکاروتن هستند می توانند خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش بدهند. تاثیر رادیکال های آزاد در تحلیل قوای چشم گاهی ممکن است منجر به آب مروارید گردد. بعلاوه ممکن است مانع رسیدن خون به چشم ها شوند و بیماری تباهی لکه زرد را ایجاد نمایند. سطح بالای بتاکاروتن، جریان خون به چشم ها را بهبود می بخشد و از بیماری تباهی لکه زرد که مربوط به سن می گردد، جلوگیری می نماید.

یبوست

زردآلو حاوی اندازه زیادی پکتین، نوعی فیبر محلول است که به درمان یبوست یاری می نماید. این میوه اغلب به بیمارانی که از سندرم روده تحریک پذیر و یبوست رنج می برند توصیه می گردد. تراکم این فیبرها در مدفوع، تخلیه روده را آسان تر می نماید. این فیبرها به وسیله فعالسازی لوله گوارشی در دستگاه گوارشی، حرکات روده را تنظیم می نمایند. بالا بودن اندازه فیبر موجود در زردآلو، در سلامت روده بزرگ هم نقش مهمی ایفا می نماید.

سلامت استخوان

زردآلو تمام مواد مغذی مورد احتیاج برای رشد استخوان ها را در خود دارد. بنابراین مصرف منظم زردآلو، بی تردید باعث رشد و تقویت استخوان ها می گردد. مصرف این میوه از بیماری های ناشی از افزایش سن از جمله پوکی استخوان نیز جلوگیری می نماید. ویژگی ضد التهاب زردآلو هم موجب کاهش التهاب در بدن و دردهای آرتروزی و نقرس می گردد.

سلامت قلب

زردآلو میوه ای مناسب برای حفظ سلامت قلب محسوب می گردد. تحقیقات نشان داده اند که مصرف غذاهایی با ویتامین c بالا، اندازه ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. سطح بالای فیبر غذایی موجود در این میوه، کلسترول اضافی درون عروق را پاکسازی می نماید و فشار روی قلب را کاهش می دهد.

کم خونی

زردآلو منبعی سرشار از آهن است؛ ماده ای که نقشی حیاتی در تشکیل هموگلوبین در بدن ایفا می نماید. علاوه بر این، زردآلو حاوی مس نیز هست که به جذب آهن یاری می نماید. این ماده به جریان خون در بدن و بنابراین جلوگیری از ابتلا به کم خونی، یاری می نماید.

کاهش وزن

زردآلو میوه ای با کالری پایین است که می تواند مکمل خوبی در رژیم غذایی لاغری باشد. هر صد گرم زردآلو شامل 45 کالری است و فیبر محلول موجود در این میوه، به جذب آب یاری می نماید و باعث می گردد شکم برای مدت طولانی تری سیر باشد. فیبر بعلاوه موجب می گردد تا غذا در دستگاه گوارشی سریع تر حرکت کند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 5 ماده غذایی که سوخت وساز بدن را کاهش می دهند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "7 خاصیت شگفت انگیز زردآلو که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خاصیت شگفت انگیز زردآلو که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید