شروع پیش از موعد قطع برق در تهران!

به گزارش وبلاگ بهروز، به تازگی و با گذشت حدود یک ماه از تابستان متاسفانه قطعی برق و یا خاموشی های فاز شب در بیشتر نقاط کشور بخصوص تهران در حال رخ دادن است.

شروع پیش از موعد قطع برق در تهران!

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه مالی وبلاگ بهروز، به تازگی و با گذشت حدود یک ماه از تابستان، متاسفانه قطعی برق و یا خاموشی های فاز شب در بیشتر نقاط کشور به خصوص در تهران در حال رخ دادن است که گویا این خاموشی ها به علت نبود سوخت نیروگاهی برای فراوری برق است، اما مسئولان توانیر آن را چیز دیگری بیان می نمایند.

این قطعی ها نارضایتی مردم را در پی داشته است، اما مسئولان برای رفع شدن این معضل هنوز راهکاری به جزء توصیه به مصرف بهینه مصرف ندارند. با مقایسه اظهارات سال گذشته و سال جاری مسئولان وزارت نیرو و شرکت های تابع آن بیشتر این نتیجه در افکار پررنگ تر می گردد که با توجه به کاهش بارندگی های پاییز و زمستان سال جاری، شرایط بدتر خواهد شد؟

در این باره مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه مالی وبلاگ بهروز، در مورد خاموشی های شب های گذشته در کشور به خصوص در تهران گفت: ما هیچ خاموشی تا به امروز نداشته ایم.

او ادامه داد: متاسفانه خاموشی های شب و روز های گذشته در سطح استان تهران طبق برنامه بوده و بدون برنامه نبوده است.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه نمود: خبری های منتشر شده مبنی بر نبود سوخت نیروگاهی برای تامین برق صحت ندارند علت این خاموشی ها تعمیرات یا از دسترس خارج شدن فیدر برق بوده است.

رجبی مشهدی با اشاره به شرایط فعلی نیروگاه ها، اظهار کرد: درحال پر کردن ذخایر سوخت مایع نیروگاه ها هستیم، تا اگر در زمستان با افت فشار گاز روبرو شدیم بتوانیم از سوخت مایع استفاده کنیم.

او اضافه نمود: همین طور برای زمستان سال جاری نیز برنامه ریزی تامین برق را از هم اکنون شروع نموده ایم، چراکه ممکن است مصرف گاز در بخش خانگی منجر به محدودیت های سال گذشته در صنعت برق گردد که در حال برنامه ریزی برای این مسئله هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع پیش از موعد قطع برق در تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پیش از موعد قطع برق در تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید