آیفون 13 رونمایی شد

به گزارش وبلاگ بهروز، اپل آیفون 13 را که طراحی مشابه مدلهای سال گذشته دارد و در آن به قابلیتهای 5G و قابلیتهای جدیدی در دوربین و پردازنده تمرکز شده است، رونمایی کرد.

آیفون 13 رونمایی شد

به گزارش وبلاگ بهروز، مدلهای نو شامل آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس در رویداد رسانه ای روز سه شنبه شرکت اپل رونمایی شدند. این گوشیها شبیه آیفون 12 هستند اما لبه بالای صفحه نمایش آنها کوچکتر بوده و تراشه سریعتر و سیستمهای دوربین ارتقا یافته ای دارند. میزان صفحه گوشی با توجه به مدلی که کاربر بین مدلهای مینی، استاندارد، پرو یا پرو مکس انتخاب می نماید، 5.4 اینچ، 6.1 اینچ و 6.7 اینچ بوده و تغییری ننموده است.

نسل نو آیفون با قیمتهایی که از 699 دلار برای آیفون مینی 13 تا 1099 دلار برای آیفون 13 پرو مکس شروع می گردد، از 24 سپتامبر (دوم مهر) روانه فروش می شوند.

آیفون 13 تراشه نوی به نام A15 Bionic برای پشتیبانی از قابلیتهایی مانند تشخیص اتوماتیک زمانی که دوربین گوشی روی یک متن زوم می نماید و یک حالت سینماتیک برای تغییر اتوماتیک فوکوس هنگام ضبط ویدیو دارد. اپل گفت آیفون 13 آنتن های 5G سفارشی و قطعات رادیویی برای سرعتهای سریعتر داشته و در پنج رنگ عرضه می گردد.

اپل در مدل نو گوشی خود صفحه نمایش نو سوپر رتینا ایکس دی آر استفاده نموده که اجازه می دهد صفحه در محیطهای بیرونی واضحتر دیده گردد. این شرکت اعلام نموده که این روشنترین صفحه نمایش گوشی است که تا به امروز در آیفون بکار رفته و 25 درصد بالاتر از مدل قبلی است. بعلاوه برای نخستین بار است که قابلیت ProMotion در گوشی بکار رفته و نرخ رفرش را در مدل آیفون پرو به 120 هرتز می رساند.

مدلهای نو آیفون با سیستم عامل iOS 15 کار می نمایند که 20 سپتامبر (29 شهریور) منتشر می گردد. نسخه نو این نرم افزار بهبودهایی در ویجتهای صفحه هوم اسکرین صورت داده و قابلیتهای نو در اپلیکیشنهای نقشه و پیغام دارد. بعلاوه کنترلهای حریم خصوصی به روز شده و مرورگر وب، فیس تایم، اپلیکیشن والت و ردیابی سلامتی هم بهبود پیدا نموده اند.

مدل Series 7 ساعت هوشمند اپل که در این رویداد معرفی گردید، صفحه بزرگتر و شارژ سریعتری دارد و قیمتش از 399 دلار شروع می گردد و اواخر پاییز به بازار عرضه خواهد شد.

برای نخستین بار است که اپل صفحه ساعت هوشمند را از زمان عرضه سه سال پیش مدل Series 4 بزرگتر نموده است. ساعت هوشمند به بخش مهمی از محصولات اپل تبدیل شده است و با تبدیل شدن به صنعت ساعت هوشمند، فروش آن اوایل سال جاری از مرز 100 میلیون دستگاه عبور کرد. عایدی اپل از بخش دستگاههای پوشیدنی و لوازم جانبی در سه ماهه سوم تحت تاثیر تقاضا برای ساعت هوشمند، 8.8 میلیارد دلار بود.

جف ویلیامز، مدیر عملیاتی اپل اظهار کرد صفحات نو 20 درصد بزرگتر از مدل Series 6 اپل واچ هستند. لبه های صفحه ساعت هم 40 درصد باریکتر است. طراحی مدل نو شامل گوشه های گرد صفحه، مشابه مدلهای قبلی است. صفحه مدل نو 70 درصد روشنتر بوده و ضد ترک است. با شارژر یو اس بی سی نو، شارژ این دستگاه 33 درصد سریعتر شده است.

این شرکت بعلاوه آی پد مینی را با قابلیت اتصال 5G و طراحی تغییر یافته ای که آن را به مدلهای گرانتر آی پد ایر و آی پد پرو بیشتر شبیه نموده است، رونمایی کرد. اپل بعلاوه در مدل مقرون به صرفه قیمت تبلت آی پد دوربین نوی که مناسب کار و آموزش از خانه است، استفاده نموده است. این مدل از 329 دلار و مدل مینی از 499 دلار شروع می گردد. هر دو دستگاه از هفته آینده قابل دسترس خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آیفون 13 رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید